Gesloten
1
Sinds juni j.l. kan ik geen bestanden meer opslaan in Words (wordbestanden en gedownloadde bijlagen van emails). Als ik probeer op te slaan staat er “Alleen lezen” maar dat is niet te veranderen en ik krijg na "Opslaan" een bericht "Word kan het bestand niet voltooien vanwege een fout met de machtiging voor het bestand".
Ik denk aan een virusprobleem dus zou de computer graag willen scannen.


Ik werk met Windows 10, heb AVG Pro Internetsecurity als bescherming en MBAM Premium op mijn computer geïnstalleerd staan.
Kan iemand mij helpen?
2
Hallo,

1. Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" gaat de "definities laden" wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Geselecteerde in quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)


2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bedankt voor de reactie.
Ik hoop dat ik alle aanwijzingen goed heb opgevolgd (want ik ben een leek op softwaregebied).
scan_170925-160719.txt
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Is dit probleem ineens ontstaan?
Kan je wel een kladblok bestand of PDF opslaan?


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Goede morgen

Ik kan wel een bestand in "Mijn documenten" opslaan uit mijn kladblok maar een PDF-bestand als bijlage met een email (naar mijzelf) verzenden lukte niet. Er kwam niets in mijn emailbox nadat ik het bericht aan mijzelf had verzonden. (ik dacht dat ik dat dan kon proberen op te slaan in mijn Afbeeldingen b.v.).

Ik heb AVG Premium geprobeerd tijdelijk uit te schakelen (jouw instructies slaan op AVG Free) maar ik kreeg geen melding dat ik "na opnieuw opstarten" weer voor inschakelen kon kiezen toen ik via het "menu" de bescherming had uitgeschakeld.

Ik heb geprobeerd ZHPCleaner te downloaden (volgens jouw instructies) maar nadat ik dat gedownload had, zag ik nergens iets van een blauwe knop 'TÉLÉCHARGER en weet ik niet hoe ik dat op mijn bureaublad moet krijgen.
6
Sorry ik ben vergeten te zeggen dat het probleem een maand of drie geleden ineens is ontstaan.
7
Pion schreef:Goede morgen

Ik heb geprobeerd ZHPCleaner te downloaden (volgens jouw instructies) maar nadat ik dat gedownload had, zag ik nergens iets van een blauwe knop 'TÉLÉCHARGER en weet ik niet hoe ik dat op mijn bureaublad moet krijgen.
Het is de knop "Download" waar je op moet klikken: https://www.nicolascoolman.com/download/zhpcleaner/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
ZHPCleaner.txt
Ik begreep niet helemaal goed wat je bedoelde, maar ik heb gescant en kreeg op mijn bureaublad bovenstaand logo.

Misschien heb je er toch iets aan. Ik kopieer het voor de zekerheid maar en plaats het bestand hieronder:

~ ZHPCleaner v2017.9.24.167 by Nicolas Coolman (2017/09/24)
~ Run by Gebruiker (Administrator)  (26/09/2017 16:42:25)
~ Web: https://www.nicolascoolman.com
~ Blog: https://nicolascoolman.eu/
~ Facebook : https://www.facebook.com/nicolascoolman1
~ State version : Versie OK
~ Certificate ZHPCleaner: Legal
~ Type : Scan
~ Report : E:\Piet\bestanden\Desktop\ZHPCleaner.txt
~ Quarantine : C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\ZHP\ZHPCleaner_Reg.txt
~ UAC : Activate
~ Boot Mode : Normal (Normal boot)
Windows 10 Home, 64-bit  (Build 15063)
 
 
---\\  Services (0)
~ Geen schadelijk of onnodig element gevonden.
 
 
---\\  Browser internet (0)
~ Geen schadelijk of onnodig element gevonden.
 
 
---\\  Hosts file (1)
~ The hosts file is rechtmatig (43)
 
 
---\\  Scheduled automatic tasks. (2)
GEVONDEN taak: [DropboxUpdateTaskMachineCore] [C:\WINDOWS\Tasks\DropboxUpdateTaskMachineCore.job]  =>PUP.Optional.MySearch
GEVONDEN taak: [DropboxUpdateTaskMachineUA] [C:\WINDOWS\Tasks\DropboxUpdateTaskMachineUA.job]  =>PUP.Optional.MySearch
 
 
---\\  Explorer ( Bestand, Map) (5)
GEVONDEN bestand: C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\SWDUMon.sys [SlimWare Utilities, Inc. - Driver Update Installer Monitor]  =>.SUP.SlimWareUtilities
GEVONDEN bestand: C:\Windows\Tasks\DropboxUpdateTaskMachineCore.job    =>PUP.Optional.MySearch
GEVONDEN bestand: C:\Windows\Tasks\DropboxUpdateTaskMachineUA.job    =>PUP.Optional.MySearch
GEVONDEN bestand: C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.log    =>HackTool.AutoKMS
GEVONDEN map: C:\WINDOWS\AutoKMS  =>HackTool.AutoKMS
 
 
---\\  Register ( Sleutel, Waarde, Data) (4)
GEVONDEN sleutel: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SWDUMon [C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\SWDUMon.sys]  =>.SUP.SlimWareUtilities
GEVONDEN sleutel: HKEY_USERS\S-1-5-21-3490397638-233155943-3978939621-1000\SOFTWARE\SlimWare Utilities Inc []  =>.SUP.SlimWareUtilities
GEVONDEN sleutel: HKCU\Software\SlimWare Utilities Inc []  =>.SUP.SlimWareUtilities
GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\SlimWare Utilities Inc []  =>.SUP.SlimWareUtilities
 
 
---\\  Samenvatting van elementen gevonden op uw werkstation (3)
https://nicolascoolman.eu/2017/01/27/re ... infection/  =>PUP.Optional.MySearch
https://nicolascoolman.eu/2017/03/03/su ... utilities/  =>.SUP.SlimWareUtilities
https://nicolascoolman.eu/2017/02/02/hacktool-autokms/  =>HackTool.AutoKMS
 
 
---\\Resultaat van reparaties
~ Gerepareerd
~ Browser niet gevonden (Opera Software)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Onder het bovenstaande logje staat nog iets (vergeten te kopiëren:
---\\Statistics
~ Items gescand : 93146
~ Items gevonden : 13
~ Items gecancelled : 0
~ Items gerepareerd : 0


~ End of search in 00h03mn58s
~====================
ZHPCleaner--26092017-16_46_23.txt
11
Ik gebruik helemaal geen illegale programma's. Van die HackTool.AutoKMS weet ik niet hoe dat op mijn computer komt.
Office en Windows zijn beide legaal.
Als je mij zegt hoe ik kan laten zien dat het legaal is, doe ik dat.
12
Ik heb even gezocht in mijn documenten, en daar zag ik dat ik op 19 mei 2016, bij Slim.nl, Office Professional Plus 2016 heb gekocht (best.nr. 100475180005).
Ik heb daar ook het ordernr. van Slim bij staan. Office Professional Plus 2016 is geldig tot 18 mei 2018.
Daar staat ook een installatiecode bij (of ik die hier mag vermelden weet ik niet maar dat zou ik zelf niet zo'n bezwaar vinden).
Volgens mijn echtgenote komt Windows 10 ook bij Slim.nl vandaan. Volgens mij is Windows 10 er (toen de PC daar was voor een back-up probleem) gratis opgezet door Connect&Go in Arkel (was toen mijn legale Windows 7 gratis vervangen kon worden door Windows 10). Morgen zal ik proberen contact met Slim.nl op te nemen.
Misschien hebben zij mijn aankoop van Windows 7 (of 10) nog wel in hun computer staan. Ik kom er nog op terug als ik meer weet.
13
Hallo,

Je weet wat een HackTool is?
Je hoeft de nr's niet te plaatsen hoor voor je privacy.
Als je deze er niet zelf op heb gezet (voor welk programma dan ook) gaan we hem verwijderen.

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Hoi,
Allereerst bedankt dat je mij verder helpt.
Ik hoorde van jou voor het eerst het woord HackTool. Uit jouw uitleg maakte ik op dat het een Tool is om illegale software te downloaden.
Omdat ik dat nog nooit gedaan heb en ook nooit zal doen, kan die HackTool natuurlijk verwijderd worden.

Ik heb ESET Online Scanner mijn computer laten scannen en die heeft 0 geïnfecteerde bestanden gevonden (No threats found).
Ondanks dat ik AVG had uitgeschakeld, heeft de scan 38 minuten in beslag genomen (en 348720 files gescant).

Graag hoor ik wat de volgende stap is.

Vr.gr.

Pion,
15
Dag ABBS,
Misschien heb je wat aan deze informatie:
Op 15 september j.l. heb ik mijn MBAM Premium de computer laten scannen.
Daar werden 7 bedreigingen geconstateerd en in quarantaine gezet.
Het leidde trouwens niet tot verbetering voor wat betreft mijn opslagproblemen.


Bestand: 7
PUP.Optional.DriverUpdate, C:\WINDOWS\System32\drivers\SWDUMon.sys, In quarantaine, [961], [337087],0.0.0
PUP.Optional.MyPCBackup, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\MYPC BACKUP\BACKUPSTACK.EXE.VIR, In quarantaine, [220], [300958],1.0.2811
PUP.Optional.AnyProtect, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\ANYPROTECTEX\UNINSTALL.EXE.VIR, In quarantaine, [9467], [299036],1.0.2811
PUP.Optional.SpeedingUpMyPC, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\OPTIMIZER PRO\UNINS000.EXE.VIR, In quarantaine, [910], [334223],1.0.2811
PUP.Optional.MyPCBackup, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\MYPC BACKUP\SIGNUP WIZARD.EXE.VIR, In quarantaine, [220], [300958],1.0.2811
PUP.Optional.SpeedingUpMyPC, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\OPTIMIZER PRO\OPTPROHELPER.DLL.VIR, In quarantaine, [910], [334223],1.0.2811
PUP.Optional.MyPCBackup, C:\ADWCLEANER\QUARANTINE\C\PROGRAM FILES (X86)\MYPC BACKUP\SERVICE START.EXE.VIR, In quarantaine, [220], [300958],1.0.2811
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”