Wat is hiermee gebeurd

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

03 nov 2019, 10:46

Hallo.

Vanmorgen toen in laptop aanzetten is alles verandertveell snel koppelingen verdwenen, internet Explorer had ik Firefox is nu edge.
Krijg melding "uw beheerder of organisatie heeft diagnostische gegevens nivo ingesteld op basis.
Configuratieassistent komt in eens weer te voorschijn.

Lay-out van biro blad is verandert.
Net ging laptop op nieuw opstarten.


Ik heb niets verandert hoe kan dit??
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

03 nov 2019, 11:00

Hier de vraag steller.

Na het nogmaals zelf opnieuw op starten is alles weer als vanouds
Ik vind dit heel raar
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

03 nov 2019, 18:03

Doe eens schijfcontrole:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

04 nov 2019, 17:10

Er zit een trojan in dat programma wat ik moest downloaden, ik kreeg de optie om de infectie te verwijderen en te starten dat heb ik gedaan waardoor ik later een melding kreeg van kaspersky dat ik infectie heb.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

04 nov 2019, 18:28

Er is niets mis met het programma ListChkDskResult.exe. Kaspersky is overbezorgd.
Post een log van Kaspersky of een screenshot van de valse melding.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

04 nov 2019, 18:55

log kaspersky.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

04 nov 2019, 18:57

Nu moet ik eerst de virus scanner uitschakelen wil ik dat listchkdskresults laten werken?
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

04 nov 2019, 22:02

Inderdaad. Kaspersky vindt er iets verdachts aan maar dat is ten onrechte. Het bestand is legitiem.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

06 nov 2019, 16:35

Even geduurt maar hier is het dan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

06 nov 2019, 18:33

Het logje ziet er normaal uit.
Herstart de computer nogmaals en vertel hoe het dan gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

07 nov 2019, 09:13

Kan het niet zijn dat ik per ongeluk iets heb aangeraakt waardoor het opnieuw wordt ingesteld, want het biro blad was nagenoeg leeg, maar alle apps staan er nog wel op dus denk niet dat dat kan.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

07 nov 2019, 18:28

Zou kunnen al weet ik niet wat. Al je problemen waren opgelost na een herstart. Zijn de problemen na nog een herstart ook nog weg ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Jordan1980
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2015, 15:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 10
AV: Kaspersky free
AM: MWAB
Locatie: gld

07 nov 2019, 18:52

Het werkt weer als vanouds, bedanlt dit kan gesloten worden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6991
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

07 nov 2019, 21:57

Prima en graag gedaan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast