Gesloten
1
Beste mensen,
Mijn pc is op een gegeven moment traag geworden en toen ik hem met Malwarebytes wilde scannen zag ik de Malwarebytes venster onleesbaar chinees tekens.
In het beging ging alles goed maar teon kreeg ik een aanbod om Avira free te upgraden naar Avira Free Security Suite.
Maar had spijt van want alles ging langzaam. 
Vervolgens heb ik  een tweede antivirus : Avast free met Avast Online Security erbij geinstaleerd en  de eerste antivirus Avira verwijderd.
Toen heb ik dat met antivirus AVG free vervangen en later nog twee anderen geprobeerd ...
Niets helpt, mijn PC blijft traag en misschien trager geworden, email box traag, youtube traag, alles traag ..
Inmiddels heb ik begrepen dat ik nooit twee antivirussen tegelijkertijd moest installeren maar eerst de oude verwijderen en dan pas de de nieuwe installeren.
ik denk dat er ongewenst software is gebleven op mijn pc tijden dat switchen van de ene versie naar de ander   en later van de ene antivirus naar de ander
Maar kan ik nu hier uit komen of niet ? en kan iemand mij helpen ?
Met vriendelijke groet,
Nordin
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Hallo PeterJ,
hier als bijlagen de verkregen bestanden van de FRST
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
Heeft er ooit een antivirus programma van BitDefender op deze computer gestaan ?

Stap 2:
De-installeer de volgende programma's:
- Adblock Plus for IE
- Adblock Plus voor IE (32-bit)
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Hallo PeterJ,
In Stap 1: vroeg je of ik BitDefender had geïnstalleerd. Ja ik had hem geïnstalleerd toen ging iets mis met de installatie en had hem verwijderd.
!n stap 2:  Adblock for IE en Adblock plus for IE zijn verwijderd, en computer is herstart
In stap 3:  de verkregen fixtlog is hierbij als bijlage.
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Stap 1:
Ga naar de website van Bitdefender Uninstall Tools.
Klik op het type product dat je wilt verwijderen.
Klik op "Download" bij het product dat je wilt verwijderen.
Start het de-installatie programma en klik op Uninstall.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 2:
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Hallo PeterJ,
In stap 1: heb gebruikt BitDefender uninstall tool Trial version  Antivirus Plus 2020, er staat geen bitdefender Antivirus free edition bij. Ik hoop dat dat  hetzelfde is,anders zal ik nog een keer Paid version gebruiken
In stap 2: ik moest deze operatie voor de tweede keer herhalen wegens conflicten met de antivirus, ik was de antivirus vergeten uit te zetten. De eerste twee bestandjes heb ik in de prullenbak en de bestandjes in tweede instantie hier als bijlagen
Groet,
Nordin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het inmiddels gaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Hallo PeterJ,
In stap 1: het verkregen bestand is hier als bijlage.
In stap 2: Hoe het verder gaat? Nou, ik weet het nog niet. Als ik de Malwarebytes open dan is die voor een gedeelte onleesbaar vanwege chinees tekens
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Als ik de Malwarebytes open dan is die voor een gedeelte onleesbaar vanwege chinees tekens
Maak hiervan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER of HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Hallo PeterJ,
Ik heb de screenshot gemaakt.en opgeslagen.
De Imgdumper.nl geopend, bestand gekozen en op upload gedrukt en dan krijg ik een blanco pagina van zoiets: imgdumper.nl/errorpage.php?....en nog wat....
Ik heb deze stap herhaald met antivirus uit en adblocker uit maar ik blijf een blanco pagina krijgen, geen link dus van imgdumper !
Groet,
Nordin
12
Misschien is de extensie van het afbeeldingsbestand ongeldig.
Probeer een andere file-sharing site zoals, bijv.

http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Blader naar het bestand dat je wilt uploaden en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.


www.sendspace.com.
Upload het gevraagde bestand.
Na het uploaden verschijnt de melding "Congratulations! Your upload finished successfully".
Direct daaronder staat een link met de bestandsnaam die geupload is met de grootte van het bestand daarachter.
Kopieer en plak deze link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Ik heb je screenshot van Malwarebytes even hieronder geplakt ter lering en vermaak voor de meelezers.
De onleesbare tekst lijkt beschadigt en zijn naar mijn mening geen Chinese tekens. Afbeelding De-installeer Malwarebytes version 4.0.4.49
Herstart daarna de computer.

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand MBSetup.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Enige verbetering nu met Malwarebytes ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Hallo PeterJ,

Zo gezegd zo gedaan maar helaas de venster van Malwarebytes blijft (gedeeltelijk) onleesbaar.
Hier een nieuwe screenschot:  http://www.filedropper.com/document_1

Daarnaast duurt heel lang voordat  (ooutlook) de mailbox  opent.  De draai van de hard schijf is nu een beetje hoorbaar, vroeger was het stil.

Groet,
Nordin
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”