Gesloten
1
Hallo,
 
Mijn PC is ook geïnfecteerd, of althans Edge. Hierbij de logbestanden genoemd in het stappenplan. Ik hoop dat iemand kan helpen.

Met vriendelijke groet,

KD
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,


Stap 1.
Maak indien nodig eerst een Backup van de Favorieten https://www.tenforums.com/tutorials/725 ... -10-a.html

Microsoft Edge Resetten:
  • Dit behoud nog je gegevens en instellingen!
  • Klik op de toetsen "Windows-X, Klik op "Windows PowerShell (Admin)" als Gebruikersaccountbeheer opent klik "Ja".
  • CMD scherm openden, type het commando "powershell" klik daarna "Enter".
  • Kopieer en plak vervolgens het onderstaande commando achter PS C:\WINDOWS\system32> klik daarna "Enter".
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml”}
  • Schrik niet van al de rode meldingen die voorbij komen en doe tijdens dit proces niks.
  • Het resetten is klaar als er PS C:\WINDOWS\system32> staat hierna kunt u het CMD scherm sluiten en de pc herstarten.
Afbeelding
Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
AdwCleaner[C00].txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo,

Als ik Edge open krijg ik nog steeds de melding "Computer is vergrendeld omschade door ransomeware te voorkomen".
6
Hallo,
Wat mij betreft mag Edge ook gereset worden zonder behoud van instellingen.
Met vriendelijke groet,
KD
7
Hallo,
Ik heb nu zelf "opnieuw instellen" uitgevoerd via het instellingen menu van windows 10 en ik kan nu Edge opstarten zonder problemen. Kan ik nog controlleren of de ransomware echt verwijderd is?
Met vriendelijke groet,
KD
9
Hallo,
Hierbij de uitslag van de scan met Malwarebytes.
Met vriendelijke groet,
KD
malwarebytes.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Dat je netjes, alleen je browser was aangevallen.
Je zou gebruik kunnen gaan maken van een realtime bescherming zoals HitmanPro-Alert: http://www.gratisvirusscanner-downloade ... pro-alert/
Deze heeft in de gratis versie al een Browserbescherming (de betaald is helemaal uitgebreid).
Want de gratis Malwarebytes is goed als on-demand malwarescanner maar heeft alleen in de premium versie realtime beveiliging.

Met het onderstaande tool ruim je de meeste gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,
Ik heb Hitman-Pro Alert nu aan staan, tools opgeruimd en nieuw herstelpunt gemaakt.
Hartelijk dank voor alle hulp.
Met vriendelijke groet,
KDI
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”