Gesloten
1
Sinds een paar weken heb ik een ongewenste browser die niet te verwijderen is en die mij vreselijk veel ongemak en last bezorgt. Ik wil geen chroom installeren en heb dus normaal explorer en google.nl en soms duckduckgo.nl als browser maar die kan ik u alleen starten als ik in de zoekbalk van websearscher dit speciaal aangeef - maar na afsluiten is weer de websearscher gewoon aanwezig. Ik heb al vanalles geprobeert maar krijg die rommel niet weg en er is ook niets van te vinden bij programma's etc.
2
Welkom,

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Ik kan "zoek"wel downloaden - en openen, maar dat stukje erbij plakken gaat niet. plakken is compleet geblokkeerd - het programma start dus verder ook niet..
4
Hoi,

Download de bijlage en verplaats die naar je bureaublad, waar ook Zoek.exe staat.
Start daarna opnieuw Zoek.
Op de melding, Zoekscript.txt found!, klik Ja.
Het script wordt nu automatisch ingelezen en verwerkt.

Lukt dit wel?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Hoi,

Post aub alle logjes als bijlage tenzij anders aangegeven.

Stap 1:
Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Deze kunnen elkaar in de weg zitten en je computer vertragen.
Installeer maximaal 1 antivirus programma per computer.
De-installeer 2 van deze 3: AVG 2011 , Avira , Emsisoft Anti-Malware.
Herstart je computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Free YouTube Download version 3.1.38.1005
    Java(TM) 6 Update 15 (64-bit)
    Java(TM) SE Development Kit 6 Update 15 (64-bit)
Herstart de computer.

Stap 3:
Je hebt Zoek niet eerst uitgepakt.
>> Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.

Start Zoek.exe opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\hp\AppData\Local\PirritSuggestor;fs
    C:\Program Files (x86)\WinRST;fs
    C:\Users\hp\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\SystemCache\6.0;fs
    C:\Windows\Sysnative\Tasks\PCHelpers_period;f
    C:\Windows\Sysnative\Tasks\PCHelpers1st;f
    C:\Windows\Tasks\PCHelpers1st.job;f
    C:\Windows\Tasks\PCHelpers_period.job;fs
    C:\Program Files (x86)\Optimizer Elite Max;fs
    C:\Users\hp\AppData\Roaming\Optimizer Elite Max;fs
    C:\Users\hp\AppData\Roaming\callbanner.png;f
    C:\Users\hp\AppData\Local\com;fs
    C:\Users\hp\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VOPackage;fs
    C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Optimizer Elite Max;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "mobilegeni daemon"=-;r
    C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
    C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
    C:\Users\hp\AppData\Local\iLivid;fs
    C:\Program Files (x86)\Yahoo!;fs
    C:\Windows\tasks\PC Optimizer Pro Idle.job;f
    C:\Windows\tasks\PC Optimizer Pro64 startups.job;f
    C:\Program Files\PC Optimizer Pro;fs
    C:\Windows\SysNative\tasks\DealPlyUpdate;f
    C:\Program Files (x86)\DealPly;fs
    C:\Windows\SysNative\tasks\{687CD0D6-F238-4AD0-8BD5-4186F3888545};f
    C:\Windows\SysNative\tasks\{A7FA9791-37E3-4926-999F-0D9A0419E9C5};f
    C:\Windows\SysNative\tasks\{B4FDD1F2-D0EA-45BD-906B-E6CBB2F060F3};f
    C:\Program Files (x86)\BlazeVideo;fs
    C:\Program Files (x86)\Winsent Messenger;fs
    C:\Users\hp\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\5chfx6p5.default\extensions\a9719e64-232b-4695-ae9c-a89cd7f2aa84@ca1279df-bc0d-44a8-97ef-19301c922b68.com;f
    gclijllifhfpomppedeljakfegbcpojn;chr
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9a216821-0ec5-49a3-85ac-fb72ae79a1e8}];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD21}];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{B5FA9B37-38B0-4B6B-8624-404A19A07FD9}];r
    PirritDesktop;s
    WinRST;s
    {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
    {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F};c
    {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5};c
    {EEE6C35B-6118-11DC-9C72-001320C79847};c
    {95080B13-AA71-4EE8-B951-7E98221E1ED5};c
    msconfigcheck;
    emptyfolderscheck;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Ik krijg het niet voor elkaar om iets anders aan de praat te krijgen dan hetgeen mij in eerste instantie "gelukt "was.. - wat ik ook doe - het zoek programma werkt niet.. openen gaat niet en er komen steeds popups mee.. het gedownloade programma unzippen gaat ook niet. Ik kom er helaas niet uit.. Ik heb gemerkt dat bij de tab - verbindingen en dan LAN.. iedere keer weer een paar vinkjes staan - ik gooi die weg - dan start IE wel op.. maar vervolgens komt de websearscher weer terug en staan de vinkjes ook weer aan..( in LAN instell.).
8
Begin even vooraan.
De eerste 2 stappen zijn wel gelukt?
Welke programma's heb je verwijdert bij stap 1?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Als ik pc web plus open krijg ik ook meteen last van "een lang lopend script" maar na een poosje werkt het wel weer.
Ik heb zoals aangeven - de youtube downloader en de java update (nr?) en de java 6 update 15 verwijderd - Maar er veranderd daardoor nog niets.. De websearsch browser blijft terug komen - Het meest lastig zijn de steeds opkomende popups.. en zoeken doet die browser ook niks.. ik ga meestal in de browser balk staan en verander dan de tekst naar google.nl of duckduckgo en dan werkt het wel (eventjes). Maar het liefst had ik natuurlijk de zaak weer zoals vanouds gerepareerd. in ieder geval heel erg bedankt voor het geduld.. en de hulp
10
Als Zoek.exe niet wil gaan we een andere tool gebruiken.

Download ZHPDiag naar het bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het Afbeeldingicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het Afbeelding icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

    Image
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Hallo daAr - Ik kom een heel eind - maar als ik het programma installeer, dan als ik dan het veld op het scherm heb, dan krijg ik rechts onderaan 2 ikoontjes - waarmee ik iets kan starten (pagina met wat letters en cijfertjes en dan verder niks - en ik kan metr het andere icoontje beeindigen.. ik krijgt dus geen 4 icoontjes met zo'n vergrootglas.. dus zoeken gaat ook met dit programma niet...
12
Hoi,
Ik kom een heel eind - maar als ik het programma installeer, dan als ik dan het veld op het scherm heb, dan krijg ik rechts onderaan 2 ikoontjes - waarmee ik iets kan starten (pagina met wat letters en cijfertjes en dan verder niks - en ik kan metr het andere icoontje beeindigen..
Vreemd.
Maak hiervan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.

Doe daarna het volgende:

Download Afbeelding OTL naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's zodat het programma ongestoord zijn werk kan doen.
Windows XP: Dubbelklik op OTL.com om het programma te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op OTL.com en klik op Als administrator uitvoeren.
Zet een vinkje bij Scan All Users.
Klik op de knop Quick Scan.
Verander verder geen instellingen van OTL. De scan zal niet heel erg lang duren.

Na de scan zullen twee kladblok-vensters geopend worden, OTL.txt en Extras.txt.
Deze bestanden zijn opgeslagen in dezelfde locatie als OTL.
Sluit beide logbestanden.
Post beide bestanden als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Hoi,

Post nog het logbestand OTL.txt als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Hierbij het OTL bestand = eerst op word gezet en daarna hier in gekopieerd. (hopelijk is dat de bedoeling om er een txt bestand van te maken.) grtz .
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”