Gesloten
1
Hallo,

Bij het downloaden van het programma PDFlite kwamen de 2 volgende vervelende programma's ongewenst mee :
- Winzip Driver Updater
- PremierOpinion
In bijlage de txt bestanden

Alvast dank voor de hulp !
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ monobiker,

:welkom:

Prima     :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
iEscape schreef:@ monobiker,

:welkom:

Prima     :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
Dank je wel iEscape .Was hier 3 jaar terug al eens.Maar dan zeer goed geholpen geweest door Maxstar :good:
Laatst gewijzigd door monobiker op 14 mei 2017 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
4
monobiker schreef:Was hier 3 jaar terug al eens.Maar dan zeer goed geholpen geweest door Maxtor :good:
Onder welke forumnaam?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
iEscape schreef:
monobiker schreef:Was hier 3 jaar terug al eens.Maar dan zeer goed geholpen geweest door Maxtor :good:
Onder welke forumnaam?

Dat ik het niet meer weet iEscape .Ik denk dat het nicken was mijn forumnaam.Maar niet geheel zeker dus.Is al een paar jaar geleden...
7
Je gebruikt nog Windows XP welke niet meer ondersteund wordt door Microsoft. Je computer is daardoor kwetsbaarder voor besmettingen.

Stap 1:
De-installeer via Configuratiescherm - Software:
  • McAfee Security Scan Plus
  • PremierOpinion
  • WinZip Driver Updater
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
PeterJ schreef:Je gebruikt nog Windows XP welke niet meer ondersteund wordt door Microsoft. Je computer is daardoor kwetsbaarder voor besmettingen.

Stap 1:
De-installeer via Configuratiescherm - Software:
  • McAfee Security Scan Plus
  • PremierOpinion
  • WinZip Driver Updater
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Het klopt inderdaad dat ik nog Windows XP gebruik.Het gaat hem om een Compaq 6710b laptop van een 9 tal jaar oud die ik als 2 de pc gebruik.Ik denk dat het waarschijnlijk raadzaam zal zijn een Linux besturingssysteem er op te installeren,al dan niet in dual boot.

In  bijlage het  Fixlog.txt logje zoals gevraagd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Het is niet nodig mijn bericht in je antwoord te plakken.

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Dubbelklik op AdwCleaner.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Dat is goed PeterJ.Bij deze is uw bericht niet meer in het antwoord geplakt. :)

In bijlage het txt bestand
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Het AdwCleaner logje is redelijk schoon..
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Dag PeterJ.De zaken die als vervelend werden ervaren zijn verwijderd.Ik merk wel op dat hij weer sneller werkt nu.Voor veel wordt deze oude laptop niet gebruikt.Enkel voor wat surfen op het internet en Facebook.Maar helaas nog steeds Windows XP er op.Ik weet het,deze is dan ook gevoeliger voor ongewenste zaken te ontvangen.Deze is nu een 3 tal jaar in gebruik door mij persoonlijk.Die Laptop ( Compaq 6710b ) heb ik ontvangen met een vers geïnstalleerde Windows XP Professional ,maar helaas nooit een image gemaakt toen ik deze begon te gebruiken.Ook nooit partities op gemaakt.Een eventuele linux besturingssysteem in dual boot zou niet misstaan denk ik,daar de interesse in het besturingssysteem ook groeit 
13
Met Linux heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.
Als je problemen verholpen zijn, zijn we bijna klaar.
Doe nog het volgende ter controle.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Dag PeterJ.Met Linux heb ik persoonlijk geen ervaring.Maar geheel onbekend is het besturingssysteem bij mij ook weer niet .Lijkt me wel leuk om er eens mee aan de slag te gaan ook.
In bijlage het  checkup.txt  bestand .
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Schakel de realtime-beveiliging van je antivirus programma Emsisoft Anti-Malware in en zorg dat de virus-definities uptodate zijn.
Laat het programma een complete systeemscan doen meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”