Pagina 1 van 2

Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 30 aug 2017 21:49
door vleermuis
Goedenavond,

Pdf-bestanden niet te openen; geen toegang tot de map met downloads door Microsoft Edge.
Geeft regelmatig aan webpagina herstellen; mail afsluiten/uitloggen lukt niet; bestand/bijlage openen lukt niet.

Geprobeerd om FRST.exe te downloaden maar kan niet geopend worden; uitvoeren als Administrator staat niet als mogelijkheid aangegeven.
Wat te doen.
Ik, Jos H help Vleermuis met dit probleem.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 31 aug 2017 13:01
door PeterJ
Welkom,

Welke Windows versie wordt er gebruikt ?
Welk antivirus programma wordt gebruikt ?

Download Afbeelding RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: Dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 31 aug 2017 21:30
door vleermuis
Windows 10 versie 1703
Avast Antivirus gratis versie
Malwarebytes gratis versie

https://www.imgdumper.nl/uploads9/59a86 ... wnload.png
We hebben geprobeerd RSITx64 te downloaden maar dit lukt dus niet (zie afbeelding IMGdumper).

Wat te doen???????
Geblokkeerde website.txt
.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 31 aug 2017 22:13
door PeterJ
Probeer RSITx64 te downloaden met een andere browser. Het icoontje van IE11 staat ook op de computer.
Je kan hiervoor ook een andere computer gebruiken en middels een USB-stick overzetten naar de probleem-computer.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 02 sep 2017 20:20
door vleermuis
info.txt
We hebben RSIT uitgevoerd; hierbij de bestanden:
info.txt
log.txt

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 03 sep 2017 00:26
door PeterJ
Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SC STOP McAWFwk en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Typ vervolgens in het zwarte venster SC DELETE McAWFwk en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Typ vervolgens in het zwarte venster ASSOC > "%userprofile%\desktop\assoc.txt" en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Op het bureaublad zal nu een tekstbestand staan met de naam "assoc.txt".
Post dit logbestand als bijlage.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 03 sep 2017 17:00
door vleermuis
MCPR.exe uitgevoerd en laptop opnieuw opgestart; verdere opdrachten uitgevoerd.
Hierbij het gemaakte bestand.
assoc.txt

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 03 sep 2017 18:33
door PeterJ
Je zegt, "Geprobeerd om FRST.exe te downloaden maar kan niet geopend worden; uitvoeren als Administrator staat niet als mogelijkheid aangegeven."
Mogelijk heb je een snelkoppeling gemaakt naar FRST.exe. Blader met de verkenner naar het bestand FRST.exe en rechtsklik daarop. Zie je dan wel de keuze "Als administrator uitvoeren" ?

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 05 sep 2017 20:24
door vleermuis
We hebben nu FRST.exe als Administrator kunnen uitvoeren.
Bij deze de bijlage.
FRST.txt
Addition.txt

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 05 sep 2017 21:23
door PeterJ
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats deze op je bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 07 sep 2017 20:28
door vleermuis
Fixlist uitgevoerd hierbij het bestand.
Fixlog.txt

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 07 sep 2017 21:38
door PeterJ
Het logje ziet er goed uit.
Kan je Adobe Reader starten en daarmee een .PDF bestand openen ?

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 11 sep 2017 20:25
door vleermuis
Volgens ons werkt alles weer goed.
Wat kan de oorzaak geweest zijn?
Kunnen we dit in de toekomst voorkomen?
Groetjes, Jos en vleermuis :)

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 11 sep 2017 21:38
door PeterJ
Volgens ons werkt alles weer goed.
Apart . Er is niet zoveel verandert/opgeruimd.
Kan je bericht #10 nog eens uitvoeren. Echter in plaats van "Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten." doe "Rechtsklik op FRST64.exe en kies Als administrator uitvoeren".

Re: Kan Frst na downloaden niet openen

Geplaatst: 14 sep 2017 21:43
door vleermuis
Het gaat nog niet goed; Avast pictogram veranderd (in de taakbalk) er staat nu een rood cirkeltje met een wit kruis.
Avast geeft wel aan dat de bescherming goed is.
Alle pictogrammen knipperen soms in de taakbalk en de pictogrammen op het bureaublad knipperen soms ook.
Microsoft Edge werkt niet dus nu maar via Internet Explorer. opvallend dat microsoft Edge niet werkt terwijl we met Teamviewer bezig zijn. Daarvoor werkt Edge en Avast wel goed.
Kan dit aan Teamviewer liggen?
FRST.txt
Addition.txt