Gesloten
1
Beste,

Kan ik advies krijgen hoe ik best de Isearch omiga plus software kan verwijderen?

Het logbestand van de Rsit scan zit in bijlage.

Dank

gr
Mervin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
    C:\Program Files (x86)\AVG Nation toolbar;fs
    vProt;s
    AVG-Secure-Search-Update_0913b;s
    C:\Users\M&C\AppData\Roaming\AVG 0913b Campaign;fs
    vToolbarUpdater18.1.0;s
    C:\Windows\tasks\ROC_REG_JAN_DELETE.job;f
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "AVG-Secure-Search-Update_0913b"=-;r64
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "vProt"=-;r64
    C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Vink nu de onderstaande opties aan.
    • Do a quick scan
    • Auto Clean
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
3
Beste,

Eerst en vooral hartelijk dank om me verder te helpen. Echt.

Ik paste hieronder de tekst van tijdens het runscript en voeg de logfile in bijlage toe.

Heel hard bedankt.

gr
Mervin


Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 16-07-2014
Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected
Launched: C:\Users\M&C\Desktop\zoek1\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted] [Checkboxes used]

===== Runcheck 23:34:19,79 =====

--- Create Environment Variables 23:34:24,90
--- Checking Input 23:34:35,16
--- AU AppData Check 23:34:43,04
--- Remove From Windows Installer 23:34:49,61
--- StartMenuInternet Check 23:39:25,27
--- IE Startpage Check 23:39:39,32
--- Program Files DB Check 23:40:46,36
--- C:\PROGRA~3 DB Check 23:42:16,29
--- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 23:42:16,92
--- Tasks DB Check 23:42:35,73
--- Downloads DB Check 23:42:40,79
--- C:\Windows\SysNative\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 23:42:48,00
--- C:\Windows\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 23:42:48,00
--- C:\Windows\serviceprofiles\Localservice\AppData\LocalLow DB Check 23:42:48,00
--- Tasks2 DB Check 23:43:36,65
--- Documents DB Check 23:44:07,50
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Dit is een overzicht van de taken die zoek.exe aan het uitvoeren is, maar nog niet het finale logje dat je krijgt nadat alles ten einde is. Je moet zoek.exe dus nog langer laten werken, tot het definitieve log verschijnt. Herhaal dat nog even en hang dan dit nieuwe log in bijlage.
5
Ik heb zoek.exe de hele voorbije nacht laten lopen. Is het denkbaar dat dit dan nog volledig afgelopen is?
6
Dit is het beperkte resultaat van je logje:
Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 16-07-2014
Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected
Launched: C:\Users\M&C\Desktop\zoek1\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted] [Checkboxes used]

==== Older Logs ======================

C:\zoek-results2014-07-16-202443.log 379 bytes


... en dat is absoluut niet in vergelijking met een compleet log dat noodzakelijk is voor analyse. Bovendien blijkt ook uit je andere bericht (bij "Runcheck") dat nog niet alle taken waren uitgevoerd door zoek.exe ;(
9
Kape,

Ik heb vannacht de zoek.exe opnieuw laten lopen, ditmaal in veilige modus.

Het resultaat blijft hetzelfde als dat wat ik gisteren gepost heb.

Ik heb het deze ochtend laten opstaan voor gedurende de rest van de dag, maar ik verwacht tegen vanavond weinig verschil.

Is er een alternatieve manier om die analyse te kunnen doen, of weet je raad?


gr
Mervin
10
Hallo,

Mocht Zoek.exe wederom niet werken voer dan het volgende even uit.

Download Afbeelding OTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
OTL logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "OTL.txt" & "Extras.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Maxstar, Kape,

Geweldig. Die OTL heeft gelopen met de 2 logfiles als resultaat.

Ik voeg ze toe in bijlage.

Alvast bedankt voor de hulp zover.

gr
Mervin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Download het bestand Fix.txt naar het bureaublad en start OTL opnieuw.
  • Klik op Run Fix bovenaan.
  • Er verschijnt nu een melding "No fix has been provided" klik hier op OK.
  • Navigeer nu via het geopende verkenner-venster naar het bureaublad en selecteer Fix.txt.
  • Klik vervolgens nogmaals op Run Fix bovenaan.
  • Laat het programma ongehinderd werken, herstart de computer als het klaar is en sla de log op die verschijnt.
  • Open OTL weer en klik op Quick Scan bovenaan.
  • Plaats de log van de "Quick Scan" en van de "Fix" beide als bijlage in het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Maxstar,

De runfix heeft gelopen, hij heeft gevraagd om opnieuw op te starten, wat ondertussen gebeurd is, doch de log file verschijnt niet. Waar kan ik deze zelf terugvinden? Gewoon onder de C staat deze alvast niet.

bedankt

gr
Mervin
15
Het logbestand van OTL steekt in bijlage.

Het logbestand van de runfix is niet verschenen. Als je weet waar ik dit kan terug vinden, voeg ik het nog toe.

gr
Mervin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”