1
Beste leden van PCWebPlus,

Ik kreeg laatst een e-mail van een bekende van mij met het volgende adres erin: (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!) xxxx://determinatory.tk/wp-content/themes/twentyten/googlesave.html" onclick="window.open(this.href);return false; (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!)
Ik heb toen toch op de link geklikt...
Toen ik op de link had geklikt werd ik doorverwezen naar deze site: (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!) xxxxp://www.foxnews.com.happyhcgultracustomers.new.cbsn24.com" onclick="window.open(this.href);return false; (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!). Ik heb toen snel internet weggeklikt.
Ik heb op andere accounts waar de persoon ook het e-mailadres van heeft hetzelfde soort mailtje aangetroffen, alleen met een ander soort adres: (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!) xxxx://www.stones-trade.com/blog/wp-content/th ... esave.html" onclick="window.open(this.href);return false; (NIET OP KLIKKEN!!!!!!!!!).
Het rare van deze links is dat ze allebei eindigen op googlesave.html...
De persoon van wie ik de mailtjes heb gekregen zei dat het een virus was op zijn computer die automatisch die links verstuurd naar alle contactpersonen...
Zelf heb ik nog niets van de link gemerkt, ik denk niet dat de link mijn computer heeft geïnfecteerd... (?)
Ik heb hierna wat onderzoek gedaan op internet en ik ben er achter gekomen dat dit de html-code van googlesave.html was:

Code: Selecteer alles

<h1> You are here because one of your friends <br> have invited you.<br> Page loading, please wait.... </h1> <meta http-equiv="refresh" content="0; url=xxxx://www.foxnews.com.happyhcgultracustomers.new.cbsn24.com">  
Nu zou ik graag willen weten of iemand anders ook van deze soort mailtjes heeft gekregen...
Ik heb mijn hele computer al gescanned met Microsoft Security Essentials, maar die heeft niets gevonden.
Wat denken jullie hiervan? Een virus?

Bedankt,
Virushat.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 05 jul 2012 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links onklikbaar gemaakt

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”