Gesloten
16
De licentie is niet geldig. Zit er een licentie-stikker van Windows met daarop een product key op deze computer ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Ja, ik had er een foto van gemaakt, maar het lukt niet die in te voegen of als bijlage toe te voegen.

Moet ik de product key hier typen?
18
De productcode hoeven we niet weten.
Doe het volgende:

Klik op Start - Instellingen - Bijwerken en beveiliging - Activering - Productcode wijzigen.
Vul de productcode nogmaals in en klik op Volgende om deze te activeren.
Lukt het dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Nee, helaas. Ik krijg de melding: De productcode die u heeft ingevoerd, werkt niet. Controleer de productcode en probeer het opnieuw, of voer een andere productcode in. (0xc004f050)
20
Heb je de upgrade van Windows 7 naar 10 zelf uitgevoerd ?
Was de Windows 7 versie ook een 64-bits versie ?
Was dat de huidige Windows 10 versie (v1803), of een eerdere Windows 10 versie ?

Rechtsklik op Start en kies Opdrachtprompt (administrator).
Een zwart venster verschijnt nu.
Kopieer en plak onderstaande code in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
Er verschijnt nu een productcode op het scherm.
Schrijf deze op en vertel of deze hetzelfde is als degene op de licentie-stikker.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Er verschijnt 1 tel een zwart scherm met iets, maar dat gaat veel te snel om te lezen of om printscreen te doen. Ik heb het nu 4 x keer geprobeerd maar het lukt niet.

Mijn man heeft de update uitgevoerd. Het was een oudere Windows 10 versie, het is al een poos geleden (ik heb de activatiemelding ook al heel lang). Hij gaat er van uit dat Windows 7 ook een 64 bit versie was.
22
Verdwijnt dat zwart scherm automatisch ? Dat is apart.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
Ja, het flitst alleen even voorbij. Zit nu op mijn werk, kan het morgen pas weer proberen. Maar ik heb het al meerdere keren geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat.
24
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool via onderstaande link:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Verplaats het bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling!

Download de bijlage fixlist.txt en plaats deze ook op je bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op je bureaublad  geplaatst.
Voeg dit logbestand als bijlage toe in een prive-bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Je bijlage is goed ontvangen.
De productcode is leeg. Dat is niet goed.
Rechtsklik op Start en kies Uitvoeren.
Typ CMD in het invoerveld en klik op OK.
Als het goed is verschijnt nu een zwart venster en blijft dit open staan. Klopt dit ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Typ in het zwarte venster SLUI 4 en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Sluit het zwarte venster.
Klik op het vergrootglas naast de Start-knop, typ CMD in het invoerveld.
CMD verschijnt nu in de zoeklijst erboven,
Rechtsklik hierop en kies "Als administrator uitvoeren".
Als het goed is verschijnt een zwart venster en blijft geopend. Klopt dit ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”