Gesloten
1
Hallo,

Ik ben een totale nitwit op computergebied. Mijn dochter probeerde via Google een film te zoeken, kwam op een site terecht en nu is onze laptop gehijackt.

Ik heb geprobeerd om volgens deze site om tot een oplossing te komen, maar als ik opstart in de veilige modus is mijn prompt C:\Windows\System32>, anders dus dan aangegeven wordt als ik dan explorer.exe intik en op enter druk komt de volgende melding onder in het veld: Start en dan gaat hij alsnog (in de veilige modus, naar die rare pagina toe en is start ook verdwenen)

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Jacqueline.
2
Hoi en welkom op het forum,

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer
Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen
  • HitmanPro downloaden. (Kies hier de 32 of 64 bit versie).
  • Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.
  • Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader. Afbeelding
  • Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.
  • Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.
  • Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

  • Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
  • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank je, hoop hier veel te leren :D

Ik heb HitmanPro gedownload, heb een lege stick in de computer gestopt, probeer een kickstart USB stick te maken, 100% download, mislukt geeft aan #5, lock wat betekent dat en wat kan ik daaraan doen?

Alvast bedankt weer,

Gr. Jacqueline.
5
Ben nu zover dat ik de usb in mijn andere computer krijg, dat ik op optie 1 kan klikken en Windows normaal starten en dan blijft het ZWART????
:oops:
6
Hoi,

Herstart de computer eens en probeer dan nog eens opnieuw te booten van de HitmanPro.Kickstart USB-Stick.

P.s
Is er op deze computer één installatie van Windows aanwezig of zijn er meerdere installaties die door middel van een bootl-loader al dan "third party" zoals GRUB gestart kunnen worden?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Jaqueline,

Ik ben een van de ontwikkelaars van HitmanPro.Kickstart en ben erg geinteresseerd in jouw situatie. Zou je een paar vragen voor me willen beantwoorden zodat ik misschien een oplossing voor je kan vinden?

1. Als je opstart via optie '2', zie je dan hetzelfde als wanneer je opstart via optie '1' in het Kickstart boot menu?

2. Het scherm is helemaal zwart? Er staat geen tekst meer op?

3. Weet je welke Windows versie er op je PC die nu geblokkeerd is staat? (WindowsXP, Vista of Windows 7)

4. Welk merk PC heb je?

5. Dit is een technische vraag, als je die niet kunt beantwoorden, dan is dat uiteraard geen probleem. Maar als je er wel achter kunt komen, wat voor BIOS heb je? (AMI / Phoenix of iets anders) En wat is de ingestelde bootvolgorde in het BIOS?

Alvast bedankt voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Edwin Engels
HitmanPro
SurfRight
http://www.surfright.com" onclick="window.open(this.href);return false;
9
Hoi,

Ik ben heel erg hard bezig geweest om mijn computer weer 'on-line' te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb de kickstart van Hitmanpro gemaakt, dit lukte wonderwel, maar ik kwam niet verder dan de 1e en 2e mogelijkheid, ik heb mezelf kwaad gemaakt en de computer een flinke lel verkocht :crash: weggelegd, ben gaan slapen, volgende dag lang met de hond gewandeld en de computer terug aangezet.

Blijkbaar was die nogal geschrokken van mijn hardhandige aanpak :cool: want hij ging nu verder dan dan mogelijkheid 1 en 2 met de kickstart.

Ik heb de computer opgestart, ben naar systeemherstel gegaan, heb het herstelpunt van drie dagen vóór de crash gekozen en nu doet hij het zonder problemen weer, kan ook helemaal niets meer vinden van het hijack programma.

Dus.... de combinatie van Hitmanpro, mijn agressie en een geschrokken laptop was het einde van het hijack verhaal.

Bedankt voor alle hulp, ik ga nu weer naar een ander forum om daar vragen te stellen, want mijn legitieme officeversie heeft kuren :D Het is ook altijd wat..... :dank: :dank: aan allemaal
10
Hoi,

Mooi dat dit is gelukt, alleen is het gebruik van systeemherstel niet aan te raden bij een malwareinfectie.
Om er zeker van te zijn dat alles is verwijderen kunnen we het systeem nog eens verder controleren.

Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Infospyware.

Afbeelding DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.

Schakel je beveiligings software uit voordat je DDS uitvoert!
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Dubbelklik op DDS om de tool te starten.

Er worden nu automatisch twee log bestanden op het bureablad opgeslagen.
  • DDS.txt
  • Attach.txt (Plaats deze alleen indien hierom wordt gevraagd!)
Post het DDS in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Bij gebrek aan feedback wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.

Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.


Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”