Gesloten
1
Hallo allemaal,

Enkele weken geleden verscheen er af en toe tijdens het opstarten - het bureaublad was toen al zichtbaar - een paar seconden een klein zwart dos-scherm.
Verleden week kreeg ik op het bureaublad meldingen van Ropleftinwaref.info.
Sinds gisteren heb ik problemen met het openen van bestanden. Als ik met de rechtermuisknop op een foto, een film of een ander bestand klik verschijnt er enkele seconden een blauw draaiend rondje. Daarna wordt het beeld een seconde zwart en is de map met het bestand waarop ik heb geklikt weg en is het bureaublad zichtbaar. Daarna kan ik wel in de documenten weer bij hetzelfde bestand komen en daar op klikken, maar dan gebeurt hetzelfde: blauw rondje, zwart scherm, map weg, bureaublad zichtbaar.
Het lukt wel om door dubbel te klikken bestanden te openen. Dat is goed als het alleen om het bekijken gaat, maar als ik bijvoorbeeld de naam van een bestand wil wijzigen kan dat alleen met de rechtermuisknop.

Gisteren heb ik virusscanner F-Secure en Malwarebytes de laptop laten scannen, maar geen van beide heeft een bedreiging gevonden. Malwarebytes was overigens binnen acht minuten klaar met de bedreigingsscan. Doordat ik dat verdacht snel vind, heb ik beide programma's vandaag opnieuw laten scannen, maar nu zonder dat de laptop verbinding had met internet. F-Secure vond opnieuw niets. Malwarebytes vond ook niets, maar het programma deed nu drie uur en zeventien minuten over de scan.

Kortom: ook al hebben F-Secure en Malwarebytes geen bedreigingen gevonden, ik ga ervan uit dat de laptop wel degelijk door een virus, door malware of door iets anders is besmet.

Derhalve hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Hartelijke groeten,

TAB1963
3
Adwcleaner vindt ook niets. Doordat deze scanner al na twaalf seconden klaar was met scannen, heb ik Adwcleaner ook nog zonder internetverbinding laten scannen. Ook toen was de scanner binnen twaalf seconden klaar met scannen.

Via een soortgelijke website als malwaretips heb ik enkele weken geleden Ropleftinwaref.info verwijderd. Althans dat hoop ik. Ook toen vonden F-Secure en Malwarebytes geen enkele bedreiging. 
4
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Farbar 64 heb ik nu op de computer, maar rechts klikken gaat helaas niet. Ik krijg dan immers blauw draaiend rondje, zwart scherm en het bureaublad.
6
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet alleen een vinkje bij:
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Doordat rechts klikken niet lukt heb ik dubbel geklikt op Farbar en daarna de scan uitgevoerd. De twee tekstbestanden heb ik bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Goed, dat is alvast iets.
Heb je recent iets geïnstalleerd of gedownload via BiglyBT of Vuze ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Hierbij het tekstbestand.

Ik kan CCleaner verwijderen met Revo Uninstaller, maar ik weet niet of daarna de Win32/Bundled.Toolbar.Google.D ook helemaal verwijderd is.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
De Eset scan is niets bijzonders gevonden, alleen in de installer van CCleaner, dit is normaal.

Download het installatiebestand voor Afbeelding RogueKiller vanaf hier of hier.
Dit installatiebestand bevat zowel de 32-bits als de 64-bits versie.
Rechtsklik op setup.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Vul tijdens de installatie bij het venster License Information niets in en klik gewoon op Next.
Verander verder niets en klik op het einde van de installatie op Next. RogueKiller wordt daarna vanzelf gestart.

Schakel nu eerst je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met RogueKiller.exe

Scannen:
  • Klik aan de linkerkant op Scan en vervolgens op de knop Start in het kader Standard Scan (recommended).
  • Indien tijdens de scan de melding verschijnt "Virustotal Upload about to start", klik op Ja.
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is. Gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Na het scannen, klik op de knop Results > en vervolgens op Export, Export - Text file. Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
  • Let op: Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
RogueKiller heeft niets gevonden. Doordat rechts klikken niet gaat, heb ik ook nu dubbel geklikt om het programma te starten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”