Gesloten
1
Hee hoi,

Ik krijg sinds kort een bericht als ik ook maar iets download, al is het een programma
of afbeelding of wat dan ook, dan de virusscan is mislukt.
De exacte error is dan "Mislukt - Virusscan is mislukt"
Dit is in de Google Chrome download.

Normaal had ik wel mijn virusscanner uit gezet of verwijderd, maar het punt is,
Ik heb dus geen virusscanner. ( Niet zover ik weet en kan zien ).

Ik ben dus een beetje radeloos op dit moment.

Ik heb toen ergens gelezen dat je dan een RSIT scan kan doen en dan op dit forum kan zetten, dus ik hoop echt heel erg dat iemand mij hiermee kan helpen!
De bijlage van de RSIT scan zit erbij :)

Liefs,

QueenLauren
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Dag QueenLauren,

Dit kan inderdaad door malware veroorzaakt worden. Heb je ooit AVG geïnstalleerd toevallig?

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.
  • Voordat je TDSSKiller uitvoert is het raadzaam om de onderstaande handleiding van TDSSKiller te raadplegen. TDSSKiller uitvoeren
  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik in het licentiescherm op "Accept" om door te gaan.
  • Vervolgens krijgt u het scherm te zien van het "Kaspersky Security Network Statement" klik hier eveneens op "Accep".
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn. Afbeelding
  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.
    • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
    • Als je niet weet wat te doen, plaats dan eerst het logbestand klik hiervoor op de "Report" knop..
  • Voeg het logbestand met de naam "C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hoi,
Heel erg bedankt voor je hulp, ik zou het ook graag willen proberen!
Het enige is dat ik deze .exe ook niet kan downloaden...
Liefs
7
Ik ga het morgen proberen, bedankt voor de hulp alvast!
Je zal waarschijnlijk snel weer van mij horen hihi
9
Dag Lauren,

ziet er normaal uit - kan je volgende instructies uitvoeren? (zet net zoals TDSSkiller het programma over naar jouw toestel).

Download de Afbeelding Panda Cloud Cleaner naar het bureaublad.

Panda Cloud Cleaner uitvoeren
  • Dubbelklik op "PandaCloudCleaner.exe" om de tool te installeren.
  • Wanneer u een melding van het gebruikersaccountbeheer krijgt staat u dit toe door op "Ja / Yes" te klikken.
  • Klik vervolgens op "Accept and Scan".
  • Gebruik de computer verder niet en wacht tot de scan gereed is.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op het pijltje naast de gedetecteerde items.
  • Klik vervolgens op "view report" en sla dit logbestand op het bureaublad op.
  • Onderneem nog geen verdere acties, maar voeg het logbestand eerst als bijlage toe aan het volgende bericht.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Staat inderdaad wel wat malware op, indien je nog niet de Disinfect actie had gekozen in Panda Cloud Cleaner, mag je dat nu wel doen en de malware laten verwijderen.

Hierna:
  • Klik op Start
  • Typ cmd
  • Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst
  • Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator
  • In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow
  • Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer
Screenshot: Afbeelding Indien je bepaalde meldingen krijgt, laat het dan zeker weten. Kan je nu normaal bestanden downloaden?
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Ik kreeg wel bericht dat er potential gevaar op deze computer was gesignaleerd, maar dat windows deze niet kon fixen.
ik kan alleen wel gewoon weer dingen downloaden!! heel erg bedankt!
15
Ik vroeg mij wel af of jij mij met nog een klein probleempje kan helpen.
Ik kan al een tijdje geen extensies meer toevoegen aan mijn google chrome, omdat er steeds het bericht NETWORK_FAILED staat, terwijl ik gewoon goedwerkend Wi-Fi heb. Kan jij hier iets mee, of moet ik ergens anders een onderwerp aanmaken?
Liefs
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”