Gesloten
1
Goedenavond,

Ik heb een account op een gamingwebsite waar de data ooit van is gebreached denk ik, want mijn informatie stond in een github (geloof ik) bestandje ergens online. Mensen hebben ingelogd en games voor zichzelf gekocht met mijn geld. Wachtwoord aangepast naar iets nieuws wat ik nergens nog gebruikte (!), en toch zie ik in de login history dat er weer mensen hebben weten in te loggen op mijn account. Wil vanwege dit allemaal extra scans doen om te zien hoe de veiligheid van mijn pc is.

Hier zijn de Hitman Pro en FRST logs.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Gebruik je alle software van Adobe legitiem ?

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Driver Booster 5
  • TeamViewer 9
Herstart de computer.
 
Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Nee, niet legitiem. In de bijlage zit de FRST log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Het gebruik van hacktools, crack's en dergelijke kan je systeem onveilig maken.

Download Afbeelding Malwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.
Klik HIER voor de complete handleiding.

Rechtsklik op "mbar-<versienummer>.exe" en klik op Als administrator uitvoeren.
Klik op OK om het bestand uit te pakken op het bureaublad.
Klik in het introductiescherm op Next om door te gaan.
Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
Klik als de update gereed is op Next en klik hierna op Scan.
Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op Exit.
Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op Cleanup en herstart de computer.
Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in je volgend bericht:
  • mbar-log-<datum> (<tijdstip>).txt
  • system-log.txt
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Oeh, die handleiding is offline helaas, dus ik ga het proberen zonder de handleiding en met jouw instructies. :)
8
Post aub de logbestanden die gevraagd worden.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Eset had aardig wat gevonden!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Nogmaals, het gebruik van hacktools, crack's en dergelijke kan je systeem onveilig maken.

Herstart de computer en vertel of er verbetering merkbaar is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Ik weet niet of er verbetering is, sowieso heeft er niemand ingelogd op mijn gaming account sinds de schoonmaak. Ik bedank je alvast! :)
12
Ok, doe het volgende.

Stap 1: Java updaten
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 2:
Controleer of Windows Update werkt.
Kijk het een paar dagen aan en meld daarna hoe het gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Nieuwe Java geïnstalleerd! Windows Update werkt ook nog. :) Merk dat de computer sneller opstart, sinds mijn verhuizing had ik dat ik bij het opstarten een tijdje een zwart scherm had voor mijn desktop verscheen, maar dacht dat dit kwam door een eventuele beschadiging bij het vervoeren van de pc. Het zwarte scherm is nu weg!
14
Mooi zo. Dan gaan we afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”