Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Ik heb een email van Paypal ontvangen maar twijfel of deze wel echt is.
Het email adres klopt maar er zitten veel spelfouten in waardoor ik twijfel of dit wel echt is.

Ik kan geen afbeeldingen als bijlage toevoegen is er een manier om die mail toch hier te krijgen om te laten controleren?

Alvast bedankt voor de moeite.

Margo
2
Hoi en welkom op het forum,

Hoe je afbeeldingen en screenshots op het forum kunt plaatsen lees je op de onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036" onclick="window.open(this.href);return false;

Je mag de mail ook doorsturen naar info (at) malwareinfo (punt) nl
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar,

Ik heb de mail doorgestuurd en hoop dat die goed is aangekomen, ik wacht verder advies af voordat ik het verwijder of toch open.
4
Hoi,

Deze mail die zogenaamd afkomstig is van Paypal is nep, aan de opbouw van de mail is dit natuurlijk al te zien.
Verwijderd deze mail dus maar zonder ergens op te klikken.
Welkom
Opmerken Van updates Juridische Overeenkomsten
Het is ter onzer attentie gekomen dat uw PayPal-factuurgegevens zijn verouderd.
• Deze vereisen dat u uw factuurgegevens zo snel mogelijk bij te werken.
• Dit facturatie update is ook een nieuwe PayPal security statement die gaat volgens de vastgestelde normen op onze voorwaarden of service (TOS) aan de gevallen van fraude op onze website te verminderen.
Gelieve uw gegevens: het niet om uw administratie bij te werken, kan op een schorsing van uw account.
Nu Update uw gegevens
Deze nieuwe beveiliging verklaring zal helpt ons blijven PayPal aanbieden als een veilige en kosteneffectieve payment service.

Wij stellen uw medewerking en hulp.
dank,
PayPal

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image In legitieme berichten neemt Paypal ook altijd het volgende op in de verzonden berichten.

Hoe kunt u een spoof of phishing bericht herkennen?
Als Nederlandstalige PayPal-rekeninghouder zult u berichten van PayPal altijd in het Nederlands ontvangen. Wij spreken u altijd aan met uw voor- en achternaam of de bedrijfsnaam van uw PayPal-rekening. Wij vragen nooit om gevoelige informatie zoals rekening- of creditcard gegevens. Onjuist taalgebruik, spelfouten of afwijkende termen duiden op vervalsing. E-mails waarin met klem wordt verzocht een bepaalde actie direct uit te voeren omdat uw rekening gevaar loopt of berichten waarin haast is geboden omdat uw account anders geblokkeerd gaat worden, zijn onbetrouwbaar en kunnen op phishing duiden.

Maar uiteraard heb ik zelf wel even op link in de email geklikt, en het betreft hier een phishing website. Ik heb van zowel de legitieme website van Paypal en van de phishing website een screenshot gemaakt.

Legitiem - https://www.paypal.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Phishing - hxxp://www.paypal.com.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Legitieme website

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Phishing website

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”