Plaats reactie
16
F. Vink schreef: Dat werkt! Phfff, ik zag het even niet meer zitten!
Dat is mooi om te horen, we gaan het anders aanpakken;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het Afbeeldingicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het Afbeelding icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
abbs schreef:
F. Vink schreef: Dat werkt! Phfff, ik zag het even niet meer zitten!
Dat is mooi om te horen, we gaan het anders aanpakken;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het Afbeeldingicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het Afbeelding icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
Dit is gelukt! In de bijlage staat het tekst bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Hallo,

Verwijder alles van Lavasoft\Ad-Aware Antivirus deze vertraagt je pc.
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar Lavasoft.
Herstart je pc en doe het volgende;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{4F524A2D-5350-4500-76A7-7A786E7484D7} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{759D9886-0C6F-4498-BAB6-4A5F47C6C72F} Orphan sleutel
O4 - HKLM\..\Run: [fst_nl_39] Orphan sleutel
[HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SearchProtectionService]   =>Toolbar.Conduit^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\BitTorrent DNA]   =>P2P.BitTorrent^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\HF_G_Jul]   =>Toolbar.AVGSearch^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\vProt]   =>Toolbar.AVGSearch^
[HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A5AA24EA-11B8-4113-95AE-9ED71DEAF12A}]   =>Toolbar.Ask
C:\ProgramData\InstallMate   =>PUP.Tarma^
C:\Program Files\runit   =>Trojan.Agent
[HKCU\Software\ForumerIT]   =>Toolbar.Forumer^
[HKCU\Software\Smartbar]   =>Hijacker.SmartBar^
[HKCR\CLSID\{21C4E4B2-40F7-4E77-BF19-8BED7187BB55}] (BitTorrent Control)   =>P2P.BitTorrent^
[HKCR\CLSID\{2E4FF6C2-65FF-4B2F-847F-B119C65C8146}] (BitTorrent Property Page)   =>P2P.BitTorrent^
[HKCR\CLSID\{A3C6DAFC-E193-42FC-ADCA-5316B5D6D653}] (BitTorrentDNA Class)   =>P2P.BitTorrent^
shortcutfix
emptytemp
emptyflash
ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
abbs schreef:Hallo,

Verwijder alles van Lavasoft\Ad-Aware Antivirus deze vertraagt je pc.
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar Lavasoft.
Herstart je pc en doe het volgende;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{4F524A2D-5350-4500-76A7-7A786E7484D7} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{759D9886-0C6F-4498-BAB6-4A5F47C6C72F} Orphan sleutel
O4 - HKLM\..\Run: [fst_nl_39] Orphan sleutel
[HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SearchProtectionService]   =>Toolbar.Conduit^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\BitTorrent DNA]   =>P2P.BitTorrent^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\HF_G_Jul]   =>Toolbar.AVGSearch^
[HKLM\Software\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\vProt]   =>Toolbar.AVGSearch^
[HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A5AA24EA-11B8-4113-95AE-9ED71DEAF12A}]   =>Toolbar.Ask
C:\ProgramData\InstallMate   =>PUP.Tarma^
C:\Program Files\runit   =>Trojan.Agent
[HKCU\Software\ForumerIT]   =>Toolbar.Forumer^
[HKCU\Software\Smartbar]   =>Hijacker.SmartBar^
[HKCR\CLSID\{21C4E4B2-40F7-4E77-BF19-8BED7187BB55}] (BitTorrent Control)   =>P2P.BitTorrent^
[HKCR\CLSID\{2E4FF6C2-65FF-4B2F-847F-B119C65C8146}] (BitTorrent Property Page)   =>P2P.BitTorrent^
[HKCR\CLSID\{A3C6DAFC-E193-42FC-ADCA-5316B5D6D653}] (BitTorrentDNA Class)   =>P2P.BitTorrent^
shortcutfix
emptytemp
emptyflash
ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Is gelukt, heb volgens mij wel op verwijderen gedrukt toen hier om gevraagd werd?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
20
Hallo,

Dat is netjes gedaan,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
abbs schreef:Hallo,

Dat is netjes gedaan,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Hierbij het logbestand van MBAM.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
abbs schreef:Hallo,

Hoe staat het hierna met je probleem?

Heb nog niet zoveel gedaan, maar het lijkt erop dat die irritante reclame er af is!
Moet ik nu de gebruikte programma's er weer af gooien?
24
Hallo,

Als er verder geen problemen zijn doe het volgende;

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
abbs schreef:Hallo,

Als er verder geen problemen zijn doe het volgende;

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.
Dit is ook gelukt, bedankt!
Had ik dit nu ook met een goede virusscanner kunnen verwijderen?
Ik heb nu AVG free, maar die is niet zo goed geloof ik?
26
F. Vink schreef: Dit is ook gelukt, bedankt!
Had ik dit nu ook met een goede virusscanner kunnen verwijderen?
Ik heb nu AVG free, maar die is niet zo goed geloof ik?
Avg is goed maar als aanvulling heb je er nu een malware scanner erbij MalwareBytes lees het volgende maar eens rustig door: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
abbs schreef:
F. Vink schreef: Dit is ook gelukt, bedankt!
Had ik dit nu ook met een goede virusscanner kunnen verwijderen?
Ik heb nu AVG free, maar die is niet zo goed geloof ik?
Avg is goed maar als aanvulling heb je er nu een malware scanner erbij MalwareBytes lees het volgende maar eens rustig door: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er wel blij mee dat het nu opgelost is, heb wel even een paar momentjes gehad dat ik het niet meer zag zitten, maar uiteindelijk kwam het gelukkig toch goed. Wat ben ik u schuldig?
28
F. Vink schreef:
abbs schreef:
F. Vink schreef: Dit is ook gelukt, bedankt!
Had ik dit nu ook met een goede virusscanner kunnen verwijderen?
Ik heb nu AVG free, maar die is niet zo goed geloof ik?
Avg is goed maar als aanvulling heb je er nu een malware scanner erbij MalwareBytes lees het volgende maar eens rustig door: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er wel blij mee dat het nu opgelost is, heb wel even een paar momentjes gehad dat ik het niet meer zag zitten, maar uiteindelijk kwam het gelukkig toch goed. Wat ben ik u schuldig?
Helemaal niks wij doen dit op vrijwillige basis: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/donatie.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Je mag ook trots zijn op jezelf dat je alles netje heb uitgevoerd en toch vertrouwen in ons bleef houden (ook al zat het even tegen)
Maar bedankt en graag gedaan :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
29
abbs schreef:
F. Vink schreef:
abbs schreef:
F. Vink schreef: Dit is ook gelukt, bedankt!
Had ik dit nu ook met een goede virusscanner kunnen verwijderen?
Ik heb nu AVG free, maar die is niet zo goed geloof ik?
Avg is goed maar als aanvulling heb je er nu een malware scanner erbij MalwareBytes lees het volgende maar eens rustig door: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er wel blij mee dat het nu opgelost is, heb wel even een paar momentjes gehad dat ik het niet meer zag zitten, maar uiteindelijk kwam het gelukkig toch goed. Wat ben ik u schuldig?
Helemaal niks wij doen dit op vrijwillige basis: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/donatie.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Je mag ook trots zijn op jezelf dat je alles netje heb uitgevoerd en toch vertrouwen in ons bleef houden (ook al zat het even tegen)
Maar bedankt en graag gedaan :good:
Dat is mooi, bedankt! Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik zoiets doe, dus het was een hele ervaring, maar ik kan het iedereen aanraden.
De donatie is onderweg. :dank: :goed:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”