Gesloten
1
Goedemorgen,

Vorige week ben ik zo dom geweest om een programma te downloaden op mijn pc waarvoor je normaal gesproken moet betalen en dat nu 'gratis' werd aangeboden (tegen beter weten in...). Ik heb de installatie uitgevoerd en zag dat er iets werd geinstalleerd wat ik vervolgens niet terug heb kunnen vinden. Ik heb daarna meteen Malwarebytes Anti-malware gedownload, maar geen melding van geinfecteerde bestanden. Ook de virusscanner, Avast, gaf niks zorgwekkends aan na een virusscan. Voor de zekerheid wilde ik vanmorgen avg installeren in plaats van avast, omdat avg op mijn laptop (een andere dan die waarop ik het ' programma' had gedownload) ineens wel melding gaf van een risicovol bestand met de naam van dat programma. Ik weet ook dat twee virusscanners tegelijk problemen op kunnen leveren, maar ik was van plan avast meteen daarna te verwijderen. Na installatie van avg kon ik echter het configuratiescherm niet meer openen en voor ik wist kon ik helemaal geen applicaties meer opstarten. Ik krijg steeds de foutmelding dat 'de toepassing niet correct gestart kan worden'. Heel lastig, want ook de programma's die jullie gebruiken voor het controleren op malware e.d. kunnen niet worden uitgevoerd....

Wat nu? Klinkt dit bekend? Komt dit door de installatie van een tweede virusscanner of klinkt dit toch als malware? Helaas krijg ik  ook een runtime error als ik avg probeer te verwijderen.... zucht. Inmiddels heb ik het programma wat ik graag wilde hebben gekocht, maar nu kan ik het dus niet installeren :'(

Alvast bedankt voor jullie hulp of advies.

 
2
Hallo,

Voer eens systeem herstel uit naar de periode voor je AVG ging installeren.(noteer eerst de naam en locatie war het programma staat waar het over gaat)

Noteer dit in je volgende antwoord samen met:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bedankt voor de snelle reactie!

Het ging om het programma Dragon Naturally Speaking, en het exe bestand dat werd geinstalleerd heette 'easy'. Ik kan het echter nergens terug vinden, maar ik vermoed dat het op de C-schijf is geinstalleerd. Met een beetje geluk is er niks aan de hand...

Het systeemhersteld kon niet worden voltooid, maar toen de pc zichzelf opnieuw opstartte was AVG wel verwijderd en de situatie volgens mij wel teruggebracht naar die van vrijdag. Ik vermoed dat het herstelpunt van voor de installatie van het 'verdachte' bestand was. Het lijkt nu in ieder geval weer normaal te werken, maar ik ben benieuwd of de Farbar scan nog iets laat zien qua malware.

Bijgevoegd dus de logjes.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Gebruik je de gratis probeer versie van Emsisoft Anti-Malware, want je weet zoals je al zij dat twee AV niet samen gaat.
Emsisoft Anti-Malware kan je beter nu ook verwijderen want je gebruikt nu ook al Malwarebytes Anti-Malware .

AANDACHT: Systeemherstel is uitgeschakeld zie ik in je logje kijk dat even na: Klik

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows toets + R, type notepad in de invul regel en klik "OK". Dit opent Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
GroupPolicy: Restrictie - Chrome <======= AANDACHT
HKU\S-1-5-21-500451404-154189713-1011404865-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxps://mysearch.avg.com/?cid={75E7AFBD-339C-45C9-986B-7EF7BADE89F1}&mid=c894cb2706a847cc85d6125853d3d52a-908b486f9b7074a0289fea70949e77a347ca0c46&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=&pr=fr&d=2016-06-08 19:54:35&v=4.3.5.160&pid=wtu&sg=&sap=hp
S3 dbx; system32\DRIVERS\dbx.sys [X]
U3 idsvc; geen ImagePath
C:\$AVG
C:\ProgramData\MFAData
C:\Users\lenne\AppData\Local\Avg
C:\Program Files (x86)\AVG
C:\ProgramData\Avg
C:\windows\pss
EmptyTemp:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Bij deze het logje!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Nee ik heb systeemherstel nog niet ingesteld, dat zou ik nog doen. De pc draait nu goed!
8
LS24 schreef:Nee ik heb systeemherstel nog niet ingesteld, dat zou ik nog doen. De pc draait nu goed!
Schakel die nu als eerste in Uitleg
Doe daarna;
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Hierna zijn we klaar :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”