Gesloten
17
Helaas, het heeft allemaal niet geholpen. 
Het vervelende is nu dat én het probleem niet is opgelost én ik ook niet meer McAfee kan installeren omdat ik niet kan downloaden.
Dus nu heb ik ook nog een onbeveiligde laptop.
18
Hallo,

Je bent beschermt met Defender (als je die aan heb gezet)
Dit probleem komt waarschijnlijk door de nieuwe versie update, doorloop je verbinding eens zoals hier word uitgelegd: https://www.windowscentral.com/how-rest ... 018-update

  Werkt dat niet ga naar de vorige versie: https://nl.ccm.net/faq/1729-windows-10- ... ere-versie

Hoe is het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Het probleem is opgelost! Ik ben naar de computerwinkel hier in het dorp gegaan en die twee jongens hebben er eens even goed naar gekeken. In de regedit hebben ze diep in het systeem een setting van 3 (default) naar 1 gezet zodat nu downloads niet meer worden gescand. Waarschijnlijk ging dit mis in combinatie met webadvisor van McAfee die ondanks mijn de-installatie toch nog ergens was achtergebleven. Kostte enige moeite ook om helemaal te verwijderen. Wellicht maakt webadvisor gebruik van deze setting?
Ik zit nu alleen nog wel te twijfelen of ik McAfee er opnieuw op ga zetten. Die beide jongens zijn er niet erg enthousiast over en het probleem zou dan misschien terug kunnen komen? Alhoewel ik verwacht dat die regedit change dat voorkomt.
20
Hallo,

Dan zat ik toch in de goede richting te denken (dat McAfee) de schuldige was. Ik durf niet te zeggen of het probleem terug komt na herinstallatie.
Je zou een nieuw herstelpunt kunnen maken en daarna McAfee kunnen installeren, werkt het niet kan je terug maar ik wil er eerlijk bij zeggen dat
dat ook geen 100% garantie geeft.

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: viewtopic.php?f=325&t=21101
 
Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”