Gesloten
16
Hallo abbs,

Hierij de resultaten van de ADWCleaner.

Groet, Peter

PS: soms doet deze webpagina vreemd? zal wel aan mijn pc liggen want plotseling is de verbinding weg...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
Hallo,

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.

MalwareBytes' Anti-Malware installeren en uitvoeren
  • Dubbelklik op mbam-setup-x.xx.x.xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Wanneer u een beveiligingswaarschuwing van Windows krijgt klikt u op de knop "uitvoeren".
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Als de installatie gereed is staat de optie Start de gratis probeerversie van Malwarebytes Anti-Malware PRO aangevinkt.
  • Wanneer u hier geen gebruik van wilt maken, vink deze optie dan uit.
  • Klik vervolgens op "Voltooien" om de installatie af te ronden.
  • Vervolgens wordt er automatisch een update uitgevoerd, als dit gereed is klikt u op de knop "OK".
  • Malwarebytes Anti-Malware wordt nu gestart, klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop "bekijk resultaten".
  • Zorg ervoor dat alle items staan aangevinkt, als dit niet zo is klik dan met de rechtermuisknop op één van de items en kies "Selecteer alle objecten"
  • Klik vervolgens op de knop "Verwijder geselecteerde".
  • Wanneer de scan gereed is wordt er in kladblok een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in het volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden onder het tabblad logbestanden).
  • Bij de melding "DRINGEND! Je moet je computer opnieuw opstarten om alle actieve infecties volledig te verwijderen." klikt u op JA om de computer opnieuw op te starten.
Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies of vraag advies op het forum)
  1. Malwarebytes' Anti-Malware Chameleon
  2. Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
  3. Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware
  4. Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "mbam-log-jaar-xx-xx (xx-xx-xx).txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware zelf onder het tabblad logbestanden.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
18
Hoi abbs,

Even een vraagje deze scan heb ik vanmorgen uitgevoerd met rapport.
Moet ik deze weer opnieuw doen? dus ook downloaden en scannen?

Groet en bedankt weer!!!

Peter
19
Hallo,

Je heb helemaal gelijk :good:


Ik wil nog even een diepe Analyse doen met een Franstalig tooltje.
Als je onderstaande instructies precies leest en opvolgt dan zou dat geen probleem moeten zijn ;)

Download zhpdiag.exe vanaf deze website: http://en.kioskea.net/download/download-23176-zhpdiag

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
  1. XP gebruikers: dubbelklik zhpdiag.exe om het te installeren.
    Voor Windows Vista en hoger: rechtsklik zhpdiag.exe en kies voor "Uitvoeren als administrator".
  2. Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  3. Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
  4. Er zijn nu 2 pictogrammen op je bureaublad verschenen: ZHPDiag en ZHPFix.
  5. Dubbelklik nu op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  6. Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configurer".
  7. Klik daarna links onderaan op het middelste icoontje(een vergrootglas en een + symbool) "Diagnostic options".
  8. Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  9. Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Hallo abbs,

Hierbij de scanresultaten van ZHPDiag.

Groet en bedankt weer!!

Peter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
Hallo,

Kopieer de tekst in het onderstaande code-veld volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
[HKLM\Software\Google\Chrome\Extensions\aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo]   =>Toolbar.Ask^
[HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A5AA24EA-11B8-4113-95AE-9ED71DEAF12A}]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\0E12F736682067FDE4D1158D5940A82E]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\1A24B5BB8521B03E0C8D908F5ABC0AE6]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\261F213D1F55267499B1F87D0CC3BCF7]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2B0D56C4F4C46D844A57FFED6F0D2852]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\49D4375FE41653242AEA4C969E4E65E0]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\6AA0923513360135B272E8289C5F13FA]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\6F7467AF8F29C134CBBAB394ECCFDE96]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\741B4ADF27276464790022C965AB6DA8]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\7DE196B10195F5647A2B21B761F3DE01]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\922525DCC5199162F8935747CA3D8E59]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\9D4F5849367142E4685ED8C25E44C5ED]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF]   =>Toolbar.AVGSearch
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\A5875B04372C19545BEB90D4D606C472]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\A876D9E80B896EC44A8620248CC79296]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\B66FFAB725B92594C986DE826A867888]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\BCDA179D619B91648538E3394CAC94CC]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D677B1A9671D4D4004F6F2A4469E86EA]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\DD1402A9DD4215A43ABDE169A41AFA0E]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\E36E114A0EAD2AD46B381D23AD69CDDF]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\EF8E618DB3AEDFBB384561B5C548F65E]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UpgradeCodes\F928123A039649549966D4C29D35B1C9]   =>Adware.MyWebSearch
[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\0CFE535C35F99574E8340BFA75BF92C2]   =>Toolbar.Ask
[HKLM\Software\Classes\IncrediSpooler.DeltaSync]   =>Toolbar.DeltaSearch
[HKLM\Software\Classes\IncrediSpooler.DeltaSync.1]   =>Toolbar.DeltaSearch
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\IncrediSpooler.DeltaSync]   =>Toolbar.DeltaSearch
[HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\IncrediSpooler.DeltaSync.1]   =>Toolbar.DeltaSearch
[HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]:{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F}   =>Toolbar.Google^
C:\Users\Peter\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo   =>Toolbar.Ask^
C:\Windows\Installer\1ed0428.msi   =>Toolbar.Google^
shortcutfix
emptytemp
emptyflash
Dubbelklik de snelkoppeling: ZHPFix
Druk op de button "Import"
Druk daarna onderaan op de knop "Go".
De fix zal beginnen post het resultaat ZPHFix[r1].txt als bijlage in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Hoi abbs,

Hierbij de fix resultaten van ZHP

Groet,
Peter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Hoi abbs,

ja de PC is nu sneller geworden, zeker weten....en lijkt ook best weer soepel te "lopen"
Mijn eeuwige dank hiervoor!!!! zodra ik weer kan internetbankieren zal ik zeker een donatie doen!!

Zou nu alle virus/malware/spyware etc eruit zijn?? zodat ik de PC weer voor 100% kan vertrouwen?
of zeg je laat er nog iemand op locatie naar kijken???
Mijn probleem is natuurlijk dat ik al mijn bank/giro zaken heb laten blokkeren ( lekker met de feestdagen voor de deur hé)
dus ook geen pin mogelijkheden etc...maarja zoals ik al zei mijn eigen stomme schuld!!

Dus zijn er nu nog dingen die ik kan proberen of doen?
lijkt mij dat we ( jij vooral natuurlijk ) alles al hebben gedaan wat mogelijk is?

Nogmaals dank!!

Groet,
Peter
25
Hallo,

De pc is nu weer voor 100% te gebruiken en te vertrouwen.
Het probleem waar jij mee te doen had was cybercrime via de telefoon, zo kreeg je verkeerde software op je pc en niet omdat je slecht was beveiligt.


Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen. Waaronder ZHP deze kan je verwijder onder programma's en onderdelen.

Lees het volgende ook eens rustig door:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 96&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 07&t=10219" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
26
Gelukkig dan kan ik de bank weer alles vrij laten geven ( duurt 5 dagen ivm TAN codes/functies etc )
en weer normaal met de PC omgaan.

Nogmaals hartelijk dank voor de geweldige hulp...

:dank:


Groet,
Peter
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”