Gesloten
1
Mijn computer heeft een Trojaanse paard. Ik heb het al geprobeerd het te verwijderen met Malwarebytes. Maar als ik bv google opstart zijn er altijd notificaties van Malwarebytes dat ik geinfecteerd ben. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Kand iemand me helpen en zo snel mogelijk aub?
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Hallo, echt bedankt dat u me wilt helpen , in de bijlage vindt u wat ik moest doen.

Groetjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Je hebt meerdere antivirus programma's geinstalleerd. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.

De-installeer daarom als eerste AVG AntiVirus FREE of Norton Security.
Herstart daarna de computer.
Vertel welke je verwijdert hebt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Hallo, ik heb AVG antivirus free en Norton securety verwijdert, nu heb ik enkel Walmarebytes.


Groetjes
6
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Hallo, in de bijlage vindt u mijn bestand.


Groetjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Hallo, ik heb alles gedaan wat je wou maar als ik druk op start blijft het na een lange tijd po 0% en na een tijdje staat er 'Unexpected error 101 en daarna wilt hij niet meer verder.
10
We gebruiken een andere scanner.

Download Afbeelding esetonlinescanner.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Klik op Computerscan
In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
Klik op Scan starten
De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.

Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik op Doorgaan
In het venster "Scan uw computer elke maand" kan je eventueel de scan maandelijks laten doen. Dat hoeft niet maar als je wilt mag je dat aangevinkt laten.
Klik op Doorgaan en vervolgens nog eens op Doorgaan.
In het scherm "Hartelijk dank voor het gebruik van ESET Online Scanner" mag je een beoordeling/feedback geven aan ESET of klik op Sluiten zonder feedback.

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Eset heeft 2 bestanden opgeruimd. Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
ja jammer genoeg wel. Maar ik weet niet hoe ik een screenshot kan sturen. Kunt u me helpen of moet ik het via mail sturen dan lukt het wel.
14
Kleine screenshots kan je direct in je bericht plakken.
Grotere screenshots eerst als bestand opslaan en het afbeeldingsbestand uploaden naar https://imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Hallo, als ik Microsoft Edge open komen er de hele tijd notificaties van Walmarebytes dat er websites gesloten zijn vanwege 'Trojaanse Paard'. Het lukte niet om een screenshot te sturen.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”