Gesloten
17
Dat zal niet gaan, Windows is namelijk niet gestart.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Oh, maar ik zit op Facebook en ik mail toch ook met jou? Hoe is dat dan te verklaren?
Dan heb je iets niet goed gedaan.
Een uitgebreider stappenplan:

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Het logo van je computermerk kan verschijnen met de ronddraaiende puntjes (De Windows 10 zandloper).
Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Nu verschijnt onder de ronddraaiende puntjes de melding:
"Scanning and repairing drive (C:): xx% complete". xx is een getal wat oploopt van 0 naar 100.
Dat ziet er ongeveer zo uit: Afbeelding Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsnog er niets gebeurt! Het percentage-getal kan namelijk langere tijd op dezelfde waarde blijven staan.

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
Ok, dit zal ik morgen oppakken. Ik heb het inmiddels opgepakt en het lukt me niet. Ik heb de volgende stappen gezet:
1. Alle openstaande programma's afgesloten, behalve de site van PCwebplus.nl
2. Windows PowerShell (Admin) opgestart.
3. De tekst die ik in moeten geven naar Word gekopieerd, omdat om de een of andere reden het louter selecteren van CHKDSK  C:/R niet lukt. (de voorgaande regels worden ook geselecteerd!)
4. Vanuit Word CHKDSK C:/R gekopieerd en in Windows PowerShell (Admin) geplakt.
5. www.pcwebplus.nl  afgesloten.
6. Terug naar Windows PowerShell (Admin) gegaan en op Enter gedrukt.
7. De computer opnieuw opgestart.
8. Mijn wachtwoord ingetikt om weer toegang tot de computer te krijgen.

Vervolgens gebeurt er niets en is ook Windows gewoon beschikbaar, wat volgens jou niet de bedoeling is.

Wat doe ik fout?
21
Dit topic lijkt stil te zijn gevallen. Dat zou vervelend zijn, maar dat zij dan zo. Wel,  zou ik graag even een bevestiging ontvangen als het topic inderdaad beëindigd is/wordt.
22
Even geduld a.u.b., de helpers op computer fora zijn vrijwilligers die ook nog fulltime werken, een gezin hebben etc. en af en toe ook nog   :sheep:  moeten tellen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
23
Het is toch geen weer om schaapjes te gaan tellen! Maar zonder dollen ik ben blij dat het topic te zijner tijd weer wordt opgepakt.
24
Dit topic lijkt stil te zijn gevallen.
Ik heb je reactie van 23 mei blijkbaar gemist.
We gaan verder.

Je zegt dat je PowerShell (Admin) start. Dat is niet gevraagd en ook niet de bedoeling.
Doe het volgende.

Klik op Start - Instellingen.
Er verschijnt een nieuw venster, klik aan de linkerkant op Taakbalk.
Zet de optie Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk uit.


Als je nu rechtsklikt op Start, is de menukeuze PowerShell (Admin) nu vervangen door Opdrachtprompt (administrator).
Klopt dat ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Je hebt inderdaad niet gevraagd om PowerShell(Admin). Ik heb in #3 al uitgelegd waarom ik PowerShell (Admin) moest gebruiken. Een beetje een onterecht verwijt dus.
Inmiddels heb ik jouw opdrachten uitgevoerd en het gewenste resultaat bereikt: rechtsklikken op Start levert inderdaad Opdrachtprompt (administrator) op.
26
rechtsklikken op Start levert inderdaad Opdrachtprompt (administrator) op.
Mooi zo. Kan je nu de opdracht in bericht #19 uitvoeren ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Ik heb hetzelfde gedaan als in #19, afgezien dan van punt 2 en het resultaat is hetzelfde. Deze melding "Scanning and repairing drive (C:): xx% complete". xx is een getal wat oploopt van 0 naar 100, verschijnt dus niet. Is dat niet logisch, want met het herstarten wordt  toch ook de Opdrachtrompt (admin) afgesloten?
28
Is dat niet logisch, want met het herstarten wordt  toch ook de Opdrachtrompt (admin) afgesloten?
Dat is wel logisch en gebeurt ook maar pas na een bepaalde tijd, soms minuten soms uren.
We proberen wat anders.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Dubbelklik op SFCFix.exe en volg de aanwijzingen.
Indien je de vraag krijgt "Will you allow SFCFix to communicate with Sysnative servers?", druk op y (= yes) en vervolgens op enter.
Na afloop opent en verschijnt er een logbestand op je bureaublad met de naam SFCFix.log.
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Start de Windows Verkenner.
Rechtsklik op Windows (C:) en klik op Eigenschappen.
Op het tabblad Extra klik op Controleren.
Schijfcontrole wordt nu gestart. Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”