Gesloten
31
We zijn nog niet klaar.

Stap 1:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R /F en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het bestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
32
Peter, kunnen we het afsluiten of heb je nog iets in de logs gevonden? Ik moet ook nog zeggen dat ik bij de desktop met sfc /scannow altijd krijg dat een aantal bestanden niet gerepareerd konden worden. Dat heb ik jaren geleden al eens uitgezocht en als ik me goed herinner misten een paar onbeduidende files, muziekfiles van Microsoft geloof ik, en dat is me toen niet gelukt om die terug te krijgen. Ik lijk er ook geen last van te hebben. Wil je daar nog induiken?
36
CHKDSK C: /R /F gedaan. Sfc /scannow gedaan. Hier is de screenshot:

[img=511x341]https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b24f ... ow_log.JPG[/img]

Omdat ik dus al weet dat er niet-gerepareerde bestanden zijn, heb ik het CBS.log bijgesloten.  :smartass:

Ik heb ook al hier gekeken, maar dat vind ik wel een operatie, hoor. Als dat moet, hoop ik dat je me begeleidt. Ik heb een DVD met Win7.

https://www.sevenforums.com/tutorials/4 ... n-dvd.html
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
37
We gaan een reparatie doen zonder je DVD.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Download het bestand SFCFix.ZIP en bewaar het op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
38
Wauw Peter, ik heb zitten kijken tijdens de fix en het log bekeken, ik wist niet dat dit mogelijk was. Dat ziet er goed uit, geloof ik. Graag nog even je commentaar op wat er mis was. Vind het leuk om te leren.

Want wat ik nooit snapte, was: hoe kan het dat ik ooit ergens in het begin van Win7 die stomme muziekfiles en zo die je erbij krijgt, heb verwijderd en dat dat dan een probleem oplevert?

Hier het logje. Moet ik nu een nieuwe sfc /scannow doen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
hoe kan het dat ik ooit ergens in het begin van Win7 die stomme muziekfiles en zo die je erbij krijgt, heb verwijderd en dat dat dan een probleem oplevert?
Het verwijderen van systeembestanden is absoluut af te raden. Windows zelf of Windows Update kan hierdoor ernstig in de war raken.
Moet ik nu een nieuwe sfc /scannow doen?
Ja, graag. Hopelijk is het opgelost nu maar er kunnen nog andere problemen verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Hoi Peter,

De sfc /scannow kwam er 100% goed uit! Wat gaaf! Eindelijk Win7 weer helemaal in orde. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom gesponsorde muziekfiles systeembestanden zijn en Windows niet waarschuwt als je die gaat verwijderen. Heb dat nl. ook gedaan op mijn laptop (Win8.1 shell Win7) en de sfc komt daar goed uit.

Dus ik helemaal blij en wilde net een nieuwe system image backup gaan maken. Maar kreeg een BSOD. Hier de basisinfo.

Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:    BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landinstelling-id:    1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:    7a
  BCP1:    FFFFF6FC400080F0
  BCP2:    FFFFFFFFC0000185
  BCP3:    0000000216C3E860
  BCP4:    FFFFF8800101E93C
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\063018-7815-01.dmp
  C:\Users\User\AppData\Local\Temp\WER-32245-0.sysdata.xml

Wat ik aan het doen was: draaien scan van C: door MBAM, downloaden nieuwe versie van CCleaner en verwijderen oude Word-file van een backup-USB-stick.
Misschien was dat te veel van het goede bij elkaar? Ik werk graag snel, en misschien soms wel sneller dan de pc, hahaha. Kan-ie me niet bijbenen. Wat een mop. Zou dat het zijn? Ik heb de pc opnieuw opgestart en hij doet het prima. De USB-stick deed wel raar (kon geen bestanden meer verwijderen) maar na even af- en aankoppelen, doet hij het nu weer goed.

Wil je nog iets doen met de BSOD? Hoop eigenlijk voor je dat je lekker ergens buiten bent! :)

Groetjes weer!
41
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom gesponsorde muziekfiles systeembestanden zijn en Windows niet waarschuwt als je die gaat verwijderen.
Alle bestanden die Windows tijdens de installatie gemaakt heeft kunnen een keer nodig zijn. Er is geen realtime controle. Je kan die bestanden dus beter met rust laten, zeker als je niet weet waar ze precies voor dienen. Op de snelheid en schijfruimte heeft het in ieder geval nauwelijks invloed. Dat je systeembestanden op een andere computer met een andere Windows versie wel verwijdert hebt zonder SFC foutmeldingen zegt niets. Dat is appels en peren vergelijken.
Ik heb de pc opnieuw opgestart en hij doet het prima.
Misschien een eenmalig hikje of conflict met de programma's die je toen opvoerde. Kijk het even aan of het terugkomt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
43
Inderdaad, als er geen problemen meer zijn gaan we nog opruimen.

Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
Oké, alles opgeruimd. Heb nog een kleine vraag. Was bezig met een nieuwe system image backup van mijn laptop en kwam weer een oud probleem tegen. Misschien kun jij dit oplossen. Bij schijfopruiming kan ik alles opruimen behalve de Windows Update-files. Zie afbeelding. Na verwijderen zijn die 61 Mb er nog steeds. Heb het al vaak geprobeerd. Weet jij iets?
Afbeelding
45
Je harde schijf C: is 100GB groot en nog pakweg 27GB is beschikbaar.
61MB aan schijfruimte is verwaarloosbaar klein. (ongeveer 0.25% van de beschikbare 27GB)
Dat is het opruimen niet waard.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”