Gesloten
1
Hey... het is weer eens zover. PC is supertraag en het lijkt net alsof hij nooit helemaal uitschakelt, als ik afsluit. Hij blijft steeds een beetje zoemen, zeg maar, tenzij ik echt de stroom uitschakel. Kortom... ik ben bang dat hij weer eens geinfecteerd is.

Ik heb vorige maand al ADW Cleaner gedaan en die viste er toen wel wat uit. Maar probleem is niet opgelost. Zonet weer ADW Cleaner gedaan en die heeft er opnieuw malware uitgehaald. Daarna heb ik FRST gedraaid. Logs staan hieronder. Ik wilde Hitman Pro nog doen, maar daarvan is mijn proefversie verlopen.

Het zou superfijn zijn als iemand kon helpen...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik heb zowel Bitdefender als de Firewall uitgeschakeld, maar het lukt me niet op ZHPcleaner via die link te downloaden. Of ik krijg de melding Ce site rencontre des difficultés techniques. 
Of ik krijg een scherm verder de mededeling dat de site verboden is...
4
Ik heb overigens nu ook geprobeerd te downloaden via Firefox of Explorerer. In beide gevallen lukt het niet...
5
Hallo,

Neem voor de volgende scan de tijd kan enkele uren duren:

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started.
  • Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept".
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan.
  • Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue".
  • Bij Choose a scan type kies "Full Scan".
  • Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink:

    - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications
  • Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close".
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close".
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Scan gedaan. Logje in de bijlage!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Hallo,

Dit valt allemaal mee, dus ik denk niet aan een infectie.

Is de pc stof vrij?

Doe het volgende eens:

  • Ga naar > Configuratiescherm en klik rechts boven op Categorie en klik op "Kleine pictogrammen"
    Afbeelding
  • Klik op Energiebeheer.
  • Klik nu links in het menu op de optie "Het gedrag van de aan/uit knop bepalen".
  • Bovenin het scherm klik je nu op de optie "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn".
  • Schakel nu de optie Snel opstarten inschakelen uit en klik op Wijzigingen opslaan
Afbeelding Hoe werkt alles nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Ik heb de pc twee maanden geleden uitgestoft, dus dat zit wel goed.

Of hij sneller is is lastig te zeggen momenteel. Ik werk er vrijdags en in het weekend op. Het lijkt wel beter. En ik hoor hem ook niet meer - sinds gister of zo. Dus dat geluid - dat hij klinkt alsof hij aanstaat, terwijl dat niet zo is - dat hoor ik dus niet meer.
11
Hallo,

Test het rustig uit en je mag de gebruikte programma's verwijderen:

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”