Gesloten
1
Hallo, 
Sinds kort is op een of andere manier Web Companion geïnstalleerd op mijn pc, dit programma probeert telkens wijzigingen in andere programma's aan te brengen. 
Ik weet niet wat voor programma dit is en of het veel schade aan kan brengen maar ik zou het liever verwijderen ik weet alleen niet hoe. 
Kan iemand mij hiermee helpen?
2
AdAware Web Companion is van Lavasoft  en heb je waarschijnlijk meegeínstalleerd met andere software.

Moet normaal gesproken te verwijderen zijn via Configuratiescherm » Programma's en onderdelen
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
3
Ik had dat al een keer geprobeerd toen lukte het niet. Nu nogmaals gedaan en nu is het wel gelukt, bedankt.
4
Topic verhuisd naar forum onderdeel Overige software & Algemene vragen.
.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Geen last meer en geen problemen meer?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
7
lees: https://www.quora.com/What-is-web-companion-software-and-why-do-I-have-it-installed-on-my-computer
in mijn ervaring is webcompanion nooit helemaal weg, maar misschien gaat het met de latere versies beter, of komt het door downloaden van een andere site dan die b=van de maker.
hoe dan ook: volg de goede raad en laat malwarebytes erop los.
malwarebytes haal je https://filehippo.com/download_malwarebytes_3/ groene knop rechtsboven 'download latest version'
ondanks dat dit de freeware versie is: pas op dat je alles uitvinkt wat jou naar de 'gratis proefversie' wil leiden.
8
Ik heb de malwarebytes geïnstalleerd en een scan uitgevoerd. Er zijn 116 problemen gedetecteerd en in quarantenne geplaatst.
9
nou, dan was dat dus hard nodig...
advies: start de pc opnieuw op via start/afsluitmenu/opnieuw opstarten, en laat dan malwarebytes nog eens draaien!
11
Klik nadat je MBAM hebt opgestart op Historie.
Vervolgens klik je in de linkerkolom op Programmalogboeken.
Je vind dan twee soorten logs:

a) Protection Log
b) Scan Log.

Om Scanlog gaat het nu, klik op het nieuwste Scan log.
Nu opent het Scanlogboek; links onderaan vind je een blauwe knop Exporteer.
Klik daarop en kies dan voor Kopieer naar klembord.

Maak vervolgens een nieuw antwoord en via rechtsklik daarin kies je voor Plakken.
Daarna staat het log dan in jouw antwoord en kan dat gepost worden.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
13
Start Windows opnieuw op en probeer het daarna nogmaals.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
14
2 keer windows opnieuw opgestart maar MBAM wil niet meer opstarten. Misschien MBAM verwijderen en opnieuw installeren?
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”