Gesloten
1
Het internetbrowser werkt niet meer en ik krijg steeds de melding dat rundll32 niet meer werkt, wat moet ik doen?
2
Hallo :welkom:

Zet via een andere pc RSIT op een USB stick en plaats die in deze pc en doe dan het volgende:

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op een USB stick. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.


Plaats de USB stick in de besmette pc en voer het uit:
RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Indien nodig zet zoek.exe ook via USB op deze pc;


Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA};c
    C:\Windows\tasks\31463ba3-1e72-4891-bfd0-34d1adc344ac-3.job;f
    C:\Windows\tasks\PennyBee.job;f
    C:\Users\VERAEN~1\AppData\Roaming\PennyBee;fs
    C:\Program Files\MediaPlayerplus;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "fst_nl_39"=-;r
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "PennyBee"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks];r
    "{5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA}"=-;r
    C:\Program Files\PennyBee;fs
    C:\Users\Vera en Arnold\AppData\Roaming\DriverCure;fs
    C:\Users\Vera en Arnold\AppData\Roaming\ParetoLogic;fs
    C:\ProgramData\ParetoLogic;fs
    C:\ProgramData\SearchModule;fs
    C:\Program Files\Common Files\Goobzo;fs
    C:\Users\Vera en Arnold\AppData\Roaming\VOPackage;fs
    vosr;s
    PennyBee;s
    SMUpd;s
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

Dat is al een beste opruiming;

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Vanwege het uitblijven van een reactie wordt dit topic gesloten en verplaatst naar Opgeloste (inactieve) problemen / logs
  • Indien het probleem nog niet is verholpen voer dan het stappenplan uit en plaats de verkregen logbestanden in een nieuw onderwerp als bijlage.
  • Indien het probleem is verholpen maar u toch een extra controle wilt kunt u eveneens het bovenstaande stappenplan uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”