Gesloten
1
Wanneer mijn virusscanner bezig is en bij bepaalde bestanden aankomt, blijft ie heel lang dat bestand scannen. Als ik dan het programma probeer uit te doen of ergens anders op klik dan blijft mijn hele computer hangen. Soms heb ik zelfs tijdens de scan wanneer ie een van die bestanden scant een blue screen gehad. In de scan kon ik zien dat er op mijn computer meer dan 500 malware/spyware of adware programma zitten en 1 trojan.monti

Ik heb op Hijackthis.nl ook hulp gevraagd en heb verschillende programma's toegestuurd gekregen om het te verhelpen. Niks heeft geholpen.
De laatste controle "sfc /scannow" bleef ook op die manier hangen bij 72%.

Hier mijn forum bericht op hijackthis.nl: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunnen jullie mij van dit probleem afhelpen?
2
Avira is er niet de scanner naar om te blijven hangen op bestanden.

Kan jij wat duidelijker omschrijven op welke bestanden Avira blijft hangen?
Zijn dat soms heel grote gecomprimeerde bestanden?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
3
Nee een was een registerykey: nlsdata0027 en de ander was iets met webcam welcome center, ik kon volgens mij niet goed zien wel bestand precies omdat het scherm te klein was. Verder bleef ie ook hangen bij live messenger of iets dergelijks
4
Scherm te klein?
Netbook?

Let: de logs als bijlage toevoegen!

Welk programma: OTL.exe
Waarvoor/waarom: multifunktioneel tool - analyse en fix
Moeilijkheidsgraad: geen.
Download: OTL.exe en plaats het bestand op het bureaublad.
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer en plak ondervermelde (vetgedrukte, blauwe tekst) in het kader onder Afbeelding netsvcs
    BASESERVICES
    DRIVES
    netsvcs
    msconfig
    %SYSTEMDRIVE%\*.*
    %systemroot%\system32\Spool\prtprocs\w32x86\*.dll
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.sys /90
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\system32\*.exe /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %PROGRAMFILES%\*
    %USERPROFILE%\..|smtmp;true;true;true /FP
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    CREATERESTOREPOINT
  • Klik vervolgens op de knop Afbeelding.
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.
  • Notabene: indien het log niet in één bericht past, spreidt het dan over twee of meer berichten.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
5
Nee geen netbook maar ik kon de gehele pad niet zien in het venster, en als ik het wil vergroten bevriest alles. Ik zal er wel een foto van maken. Maar ik zal eerst die scan uitvoeren die u stuurde. Goed?
7
Ik had weliswaar wel mijn antivirus aan staan, is dat een probleem?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
en hierbij het tweede logje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
:oops: hoe dom is dat, ik ben het scriptje vergeten erin te plakken!!!!!! sorry, hij gaat weer opnieuw!
10
Hallo Daan, ik heb je vorige log ook gevonden - http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=34354" onclick="window.open(this.href);return false;

De logs zien er goed uit.

We gaan wat controleren, namelijk de gezondheid van de HD in jouw notebook:

Welk programma: CrystalDiskInfo
Waarvoor/waarom: controle van van SMART-gegevens van de harddisk(s)
Moeilijkheidsgraad: geen.
Download CrystalDiskInfo hier

Afbeelding
Installeer het tool en start vervolgens CrystalDiskInfo
N.B. vink wel de meeliftende software uit, indien je niet wenst dat dit ook wordt geïnstalleerd.

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
11
Hoi,

De scan die jij mij eerst stuurde bleef hangen op het bestand: C:/Windows/System32/nlsdata0027.dll

Ik ga nu de volgende scan doen ;)
12
Hoi,

Ik heb de tool gebruikt. Hoe exporteer je er gegevens vandaan?
In ieder geval zie ik bij 'gezondheidstoestand': waarschuwing in het geel staan. En zie ik een geel bolletje bij C5 en C6.
13
Dan is mijn eerdere vermoeden dat ik had hierbij, bevestigd.
De HD zelf zit nu in beginproces van afsterven en de fouten van de HD zitten ook de scan door Avira dwars.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
15
Geen enkele HD heeft het eeuwige leven.
Een paar jaar terug had bij mij een gloednieuwe notebook HD al na 6 weken kapotte clusters!
Hoe je er van af komt? Door een nieuwe HD in je notebook te zetten!

Middels een Systeem-image's kan je Windows in zijn geheel overzetten.
Of je gaat meteen over op Windows 7.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”