Gesloten
1
Hoi abbs,

De PC loopt goed nog, alleen ik heb Hitman-Alert geinstalleerd voor de extra beveiliging.

Als ik via de internet explorer naar b.v. google wil gaan zegt Hitman alert dat hij geen onregelmatigheden heeft kunnen ontdekken
prima dus!!!

Even daarna krijgt ik direct een melding van:

Indringersalarm:

Toepassing: Internet Explorer (IEXPLORE, 1968 )
Kritieke functies van de browser zijn aangetast door een mogelijk kwaadaardig programma
Vul geen persoonlijke gegevens in op websites, internetbankieren is onveilig totdat de computer is opgeschoond.

Dan krijg ik de optie om te scannen met Hitman Pro maar kan erop klikken dat ik een ons weeg
er gebeurt niets, kan alleen de optie afsluiten gebruiken.

elke keer als ik internet explorer open krijg ik de indringemelding wel steeds met een ander nummer erachter ( IEXPLORE, en een nummer )

Mijn gevoel zegt dat iets bots tussen de software of toch indringersalarm .......ik heb Hitman pro gedraad en die kan niets van narigheden vinden...



Groet,
Peter
2
Hallo,

Raar dan gaan we verder kijken:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Farbar Recovery Scan Tool logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "FRST.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Het logbestand met de naam "Addition.txt" hoeft u niet te plaatsen, alleen wanneer hier specifiek om wordt gevraagd.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hoi abbs,

Bedankt voor je weer snelle reactie!!

Ik heb de PC opnieuw opgestart en nu heb ik het probleem niet meer......
Uiteraard weet ik niet of dit een echte melding was of niet, maar hij deed het elke keer dat ik
de explorer opstarten om naar Google te gaan.

Na het opnieuw opstarten heeft hij het niet meer gedaan....toeval???
Ik had daarvoor wel MalewareBytes gedraaid.....ik wordt nog paranoïde zo langzamerhand met de PC.

Zal ik toch de laatste zaken nog draaien??

Groet en weer bedankt
Peter
5
Hoi abbs,

Hierbij de scan resultaten.


Groet,
Peter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi abbs,

Ik heb het bestandje ook even bekeken, ik heb er natuurlijk geen verstand van maar ik zag nog twee files staan
in het FRST bestand welke er zijn neergezet ten tijde dat ik telefonisch ingesprek was en achter de PC zat met de cybercrimineel.

Misschien zegt dit niest deze twee bestanden maar ik kan ze ook niet vinden via de verkenner ( kan ook aan mij liggen hoor )

Ik sluit deze files bij in de bijlage FRST2.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Klopt TeamViewer heb ik niet zelf geinstalleerd.

Nu we er zo meebezig zijn vallen er steeds meer kwartjes ( zal wel aan de leeftijd liggen :whistle: )

Via deze tool konden zij mijn pc natuurlijk besturen..
Ik moest nog voor akkoord klikken dat ik diegene die mijn PC overnam vertrouwde....

En kreeg naderhand ook een soort schermpje met een gebruiker en password nummer ingevuld.

en volgens mij was dit:

654434953
1245

dit moest ik ook voorlezen van de crimineel....

ik ga mij steeds stommer voelen.....ik dacht dat wijsheid met de jaren kwam en geen stommiteiten..

Groet,
Peter
9
Hallo,

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals gebruiken;

  • Download fixlist.txt naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Ik zal de tool opnieuw downloaden want ik zie geen exe file staan bij mij.
Alleen de txt bestanden.

Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan bij het downloaden, ik kreeg namelijk wat meldingen dat het een risicofile was
die heb ik weggeklikt.


Groet,
Peter
11
delor001 schreef:Ik zal de tool opnieuw downloaden want ik zie geen exe file staan bij mij.
Alleen de txt bestanden.

Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan bij het downloaden, ik kreeg namelijk wat meldingen dat het een risicofile was
die heb ik weggeklikt.


Groet,
Peter
Misschien staat hij nog in je download map.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
:sorry: foutje van mij de exe stond er wel namelijk.

Tevens toen ik toen straks op zoek was naar die TeamViewer file via een zoekopdracht, had ik geprobeerd deze te deleten
dat is dan zeker per ongeluk gelukt, want hij zat in mijn prullemand.

Via de verkenner kon ik hem niet vinden en ik dacht via de zoekopdracht ( hij vond de file wel ) maar kon er niets mee doen,.

en de fix resultaten bijgesloren.

Groet,
Peter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo,

Je mag Farbar Recovery Scan Tool met al de log bestanden weer verwijderen, leeg daarna je prullenbak.
Hou Hitman-Alert even in de gaten, geeft hij weer melding in één deze dagen kom je gewoon weer terug.
Hitman-Alert kan wel eens een conflict hebben met bepaalde software.
Maar ik zag dat je ook Trusteer had en bij de ING zat dus dat is ook al oke.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Ja klopt toen ik de ING aan de lijn had voor het blokkeren van mijn rekeningen
raadde zij mij aan om trusteer te downloaden en te gebruiken.
Zo met al die software protectie moet het goed gaan toch, al wordt de PC wel wat trager erdoor, maar beter dat, dan een hacker o.i.d.

Weer harstikke bedankt voor de hulp, ik kijk het nog even aan en zal nog niet ING bellen voor het vrijmaken
( al duurt dit 5 dagen hoor )

Prettige feestdagen!!!!

Groet,
Peter
15
delor001 schreef:Ja klopt toen ik de ING aan de lijn had voor het blokkeren van mijn rekeningen
raadde zij mij aan om trusteer te downloaden en te gebruiken.
Zo met al die software protectie moet het goed gaan toch, al wordt de PC wel wat trager erdoor, maar beter dat, dan een hacker o.i.d.

Weer harstikke bedankt voor de hulp, ik kijk het nog even aan en zal nog niet ING bellen voor het vrijmaken
( al duurt dit 5 dagen hoor )

Prettige feestdagen!!!!

Groet,
Peter
Hallo,

Als je weer problemen krijg met Hitman- Alert plaats dan hier je probleem: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewforum.php?f=326" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit forum gedeelte is speciaal voor Hitman problemen ;)
Kijk uit dat je ook niet teveel protectie heb want de pc moet ook nog werkbaar blijven.
Ook prettige dagen en bedankt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”