Gesloten
1
Goedenavond,

Sinds een maand of 2 krijg ik als ik mijn pc aanzet, of even niet gebruik, zwart beeld zodra ik internet open.
Mijn muisaanwijzer blijft wel zichtbaar en beweegt, en als het op bijv. YouTube gebeurt hoor ik het filmpje gewoon nog afspelen.
Na meerdere malen resetten heb ik er geen last meer van, totdat ik de pc even laat staan of de volgende dag weer aanzet.

Nu zet ik gister mijn pc aan en komt het zwarte beeld soms al waar je eigenlijk de gebruikersaccounts hoort te zien om in te loggen.
Na meerder malen resetten was het beeld er weer maar kon ik niet meer inloggen op mijn account, alleen het gast account werkt nog.
Ook duurt het inloggen vergeleken met eerst veel langer, en als hij er dan uiteindelijk is, heb ik kans dat ik meteen het zwarte beeld krijg en weer moet resetten.

Ik vraag mij af of ik een virus heb die dit veroorzaakt of dat er wat anders mis is.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
 
Alvast bedankt,
Jason
2
Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.


Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Zo te lezen zitten er slechte sectoren in je schijf (het ziet eruit dat je schijf kapot is aan het gaan)

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Goedenavond,

Ik heb de schijfcontrole uitgevoerd op de C: en D: schijf.
Ik weet niet of er een document is met een overzicht van de C: schijf.
Als dit er is kunt u mij dan uitleggen hoe ik die kan vinden?
Aan het einde van de controle op de C: schijf ging het beeld te snel, ik zag alleen iets van '0% beschadigde volume' kan dit kloppen?
Zover ik heb kunnen zien is er op beide schijven geen probleem gevonden.

Jason
6
Hallo,

Er word geen logje van gemaakt, voer het volgende eens uit en plaats de uitslag:

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Goedemiddag,

Erg jammer maar ik weet nu in ieder geval wel waar het probleem ligt.
Bedankt voor uw hulp, ik zal meteen op zoek gaan naar een nieuwe schijf en hopelijk zijn mijn problemen dan opgelost.
Hier kan een slotje op.

Met vriendelijke groet,
Jason
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”