Gesloten
16
Hallo,

Je zou via Ccleaner de volgende programma's uit kunnen zetten dat ze niet mee opstarten:

Ja    HKCU:Run    CCleaner Smart Cleaning    Piriform Ltd    Vic    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    EPSON Stylus SX400 Series    SEIKO EPSON CORPORATION    Vic    C:\WINDOWS\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIEGE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_S776A.tmp" /EF "HKCU"
Ja    HKCU:Run    EPSON Stylus SX400 Series (Kopie 1)    SEIKO EPSON CORPORATION    Vic    C:\WINDOWS\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIEGE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_S65C6.tmp" /EF "HKCU"
Ja    HKCU:Run    EPSON Stylus SX400 Series (Kopie 2)    SEIKO EPSON CORPORATION    Vic    C:\WINDOWS\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIEGE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_SFAE1.tmp" /EF "HKCU"
Ja    HKCU:Run    iCloudDrive    Apple Inc.    Vic    C:\Program Files\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe
Ja    HKCU:Run    iCloudServices    Apple Inc.    Vic    "C:\Program Files\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe"
Ja    HKCU:Run    Standaardprinter    SEIKO EPSON CORPORATION    Vic    C:\WINDOWS\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIEGE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_S76A3.tmp" /EF "HKCU"
Ja    Startup Common    Avast Cleanup Premium.lnk    AVAST Software    Alle gebruikers    C:\Program Files\AVAST Software\Avast Cleanup\TuneupUI.exe



Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
O.K. Deze oefening was iets complexer. Ik ben niet zeker dat alle bestanden via Ccleaner voor het opstarten verwijderd zijn. Enkele heb ik niet kunnen vinden.
Wat AdwCleaner betreft daar is alles naar behoren gegaan, ofschoon ik toch tweemaal heb gescannd. Ik geef u beide logs dan maar.
Bovendien geef ik u in bijlage een logje genaamd 'riskware' van malwarebytes die een website heeft geblokkeerd.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
vib189 schreef:O.K. Deze oefening was iets complexer. Ik ben niet zeker dat alle bestanden via Ccleaner voor het opstarten verwijderd zijn. Enkele heb ik niet kunnen vinden.[/b]
Je moet ze niet verwijderen maar uit zetten, als je bij de Opstarters bent (in Ccleaner) staat er rechts "Inschakelen & Uitschakelen"
Daar had je de items van hierboven op "Uitschakelen" moeten zetten.
Ik hoop niet dat je ze verwijderd heb.
logje genaamd 'riskware' van malwarebytes die een website heeft geblokkeerd.
Die mag je toelaten die is van avast.
Voor de rest is alles goed gegaan,  hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Ja, sorry, mijn taalgebruik was fout : ik heb ze inderdaad uitgeschakeld en niet verwijderd ! Ik begrijp dus dat ik de door malarebytes geblokkeerde website mag uitsluiten voor blokkering. Correct?  Mijn PC draait draait duidelijk beter, maar ik denk dat ik nog een aantal progs zal kunnen verwijderen.
20
vib189 schreef:Ja, sorry, mijn taalgebruik was fout : ik heb ze inderdaad uitgeschakeld en niet verwijderd !
Gelukkig  :good:
Ik begrijp dus dat ik de door malarebytes geblokkeerde website mag uitsluiten voor blokkering. Correct?
Ja dat mag.
Mijn PC draait draait duidelijk beter, maar ik denk dat ik nog een aantal progs zal kunnen verwijderen.
Alles wat je niet meer gebruik kan je verwijderen (dat zou je zelf even door moeten nemen).


Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis als je de gratis versie gaat gebruiken.: viewtopic.php?f=325&t=21101

Met het onderstaande tool ruim je de meeste gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.


Alles er verder geen problemen meer zijn dan zijn we klaar  :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
IK ga dat allemaal doen - wat zou ik zijn zonder jullie hulp - maar ben morgen ganse dag afwezig. Zal dus voor woensdag en donderdag zijn. Maar ik hou je op de hoogte. Mag ik je eventjes terzijde melden dat ik een donatie heb gedaan, maar vergeten ben te melden dat er als melding pc web+ of zoiets diende te staan. Ik heb daar iets gezet van dank en vanwege vib189. Hopelijk komt het bij jullie terecht. thx 
22
vib189 schreef:IK ga dat allemaal doen - wat zou ik zijn zonder jullie hulp - maar ben morgen ganse dag afwezig. Zal dus voor woensdag en donderdag zijn. Maar ik hou je op de hoogte. Mag ik je eventjes terzijde melden dat ik een donatie heb gedaan, maar vergeten ben te melden dat er als melding pc web+ of zoiets diende te staan. Ik heb daar iets gezet van dank en vanwege vib189. Hopelijk komt het bij jullie terecht. thx 
Doe rustig aan en alvast bedankt voor de donatie (dat komt wel goed hoor).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
23
Heb gedaan zoals gevraagd echter heb ik geen herstelpunt aangemaakt. Ik volg de handleiding, maar ik kom dan terecht bij reclame voor programma's, e.a. Ik heb daar nogal wat tijd aan besteed, maar weet dus niet hoe men een herstelpunt aanmaakt. Voor de rest is alles O.K. en bolt mijn pceetje perfect. 
Vrtiendelijke groeten
24
vib189 schreef:Heb gedaan zoals gevraagd echter heb ik geen herstelpunt aangemaakt. Ik volg de handleiding, maar ik kom dan terecht bij reclame voor programma's, e.a. Ik heb daar nogal wat tijd aan besteed, maar weet dus niet hoe men een herstelpunt aanmaakt. Voor de rest is alles O.K. en bolt mijn pceetje perfect. 
Vrtiendelijke groeten
Hier een andere uitleg: http://computertaal.info/2016/10/10/win ... -aanmaken/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”