Plaats reactie
16
Jonge jonge,

Heeft iemand ook maar enig idee hoe een prijs is opgebouwd van dit soort hardware........

Nee! Die sticks worden (nog) niet voor een kostprijs van 10 euro gemaakt!
Dat heeft niks te maken met 'marktwerking' of wat dan ook.
De sticks van deze grootte zijn nog nieuw en er moet eerst een gigantische investering in machines en R&D worden terug verdient. Dan heb ik het nog niet eens over de uitval, bij dit soort producten is het heel normaal dat 2 van de 5 producten uitvallen (lees niet door de kwaliteits testen heenkomen).

De prijzen van een paar tientje voor dergelijke stick zal nog zeker een jaar of 3 opzich laten wachten....
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
17
Poehoe wat een berichten en verhalen. :P

Stel dat er geen sprake is van oplichting maar dat het stickies zijn die van de vrachtwagen zijn gevallen? dan is het nog steeds te bizar dat ze zo goedkoop verkocht worden terwijl je er ook meer voor kan vangen.
En als je zoekt op Google kom je veel meer tegen over deze fake USB stickies en dan vooral van het merk Kingston.
http://fakeflashnews.wordpress.com/2010 ... d-warning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of je het geloven wil of niet dat moet iedereen voor zich weten en daar zal ik nooit iemand op aanvallen en naar de mond praten.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
18
Ik heb onlangs een gesprek gehad met een Ondernemer en mij werd het een en ander uitgelegd.
Alhoewel ik niet echt gelukkig ben dat ik tot de ontdekking kwam dat ik ongelijk heb, accepteer ik dit.
In mijn eerlijkheid moet ik zeggen dat ik zonder bij bepaalde dingen stil te staan, echt in de overtuiging verkeerde dat jullie hiermee erg kortzichtig waren, maar nogmaals ik weet nu dat ik met mijn visie er totaal verkeerde kijk op had.
:sorry:
Ik trek bijdeze dan ook mijn voorgaande bericht in en bied jullie mijn excuses aan voor het feit dat ik er anders over dacht.

Prettige dag verder mensen
19
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic op de achtergrond gevolgd en wil nu ook even mijn algemene uiting plaatsen.

Of dit nu oplichting, outlet-handel of verhandeling van gestolen goed is laat ik even in het midden want met speculeren op basis van feiten die bekend zijn schiet je verder niets op.
Bij dit soort buitenkansjes om ze zo maar even te noemen moet je altijd erg op je hoede zijn, Tros Radar en Opgelicht hebben vaker aan dit soort praktijken aandacht besteed maar ondanks dat zijn er nog steeds mensen die met alle goedheid slachtoffer zijn geworden van deze sluwe vossen.

En zoals de Rijdende Rechter altijd spreekt, dit is mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen. :smileybye:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
21
Degene die de intensie van Maxstar begrijpt,
waarom Maxstar die Waarschuwing plaatste,
die zijn Maxstar dankbaar,
en dat is het voornaamste toch :goed:

groet, mericya
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
23
We houden het toch wel netjes in dit topic?
Lees nog eens na wat ik geschreven heb en dan kun je zien dat ik Robot_Pedro
respecteer, waardeer en een eerlijk iemand vind. Hij kan en mag altijd hier zijn eigen mening geven en wat mij betreft hoeft hij ook helemaal zijn excuses niet aan te bieden.
24
De Hulk schreef:
We houden het toch wel netjes in dit topic?
Lees nog eens na wat ik geschreven heb en dan kun je zien dat ik Robot_Pedro
respecteer, waardeer en een eerlijk iemand vind. Hij kan en mag altijd hier zijn eigen mening geven en wat mij betreft hoeft hij ook helemaal zijn excuses niet aan te bieden.
Je mag je eigen mening geven en flink tekeer gaan van mij part maar dan wel op een nette manier, en niet met uitspraken zoals (waar jullie die gore moed vandaan halen) en (Lees nog eens na..... etc.).
Dat bedoel ik met netjes houden.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
25
Je hebt gelijk Maaike, ik had dit niet mogen doen maar aan de andere kant wat jullie doen is toch ook niet zo netjes.
Jullie staan ook meteen met jullie oordeel klaar zonder eerst goed te informeren of er wel sprake is van oplichting en dat is toch ook niet zo netjes.
Nu mag ik net als jullie wel er vanuitgaan dat er een luchtje van Oplichting aanzit maar toch, voor hetzelfde geldt was het wel een eerlijk iemand geweest. Als je een product groot inkoopt;gewoon een willekeurig product; daarbij bedoel ik dan 1000-en ervan, dan kun je het ook goedkoop verkopen.

Te keer gaan: Dat is en was niet de bedoeling, als het nou een bekende van mij was geweest dan was het laakbaar geweest, nu niet.
Ik weet niet waarom ik zo reageerde, ik weet alleen dat ik mij in die materie ging verdiepen en mij realiseerde dat indien ik een partij van een product volgens jullie normen te goedkoop aanbied dat ik dan ook door dergelijke figuren voor een Oplichter aangezien word terwijl er helemaal geen sprake is van Oplichting, je weet immers niet hoe iemand iets goedkoop kan verkopen (zie mijn opmerking van groot inkopen).

Mij is dus door de uitleg van die Ondernemer e.e.a. duidelijk geworden betreft die Usb sticks en het blijkt dat dergelijke dingen gewoon niet kunnen.
Als je die stickies kan verkrijgen voor 95 of 125 euro, is nog te duur, dan is dit aannemelijk, maar 623 euro voor die rotzooi, dat noem ik zeer zeker oplichterij, oplichterij van de winkels. Die winkels hebben echt de gedachtegang van, de klanten zijn toch gek, ze kopen wel.

Betreft Internet, moet je jezelf afvragen als je bepaalde dingen ziet of dit allemaal wel klopt.

Zoals ik al eerder zei, ik vertrouw geen een bedrijf, voor mij zijn het allemaal Laaielichters en vooral via Internet.
Weet je, als ik in de winkel kom en ik wil zo'n stickie van 256 gb hebben en de Verkoper laat mij weten dat dit 623 euro kost, vraag ik aan hem of hij wel goed bij zijn hoofd is.
Maar dit nu terzijde gelaten, ik had mij niet zo moeten laten gaan, ;) dus nogmaals mijn excuses voor mijn uitlating mensen. Zo nu zijn jullie ook weer gelukkig. :D
Dan Maxstar, het feit dat Marktplaats die advertentie verwijderd had betekend niet automatisch dat Marktplaats met jouw gedachtegoed eens is, Marktplaats kan dit om verschillende redenen gedaan hebben.

Ik wil nogeven reageren op het bericht van Fox:

Als je een product op Internet ziet kun je beter helemaal niet kopen via dat kanaal, tenzij je 100% zeker weet dat, dat bedrijf aangesloten is bij een Waarborg Instantie van Thuiswinkel en dat dit bedrijf die een product aanbied ook echt betrouwbaar is, want een bedrijf die bij de Thuis Waarborg fonds aangesloten is, is niet per defenitie ook eerlijk.
26
Je kunt honderd keer hetzelfde verhaal vertellen maar dat schiet niet op. Overal heb ik nuances aangebracht en staat te lezen dat de medaille een keerzijde heeft.

Maxtar heeft gewoon zijn werk gedaan en ook nog eens onderbouwd. Daar is dus niets mis mee en de volgende keer moet hij dat weer zo doen. Er staat duidelijk dat iemand daar de dupe van is geworden. Als iets legaal is en de overeenkomst wordt nageleefd, dan kan niemand daar de dupe van worden.

Wat Mericya schrijft is ook waar, soms moet je iets tussen de regels doorlezen en proberen te kijken wat de intensie is. Ik kan voor beide standpunten begrip opbrengen.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Ik blijf bij mijn mening dat mensen te vertrouwen zijn totdat het tegendeel bewezen is. En je moet het zakelijk houden, verstand gebruiken en een zeker risico kun je nooit helemaal uitsluiten. Jij bent diegene die uiteindelijk een keuze maakt en verantwoordelijk is.

Ik bestel veel via internetbedrijven en shops en ik vind de afhandeling prima. Zaterdag heb ik een cartridge besteld en nog niets betaald. Betaal ik vooraf dan heb ik een risico. Voor mij persoonlijk ligt die risicogrens op internet op 250,- euro. In de winkel doe ik nooit geen aanbetalingen en betaal nooit vooraf, dit i.v.m. faillissement, dan kun je naar de centen fluiten en sta je ook nog eens met lege handen!
27
Honderd keer het verhaal vertellen doe ik niet, zonde van mijn tijd en energie.
Als het niet begrepen word met wat ik bedoel omdat jullie gewoon je eigen visie erop nahouden zonder vooraf eerst goed te informeren hoe het een en ander zit, is het zonde als ik hier nog verder mijn tijd er aan ga besteden, doe ik dus niet, Hulk.

Betreft Maxstar: Opzicht is het niet verkeerd om op zijn forum mensen te waarschuwen voor bepaalde figuren, het gaat erom hoe je het brengt; dit had ik al eerder gezegd, kennelijk schijn jij en anderen dit niet te begrijpen, eigenlijk kan ik hier nog wel begrip voorop brengen, als jullie per defenitie al vinden dat iemand een Oplichter is omdat de Adverteerder een product te goedkoop aanbied na jullie maatstaven, dan is het logisch dat jullie dit niet willen begrijpen.
Bij jullie is het de ene oor in en de andere weer uit oftewel jullie zijn Oost Indisch doof hiervoor.

Dan die figuur van Hijackthis.nl die opgelicht geworden is, nou en, dat is toch zijn eigen stomme schuld, of niet soms.?!?
Er word meerdere keren ervoor gewaarschuwd van mensen kijk uit met wat je doet op Internet en kijk uit met wat je besteld, voordat je tot bestelling overgaat, vergewis je ervan dat je met een eerlijk iemand of een echt bedrijf te maken hebt.
Neen, desondanks al die waarschuwingen zijn er toch figuren die het beter weten en schijt hebben aan al die oproepen en dan vinden ze het nog gek dat ze belazerd worden.
Ik kan met die figuur zeker geen medelijden hebben, dan mot je maar uit je doppen kijken en niet zo dom zijn omdaar in te trappen.
Soms denk ik net als Louis van Gaal, ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom!
Wat Mericya schrijft is ook waar, soms moet je iets tussen de regels doorlezen en proberen te kijken wat de intensie is. Ik kan voor beide standpunten begrip opbrengen.
Als jullie je ogen de kost hadden gegeven dan was deze discussie nu tussen ons niet ontstaan.
Dus jouw opmerking snijd geen hout.
Betaal ik vooraf dan heb ik een risico. Voor mij persoonlijk ligt die risicogrens op internet op 250,- euro. In de winkel doe ik nooit geen aanbetalingen en betaal nooit vooraf, dit i.v.m. faillissement, dan kun je naar de centen fluiten en sta je ook nog eens met lege handen!
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, via Internet moet je ook niet vooraf betalen, tenzij je 100% zeker weet dat het bedrijf zuiver op de graad is, maar dan nog heb je geen garantie dat je het product ook echt krijgt of dat het als je het krijgt ook daadwerkelijk is wat jij besteld had.

Als ik iets wil hebben, dan kijk ik uiteraard eerst op Internet.
Ik kijk wat voor een product het is, de prijs, kwaliteit en noem maar op.
Dan doe ik een onderzoek naar dat bedrijf, onder andere nr. van Kamer van Koophandel en waar het bedrijf ingeschreven staat.
Ook kijk ik of dat bedrijf aangesloten is bij een of andere Waarborgfonds.
Ik kijk naar de algemene voorwaarden van koop en retour.
Dan ga ik naar de winkel en bekijk hoe die zaak eruit ziet, is het personeel vriendelijk; niet te vriendelijk, want mensen die te vriendelijk zijn vertrouw ik ook niet.
Vervolgens ga ik in de winkel het product nogeens nader bestuderen, immers kun je nooit weten, op Internet zien de dingen in de regel er mooier uit dan het in werkelijkheid is.
Zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen die ik doe alvorens ik tot koop overga, maar dat is niet zinvol om dit allemaal op te sommen.
Ik kan je bijdeze verzekeren dat het mij niet zo gauw zal overkomen dat ik opgelicht word.
De enigste manier dat ik door iemand in het ootje genomen zal worden zonder dat ik dit besefte is als ik zwaar getafeld heb ;D en ik drink geen alcohol.

Goed beste brave lieden, we hebben goed met elkaar kennis gemaakt, we weten nu hoe we over bepaalde dingen denken, we komen er helaas niet uit omdat jullie gewoon weg niet willen begrijpen wat ik bedoel omdat iedereen onder jullie ogen een Oplichter is als hij of zij een product veels te goedkoop aanbied terwijl jullie gezien hebben dat het overal veel en veel duurder is, dus ik stop met deze correspondentie, ik vind zoals eerder gezegd zonde van mijn tijd en energie om hier nog verder aandacht aan te besteden.

In een andere topic spreken we elkaar wel weer. :smileybye:
29
Jongens, jongens, jongens dit gaat nu wel heel erg haaks en offtopic en op zijn FRYSK zeggen wij dan As 't net kin sa't it moat, dan moat it mar sa't it kin.
Het is nu meer een persoonlijke dicussie tussen Robot_Pedro & De Hulk aan het worden en daarvoor grijp ik even in om de gemoederen wat tot lauweren te brengen.
We gaan dus NIET een WELLES , NIETTUS ! discussie voeren want daar schieten we niks mee op hoe lang de berichten ook zijn.
De Hulk schreef:Het lijkt mij verstandig om dit topic af te sluiten (slotje). Mogelijk wil een moderator dit in overweging nemen.
Laten we dit nog maar even afwachten en kijken hoe de discussie verder zonder mokken en stoten gevoerd kan worden.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”