Gesloten
1
 Ik heb op 23/09/2019 het programma "Reimage  PC Repair" aangekocht, gedownload en in werking gesteld. 
Ik dacht aanvankelijk dat het de snelheid van mijn pc zou verhogen. Na enige tijd echter bleek het tegenovergestelde. 
Ik heb dan eventjes gegoogeld en daaruit bleek diverse consumenten organisaties + Belgische politie waarschuwde voor deze website.

Ik heb dan onmiddellijk het programma verwijderd met Revo uninstaller. Ik weet dat er nog  "restafval"  is blijven staan, 
maar ik durf die niet te verwijderen.

Mijn probleem is nu dat mij pc waanzinnig traag is en als dusdanig niet meer werkbaar.
Wat moet ik doen?
2
Jouw topic is verplaatst naar Hulp bij malware en virusinfectie problemen.
Zodra een malware/virus expert online is wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Reimage Repair kan je inderdaad beter mijden. Ze beloven meer dan ze waarmaken.
Ik heb dan onmiddellijk het programma verwijderd met Revo uninstaller
Je kan beter eerst de standaard de-installatie procedure uitvoeren, m.a.w. netjes een programma de-installeren.
Mocht dat niet lukken kan je altijd nog Revo Uninstaller gebruiken.

We gaan eens kijken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Als ik Farbar Recovery Scan Tool 64(x64) download dan krijg ik FRST64. Als ik daarop rechtsklik dan gebeurt er niets. Ik zie ook gen FRST.exe noch FRST64.exe.
Wellicht doe ik iets verkeerd ?
5
Als ik daarop rechtsklik dan gebeurt er niets.
Verschijnt er geen popup menu, vergelijkbaar met als je op een ander bestand klikt ?
(Onderaan dit popup menu staat meestal Eigenschappen.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Er verschijnt inderdaad een popup menu . Ik klik op ' Eigenschappen ' en dan zie ik o.a. :FRST  Bestandstype : Toepassing (exe).
8
Er verschijnt inderdaad een popup menu
Staat daar "Als administrator uitvoeren" niet bij ?
En welke Windows versie gebruik je ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Ik heb inmiddels de door u gevraagde bestanden kunnen maken (scannen) en geef ze u  in bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Ik heb inmiddels wel via " als administrator ... " en met uitschakeling van Windows Defender, die de toepassing blokkeerde, de gevraagde bestanden kunnen bekomen door te scannen. Ik voeg ze toe in bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Zijn dit de originele logbestanden of heb je er iets aan verandert ?
Heb je "TweakBit Driver Updater" bewust geïnstalleerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Ik heb er niets aan veranderd en heb die ' TweakBit Driver Updater' ook niet geïnstalleerd ! Ik heb wel " Avast Driver Updater' verlengd.
15
Stap 1:
Deinstalleer TweakBit Driver Updater.
Herstart de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”