Laptop is traag geworden

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#1

Hallo,

Deze laptop is enorm traag geworden, vandaar mijn vraag om de laptop eens aan een grondig nazicht en virusscan te onderwerpen.

Alvast bedankt

Ik heb zelf al Ccleaner laten lopen en daarna een virusscan met de gratis versie van Panda Cloud.

In bijlage de logjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#2

Hallo,

Ondertussen heb ik het vervolg van de opruimprocedure doorlopen: - HitmanPro: niet kunnen laten lopen wegens voorheen geïnstalleerd
- Malwarebytes: log is bijgevoegd (6 dreigingen ontdekt en verwijderd?)

Alvast bedankt voor jullie helpende handen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7101
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#3

@ ws01,

Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#4

Welkom,

Stap 1:
Herstart de computer zodat Malwarebytes de opruimactie kan afronden.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Panda Security Toolbar
    SUPERAntiSpyware
Herstart de computer.

Stap 3:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    {B821BF60-5C2D-41EB-92DC-3E4CCD3A22E4};c
    C:\Program Files (x86)\pandasecuritytb;fs
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#5

Dag Peter J,

De 2 gevraagde programma's zijn verwijderd. Laptop opnieuw opgestart en zoek.exe laten lopen.
Hier is de log ervan.

Alvast bedankt voor je hulp.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#6

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Eline\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0;fs
    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "panda"=-;r
    "panda_XP"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "panda"=-;r
    "panda_XP"=-;r
    {D944BB61-2E34-4DBF-A683-47E505C587DC};c
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Al enige verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#7

Hallo Peter J,

Hierbij de logjes van ADWCleaner.
Computer is al wat sneller geworden voor zover ik zo kan vaststellen.
Wat er wel nog is, is dat de ventilator vaak draait.

Alvast bedankt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#8

Post aub nog het logje van Stap 1.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#9

Dag PeterJ,

Bedoel je deze?

Bedankt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#10

Nee, die heb je eerder al gepost.
Post het logbestand c:\zoek-results.log als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#11

Dag PeterJ,

Dan is het deze, maar deze was al eerder doorgestuurd

Toch bedankt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#12

Dan is het deze, maar deze was al eerder doorgestuurd
Niet te zien. Je hebt 2 logbestanden van AdwCleaner geplaatst terwijl er maar 1 gevraagd was. Missschien heb je je daar vergist.
Geen probleem hoor, kan gebeuren.

We kijken verder.

Stap 1:
Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#13

Hallo PeterJ,

Hierbij het gevraagde:
- de link
http://speccy.piriform.com/results/Vex2 ... 36t2rzPiEf" onclick="window.open(this.href);return false;

en het logje in bijlage.

Hartelijke dank voor je hulp

Excuses voor de vertraging

PS de eerste link naar checkup software werkt niet meer
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#14

Mozilla Firefox updaten:
Start Mozilla Firefox.
Klik op menu Help - Over Firefox.
Klik op Controleren op updates.
Na het downloaden, klik op Herstart om bij te werken.
(Herhaal dit totdat de melding "Firefox is up-to-date" verschijnt.)


Het Speccy rapport ziet er goed uit. Geen hoge temperaturen.

Download Afbeelding SpeedFan.
Klik op Download Latest Version.
Het bestand instsf<versienummer>.exe wordt dan gedownload.
Installeer het programma en start het vervolgens.

Nadat het programma opgestart is, doe je het volgende:
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#15

Dag PeterJ,

Hierbij de screendump van Speedfan:

http://www.imgdumper.nl/media.php?id=573743f8a8ed3" onclick="window.open(this.href);return false;. Computer loopt ondertussen heel wat stiller.
En Firefox is ook up-to-date

Bedankt,

ws01
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”