Gesloten
1
Hallo,

Sedert enige tijd komt er geen geluid (soms wel soms niet) uit deze laptop (Acer Aspire7520G - Windows Vista - browser: meestal Chrome, soms ook IE).
Ik heb dit met de hulp van Google proberen uitzoeken, en ben tot de vaststelling gekomen dat de Update van Windows ook niet meer gaat. (wordt telkens opnieuw geprobeerd, wat een vertraagde PC oplevert. Vandaar mijn vraag tot hulp.
Bovendien stel ik vast dat de laptop zijn geheugen vol is, maar een groot aantal mappen kan ik vanuit de Windows Verkenner niet benaderen (...toegang geweigerd, niet toegestaan).
Kort: 3 problemen
- vaak geen geluid (geen geluidapparaat geïnstalleerd
- windows update mislukt
- overvolle PC

Kunnen jullie helpen?
Als bijlage: de logs zoals vermeld in het stappenplan

Alvast bedankt

William
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Goedemorgen,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks];r
    "{AEB6717E-7E19-11d0-97EE-00C04FD91972}"=-;r
    aw9q5wsw;s
    C:\Windows\system32\drivers\aw9q5wsw.sys;f
    autoclean;
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Als bijlage de gevraagde log.

Vriendelijke groeten,

William
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Goedemorgen,

Dit is al een aardige opruiming, maar voer ook FRST en FSS nog even uit om verder te kijken.

1. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

2. Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Dubbelklik op FSS.exe om de tool te starten.
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,

Hierbij de gevraagde logs

Alvast bedankt voor de geboden hulp.

William
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Goedemorgen,

Dit ziet er toch allemaal netjes uit, maar voor ook CCleaner alvast even uit om het systeem op te schonen.

Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,Maxstar,

CCleaner met succes doorlopen. Het geluid is weer terug.

Ik veronderstel dat ik de gebruikte tools nu mag verwijderen?
Bovendien stel ik vast dat de laptop zijn geheugen vol is, maar een groot aantal mappen kan ik vanuit de Windows Verkenner niet benaderen (...toegang geweigerd, niet toegestaan).
Heb jij voor dit probleem ook een oplossing voorhanden: momenteel is er slechts 3.91Gb beschikbaar op een totaal van 69.7 Gb wat mij zeer weinig lijkt?


Alvast bedankt
8
Goedemorgen,

De gebruikte tools mag je inderdaad weer verwijderen, CCleaner kan je natuurlijk blijven gebruiken om zo nu en dan het systeem op te schonen.
Wat betreft de schijfruimte kan je eens controleren welke mappen de meeste ruimte in beslag nemen, dit kan bijvoorbeeld met Space Sniffer.

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
In de map die je uitgepakt hebt dubbelklik je op SpaceSniffer.exe waarna het programma start.
Afbeelding In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot ervan in je volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo Maxstar,

FileSniffer is SNS-file kan ik niet uploaden.
Tijdens de procedure zag ik ook verschillende bestanden en mappen die niet toegankelijk zijn.

Geluid werkt ook niet meer.

Ondertussen heb ik zelf al wat opgeruimd: 2 gebruikers verwijderd (hun bestanden staan nog op desktop). Er is wel wat vooruitgang genoteerd: ben uit de rode zone geraaakt (tot +/- 10 Gb, maar is nog niet voldoende, naar mijn aanvoelen)

Wat zijn de volgende stappen in deze onderneming?

Alvast bedankt

William
10
Goedemorgen,

Om meer vrije ruimte te krijgen kan je eens kijken of er software aanwezig is die niet meer in gebruik is. Maar ik de bottleneck zal de beperkte ruimte op de C schijf blijven.
Drive c: (ACER) (Fixed) (Total:69.77 GB) (Free:4.14 GB) NTFS
Drive e: () (Fixed) (Total:69.52 GB) (Free:50.01 GB) NTFS
Wat je zou kunnen overwegen is een herinstallatie van Windows, dan kan je meteen het systeem herpartitioneren zodat je bijvoorbeeld de C en E schijf kan samenvoegen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je nuttige tips: herinstallatie Windows overweeg ik voorlopig nog niet. Ik heb wel deze gevonden Mini Tool Partition Wizard Free om te herpartitioneren, ik heb de C-schijf uitgebreid tot 104 Gb zodat ik nu nog 44 Gb beschikbaar heb. De E-schijf heeft aan volume moeten inboeten.

Nu nog het geluid proberen te repareren, ik zoek wel verder.

Bedankt

William
13
Dag Maxstar,

Helaas, de driver is opnieuw geïnstalleerd, maar nee, geen geluid. Ook kan ik met m'n geluidsbestanden hier niets mee aanvangen. Ik maak soms diareportages met geluid op deze laptop.
Jammer,

Toch bedankt voor al je inspanningen

William
15
Hallo Maxstar,

Er staat een wit kruis op een rode cirkel tegen het symbool van de luidspreker.
"Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd" verschijnt

Bedankt

William
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”