Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Problemen met IE11 - error code 9C48

za 12 aug, 2017 13:52:25

Goedemiddag,
Ik heb op een oude gebruikte Dell laptop Win7 geïnstalleerd, incl IE11. Dat ging goed met alle updates van dien.
Totdat er maar steeds een update van IE11 bleef verschijnen die niet werkte en steeds de melding 'Failed' gaf bij een poging tot updaten. Melding: error code 9C48
Ik ben op zoek gegaan op internet en kwam uit bij https://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/351652-update-error-code-9c48-9c59.html en heb de daar geposte adviezen toegepast... (IE11 manueel verwijderen en trachten opnieuw te installeren). Dit bleek geen handige actie...
Helaas heb ik nu helemaal geen internet icon of actieve internet browser meer en als ik IE11 opnieuw wil installeren blijf ik de melding krijgen dat er al een nieuwere versie van IE11 geïnstalleerd is. Ik heb alleen geen idee waar, hoe en wat...
Als ik in C:/ Program Files en Program Files (x86) kijkt staan daarin beide folders genaamd 'internet explorer' met IE11.
Kunnen jullie mij helpen Internet explorer (11) weer op een goede manier te installeren ?  Ik kan nu vanaf de laptop (die het verder prima doet) niet meer op internet - dit bericht komt dan ook via m'n desktop.
Vast zeer bedankt
 

 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

za 12 aug, 2017 14:06:10

Welkom,

Heb je voordat je Windows geïnstalleerd hebt de harde schijf eerst leeggemaakt/geformatteerd ?

Klik op Start - Uitvoeren.
Typ CMD in het invoerveld en klik op OK.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

zo 13 aug, 2017 13:36:07

Bedankt Peter !
Ik heb CHKDSK gedraaid met de volgende uitkomst:
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.
C:\Windows\system32>chkdsk
The type of the file system is NTFS.
Volume label is System.
WARNING!  F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.
CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
  298496 file records processed.
File verification completed.
  274 large file records processed.
  0 bad file records processed.
  2 EA records processed.
  44 reparse records processed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
  350614 index entries processed.
Index verification completed.
  0 unindexed files scanned.
  0 unindexed files recovered.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
  298496 file SDs/SIDs processed.
Security descriptor verification completed.
  26060 data files processed.
CHKDSK is verifying Usn Journal...
  35431352 USN bytes processed.
Usn Journal verification completed.
Windows has checked the file system and found no problems.
  75521533 KB total disk space.
  34238276 KB in 165179 files.
    125512 KB in 26061 indexes.
         0 KB in bad sectors.
    405053 KB in use by the system.
     65536 KB occupied by the log file.
  40752692 KB available on disk.
      4096 bytes in each allocation unit.
  18880383 total allocation units on disk.
  10188173 allocation units available on disk.
C:\Windows\system32>
Daarna, met ListChkdskResulte.exe kreeg ik de volgende info.
ListChkdskResult by SleepyDude v0.1.7 Beta | 21-09-2013
------< Log generate on 13-8-2017 13:01:41 >------
Category: 0
Computer Name: Dell-Laptop
Event Code: 26212
Record Number: 3496
Source Name: Chkdsk
Time Written: 08-13-2017 @ 10:49:05
Event Type: Information
User:
Message: Chkdsk was executed in read-only mode on a volume snapshot. 
Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.
Volume label is System.
WARNING!  F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.
CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
  298496 file records processed.                                        
File verification completed.
  274 large file records processed.                                  
  0 bad file records processed.                                    
  2 EA records processed.                                          
  44 reparse records processed.                                     
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
  350606 index entries processed.                                       
Index verification completed.
  0 unindexed files scanned.                                       
  0 unindexed files recovered.                                     
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
  298496 file SDs/SIDs processed.                                       
Cleaning up 1825 unused index entries from index $SII of file 0x9.
Cleaning up 1825 unused index entries from index $SDH of file 0x9.
Cleaning up 1825 unused security descriptors.
Security descriptor verification completed.
  26056 data files processed.                                          
CHKDSK is verifying Usn Journal...
  33895136 USN bytes processed.                                           
Usn Journal verification completed.
Windows has checked the file system and found no problems.
  75521533 KB total disk space.
  34343584 KB in 165141 files.
    125504 KB in 26057 indexes.
         0 KB in bad sectors.
    403453 KB in use by the system.
     65536 KB occupied by the log file.
  40648992 KB available on disk.
      4096 bytes in each allocation unit.
  18880383 total allocation units on disk.
  10162248 allocation units available on disk.
-----------------------------------------------------------------------

Bij het opstarten van de laptop stond er ook ineens een icon op m'n desktop met de naam IEDiag (?), ik weet niet waar dit bestand ineens vandaan komt maar het bevat een 6-tal INS, XML en Tekst files maar ik weet dus niet hoe deze hier als bijlage toe te voegen. Hieronder de inhoud van één van de textfiles.
08/12/2017 13:03:22     COM initialized with S_OK success code.
08/12/2017 13:03:22 Branding Internet Explorer...
08/12/2017 13:03:22 Command line is "/mode:isp /peruser".
08/12/2017 13:03:22 Global branding settings are:
08/12/2017 13:03:22     Context is (0x01C00004) "Internet Service Providers, running from per-user stub";
08/12/2017 13:03:22     Settings file is        "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\Signup\install.ins";
08/12/2017 13:03:22     Target folder path is   "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\Signup".
08/12/2017 13:03:22 Done.
08/12/2017 13:03:22     About to clear previous branding...
08/12/2017 13:03:22     Removing customizations...
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing migration of old settings...
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing wininet setup...
08/12/2017 13:03:22     There are no connection settings to process!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing deletion of connection settings...
08/12/2017 13:03:22     Existing connection settings weren't specified to be deleted!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing zones HKCU settings...
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing local machine policies and restrictions...
08/12/2017 13:03:22     There are no local machine *.inf files to process!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing current user policies and restrictions...
08/12/2017 13:03:22     There are no current user *.inf files to process!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing legacy policies and restrictions...
08/12/2017 13:03:22         There are no local machine *.inf files to process!
08/12/2017 13:03:22         There are no current user *.inf files to process!
08/12/2017 13:03:22     There are no legacy *.inf files to process!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing general customizations...
08/12/2017 13:03:22     First Home Page is set to "http://g.msn.com/1me10IE11NLNL/WOL_WCP".
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing Help->About customization...
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing browser toolbar buttons...
08/12/2017 13:03:22     There are no toolbar buttons to process!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing root certificates...
08/12/2017 13:03:22     No ISP Root Cert to add!
08/12/2017 13:03:22     Done.
08/12/2017 13:03:22     Processing default favorites and/or quick links...
08/12/2017 13:03:22     Creating separate thread for processing default favorites...
08/12/2017 13:03:22     COM initialized with S_OK success code.
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing deletion of favorites and/or quick links...
08/12/2017 13:03:23     None of the favorites folders were specified to be deleted!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing favorites...
08/12/2017 13:03:23     There are no favorites to add!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing ordering of favorites...
08/12/2017 13:03:23     Favorites will be put into the default position!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing quick links...
08/12/2017 13:03:23     There are no quick links to add!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing ordering of quick links...
08/12/2017 13:03:23     Quick Links will be put into the default position!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing connection settings...
08/12/2017 13:03:23     There are no connection settings to process!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Processing TrustedPublisherLockdown restriction...
08/12/2017 13:03:23     This restriction is not set!
08/12/2017 13:03:23     Done.
08/12/2017 13:03:23     Creating feeds...
08/12/2017 13:03:25 Processing [Feeds] section...
08/12/2017 13:03:25 Processing [FavoritesBar] section for Feeds...
08/12/2017 13:03:25 Processing [FavoritesBar] section for WebSlices...
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Creating start pages...
08/12/2017 13:03:27     There are no start pages to add!
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Creating search providers...
08/12/2017 13:03:27     There are no search providers to add!
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Installing Activities...
08/12/2017 13:03:27     There are no Actitivies to Install!
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Installing Unattend Favorite bar items...
08/12/2017 13:03:27 Cannot Open Registry Key HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AppliedUnattend [error=2]. It probably doesn't exist. Not an error.
08/12/2017 13:03:27 Skipping unattend favbaritems Context!=CTX_ICP 1:  Skip Unattend Flag:0
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Installing Unattend Activites...
08/12/2017 13:03:27 Cannot Open Registry Key HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AppliedUnattend [error=2]. It probably doesn't exist. Not an error.
08/12/2017 13:03:27 Skipping apply unattend for activities. Context!=CTX_ICP 1:  Skip Unattend Flag:0
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27     Refreshing browser settings...
08/12/2017 13:03:27     Broadcasting "Windows settings change" to all top level windows...
08/12/2017 13:03:27     Done.
08/12/2017 13:03:27 Done.
08/12/2017 13:03:27 Done.
Ik hoop dat dit alvast van nut is.
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

zo 13 aug, 2017 13:50:36

Hallo,

:>: Post aub alle logbestanden als bijlage, niet de logtekst in je bericht plakken.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

zo 13 aug, 2017 23:34:29

Dit is de link die ik krijg na het uploaden van de SCANNOW printscreen https://www.imgdumper.nl/uploads9/5990c4c02f7cc/5990c4c02c093-Scannow_report.PNG
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

zo 13 aug, 2017 23:43:36

Ik heb ook nog even twee tekst bestanden als bijlage toegevoegd. Een derde vanuit de icon IEDiag wat ineens op m'n scherm stond, (C__Windows_WindowsUpdate)  is te groot om te uploaden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

ma 14 aug, 2017 00:42:16

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.

(Indien uploaden naar filedropper.com  niet lukt, gebruik dan een ander gratis file-sharing website en post de downloadlink in je volgend bericht.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

ma 14 aug, 2017 12:35:20

 Dit is de link van de CBS.log 'to share this file with anyone': http://www.filedropper.com/cbs
Er staat nog niets op deze laptop, behalve een Avira virusscanner en div drivers, en vraag me daarom af of het wellicht handiger is om Windows gewoon opnieuw te installeren...
Je had het in je eerste bericht over formateren van de Windows schijf. Dat kan ik dan gelijk allemaal goed doen. Als je me er een beetje mee kunt helpen... ??
De harddisk is gepartioneerd over 3 delen, t.w. C:, D: en E:.  Windows staat op C:
Hoe kan ik deze herinstallatie het beste doen, incl formatten van C: ?
Hoe gaat dat dan b.v met het Disk Operating System (DOS) bij formatten?
Wellicht heb ik het de 1e keer niet helemaal goed gedaan, vandaar de issues?
Ik zie b.v. ook dat de icon voor het verwijderen van USB's niet goed werkt. Deze geeft aan "Safely remove hardware and Eject media', maar als ik er op klik om een USB te verwijderen, linkt dit door naar 'open devices and printers' (??) ook vreemd, niet ?
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

ma 14 aug, 2017 18:16:05

Herstart de computer.
Download en probeer de update voor IE11 opnieuw te installeren.
Indien dit niet lukt, post het logbestand C:\Windows\IE11_Main.log als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

di 15 aug, 2017 14:23:51

Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar krijg dezelfde melding:
"Internet Explorer did not finish installing. Setup can't continue because a more recent version of Internet Explorer is installed on your computer".
Het logbestand IE11_Main heb ik bijgevoegd.
IE11_main.log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

di 15 aug, 2017 18:36:02

Stap 1:
De-installeer via Configuratiescherm - Software:
    Internet Explorer 11
Indien "Internet Explorer 11" niet in lijst voorkomt:
 - Klik op "Windows-onderdelen in- of uitschakelen".
 - Er verschijnt een lijst met Windows-onderdelen.
 - Vink uit "Internet Explorer 11" en volg de aanwijzingen.  
Herstart de computer.

Stap 2:
Volg deze aanwijzingen om eventuele restanten van IE11 te verwijderen.
Herstart de computer.

Stap 3:
Installeer je "Internet Explorer 11" opnieuw.
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

wo 16 aug, 2017 00:25:34

De-installeren van IE11 via Software gaat niet, IE11 komt niet voor in de lijst
Windows-onderdelen in-of uitschakelen gaat ook niet voor Internet Explorer 11 omdat ook hier deze niet in de lijst staat. Internet Explorer 8 wel, maar die staat al uitgevinkt.
Ik heb de stap2 aanwijzingen uitgevoerd.  Deze manuele verwijdering van IE11 had ik trouwens al eens gedaan - zie mijn allereerste bericht (www.sevenforums.com) waarbij m'n gehele internetbrowser plus icon verdween en niet meer terug te krijgen was.
Ik heb daarna opnieuw opgestart waarbij ik de volgende melding kreeg: C:\Windows\system32\ie4uinit.exe does not exist. Make sure you typed the name correctly and try again.
Vervolgens maar op ok geklikt waarna het systeem verder opstartte en ik dacht IE 11 te kunnen installeren. Er verschenen echter meldingen dat Windows Messenger gestopt was en iets niet kon doen - maar wat kon ik zo snel niet lezen.
Het lijkt erop dat IE11 nu geïnstalleerd is !! Even afwachten of de updates nu niet meer blijven hangen en "Failed" laten zien...
Tot zover zeer bedankt. Ik laat nog even weten of het goed blijft gaan....
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

wo 16 aug, 2017 18:39:33

Prima, we wachten je reactie even af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
APM
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 16 jan, 2015 13:27:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: ESET
FW: ESET

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

do 17 aug, 2017 14:31:32

Hallo Peter,
Het lijkt allemaal nog steeds goed te gaan :-) ! ook na de div Windows updates.
Bedankt voor je support !
Mvg,
Jos
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 5448
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Problemen met IE11 - error code 9C48

do 17 aug, 2017 20:44:30

Graag gedaan. Dan gaan we dit topic afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten