Gesloten
1
Heb mijn MBAM een scan laten draaien en hij detecteerd 652 bedreigingen.
Waarvan de meeste PUP.Optional.Mi.......  bestand zijn.
Hoe kom ik daar aan en kan ik hier iets tegen doen ?

groetjes Laurina
2
Ik kreeg er eerst 326 dat is precies de helft, ook heel vreemd en dat heb ik een week gehad.
En nu 652 op 1 dag en doe de scan nu iedere dag maar krijg dit ook iedere dag (652).
Begrijp ook niet waarom hij iedere keer het zelfde aantal geeft.
Heb hem sinds 1 juli.
3
Hallo, :welkom:

Om je beter te kunnen helpen heb ik je onderwerp even verplaatst.
Voer de volgende stappen uit:

Stap 1.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Stap 2.
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Sorry maar ik kom er niet uit hoe ik de bijlage mee kan sturen.
Het verhaal van bijlage toevoegen lukt mij niet.
5
Hallo,

Hier de uitleg:

Het is mogelijk om log-bestanden aan een bericht als bijlage toe te voegen met een maximum van vijf bestanden per bericht.
Klik daarvoor eerst onder het berichtvenster op de knop Volledige bewerker & voorbeeld.
Dan pas wordt onder het berichtvenster een tabblad met de naam Bijlagen zichtbaar, zoals op de onderstaande afbeelding is te zien.
Afbeelding Klik op de knop bestanden toevoegen waarna er een venster van de Windows verkenner verschijnt
Navigeer nu naar het betreffende bestand wat u wilt bijvoegen en klik daarna op Bestand toevoegen.
Wilt u meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voert u het bovenstaande reeds opnieuw uit.

-------------------------------------------------------------

Lukt dit niet kopieer en plak de inhoud van elk gevraagd, logje in een volgend antwoord.
Als de logjes te groot zij, plaats je het in meerdere antwoorden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Die heb ik ook al als ik het goed heb gedaan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo,

Even over EMET, Microsoft stopt met gratis beveiligingstool EMET.
Je heb nog ondersteuning tot 31 juli 2018: https://www.security.nl/posting/491523/ ... stool+EMET
Doe de volgende stappen;

Stap 1.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://wisersearch.com/?channel=de"
ContextMenuHandlers4: [MSSE] -> {0365FE2C-F183-4091-AC82-BFC39FB75C49} =>  -> Geen bestand
Task: {290790EE-04E4-4AB6-AE39-50E733041FEC} - System32\Tasks\{39C46E6A-EDF6-406D-BB7E-23CDF7C3CB5C} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\jre-8u111-windows-au.exe -d C:\Windows\SysWOW64 -c /installmethod=jau FAMILYUPGRADE=1 <==== AANDACHT
Task: {D721A0CA-4E68-4A18-9BB3-CE3A0F139D61} - System32\Tasks\{E70650E8-38DD-41B5-8851-4FA537D493F9} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\jre-8u101-windows-au.exe -d C:\Windows\SysWOW64 -c /installmethod=jau FAMILYUPGRADE=1 <==== AANDACHT
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\TEMP:2CB9631F [134]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\TEMP:AD020DC3 [139]
EmptyTemp:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
De Farbar Recovery Scan Tool kan de Fixlist niet vinden, deze staat er vlak onder.
Wat doe ik fout
14
Heb eindelijk gevonden wat ik fout deed.
Hier is het 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hier de Log van Adw. Cleaner.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”