Gesloten
31
Hallo PeterJ,
Na het veranderen van Antivirus en na de scan van FRST hier de twee bestanden als bijlage.
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
32
Hallo PeterJ,
Iets anders, misschien  had ik dit in de vorige reactie moeten melden:
 ik had 2  maanden geleden de browser Opera per abuis geïnstalleerd en ook later verwijderd.
Maar als ik nu CCleaner opstart dan scant ie alle browser inclusief die Opera, maar deze opera had ik al lang verwijderd..
Kan het zo zijn dat er nog sporen ervan op mijn pc staan ?
Groet,
Nordin
33
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het nu gaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
34
hallo PeterJ,
In stap 1: de verkregen bestand Fixlog hier als bijlage.
In stap 2: Hoe het gaat nu. Het is redelijk.  Misschien iets traag nog bij het laden van websites maar na het laden gaat het eigenlijk redelijk. ik zeg niets meer aan doen.

Vragen: 
1- Kan ik af en toe adwcleaner gebruiken ? of is de CCleaner voldoende. 
2- Kan ik nog bij windows 7 blijven of beter naar windows 10 overstappen.
3- van mijn vorige reactie hier als herhaling: Als de CCleaner aan het analyseren is dan staat ie stil bij Opera een browser die al eerder verwijderd is kan het zijn dat er nog wat achter gebleven is van deze software. of is dat okee ?
Groet,
Nordin
 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
35
De antwoorden:
1- CCleaner is voldoende
2- Windows 7 wordt sinds vandaag, 14 jan 2020 niet meer geupdate. Windows 7 zal gewoon blijven werken maar kan een beveiligingsrisico in de toekomst worden. Je kan proberen of een upgrade naar Windows 10 mogelijk is. Als je computer meer dan 5 jaar oud is, is een nieuwe aanschaffen waarschijnlijk beter. Nieuwe computers zijn beter in staa Windows 10 te draaien.
Let op: Zorg wel voor een backp van je belangrijke bestanden als je gaat upgraden
3 - Verwijder eens de vetgedrukte map  C:\Users\user\AppData\Roaming\Opera Software
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Hallo PeterJ,
Bedankt voor de antwoorden.  
Mijn pc is 7 of 8 jaar oud. ik ga alvast sparen voor een nieuwe pc en in de tussen tijd kijk hoe ver ik kan komen met windows 7
Ik ging op zoek naar [ C:\Users\user\AppData\Roaming\Opera software ].maar komt niet voor in het systeem, het is maar goed ook 
Groet,
Nordin 
37
Prima. Vind CCleaner nog items van Opera ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld Opera en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "SearchReg.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Hallo PeterJ,
De verkregen bestand uit FRST kon niet  als bijlage gepost worden. Ik kreeg een melding dat ie te groot is. Groote 1,62 MB.
Groet,
Nordin
43
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Vind CCleaner nu nog iets van Opera ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
Hallo PeterJ,
In stap 1: het bestand Fixlog hier als bijlage.
In stap 2: CCleaner vindt nog steeds Opera.
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
45
Er is al wat opgeruimd van Opera. We kijken verder.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe  en klik op "Als administrator uitvoeren".
Typ in het zoekveld: Opera.
Druk op de knop Bestanden Zoeken.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "Search.txt" gemaakt en getoont. Dit kan je terugvinden in de map van waar FRST.EXE gestart is.
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”