Gesloten
17
Er is het één en ander hersteld, doe het volgende eens om dat nader te bekijken.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Hallo,

De schermpjes zijn er terug :(
Hij vermeldde enkele programma's zoals discord (voor mij 'normale' programma's)...

Heb net de nieuwe update opnieuw verwijderd (KB4592438)
22
Voorbeeldje:

Het valt op dat het programma's/apps zijn die eveneens willen opstarten: discord app rechts onderaan, dropbox,... Het ging om een 6tal schermpjes, daarna heb ik de update terug verwijderd...
Afbeelding
23
Installeer deze update opnieuw, want anders is het helaas niet mogelijk om dit probleem te verhelpen.
Geef hierna even alle problematische bestanden door, zoals:

Code: Selecteer alles

C:\Windows\System32\dxgi.dll


Dan kunnen we eens kijken of het opnieuw registreren van de bestanden helpt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Hallo,

Het duurde even voor hij er terug opstond. Ik merk het volgende:

De programma's die windows meteen wil opstarten, krijgen een foutmelding. Deze zijn:
- Onedrive.exe (d3d11.dll)
- Flowsync (ondemandconnrouthelper.dll)
- Lync.exe (Dwrite.dll)
- Update.exe (dwrite.dll)
- Discord.exe (dxgi.dll)

Hiernaast ondervind ik problemen bij vele andere apps die ik wil opstarten, uitproberen of ze werken, ik denk aan Hisuite, Teams, droidcam,...

Het lijkt alsof iets knoeit met de dll's...
26
Voer in de tussentijd alvast het onderstaande even uit ter controle.
  • Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en open Windows PowerShell (Admin).
  • Geef nu het onderstaande commando op en druk op enter.

Code: Selecteer alles

Repair-WindowsImage -Online -CheckHealth
  • Selecteer de tekst in het rode kader en druk op Ctrl + C.
  • Kopieer dit gedeelte in het volgende bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Typ nu één voor één de onderstaande commandoregels over gevolgd door enter:

    Code: Selecteer alles

    regsvr32 d3d11.dll
    regsvr32 ondemandconnrouthelper.dll
    regsvr32 Dwrite.dll
    regsvr32 dwrite.dll
    regsvr32 dxgi.dll
    
  • Sluit hierna de Opdrachtprompt en herstart de computer.
  • Indien er foutmeldingen verschijnen, maar hier dan even een screenshot van.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Bij deze
Afbeelding

Ik wilde net office powerpoint openen, ook daar zit ik vast met een irritant schermpje dat ik niet weggeklikt krijg. (Legitieme versie) -_-
30
Dit had ik ergens al verwacht, voer het volgende eens uit om de systeemschijf te controleren.

1. Volg de onderstaande instructies om Afbeelding Check Disk uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Typ nu het onderstaande commando uit de codebox over.

    Code: Selecteer alles

    CHKDSK
    
  • Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

2. Download Afbeelding ListChkdskResult naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op ListChkdskResult.exe en kies voor de optie "als administrator uitvoeren".
  • In het venster van gebruikersaccountbeheer dat nu verschijnt klik je op JA.
  • Nu verschijnt er een venster met de mededeling, "Checking Windows Eventlog Please Wait!".
  • Dit venster sluit vanzelf wanneer de scan gereed is, op OK klikken om dit venster te sluiten is niet noodzakelijk.
  • Vervolgens opent er een kladblokvenster met het logbestand, deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen onder de naam ListChkdskResult.txt
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”