Gesloten
1
Hoi,

nieuw hier, maar wel redelijk ervaren...loop nu toch zelf tegen een probleem met het politie/Ukash virus...
HitmanproUSB stick gemaakt, via BIOS/Boot de USB stick op 1 gezet, daarna opgestart, kan niet kiezen voor optie 1, failed to boot...dus maar optie 2 gepakt, lukte wel en kwam bij Windows normaal starten, geselecteerd maar reageert niet, ook niet als ik wacht tot de seconden voorbij zijn, blijft in hetzelfde scherm staan. Veilige modus met netwerkmogelijkheden geprobeerd, gaat verder naar een compleet zwart scherm waar dan vervolgens niets meer gebeurt....

Wat nu?

Alvast bedankt!

gr. Monique
2
Hoi Edwin,
ik ben Monique, de poster van het bericht waarop je reageerde, jacqueline was dit topic gestart.
Ik heb je bericht even gequote, ik zet de antwoorden er even achter, laptop is van een vriendin en ik wil hem in orde maken, lukt me normaal gesproken ook, maar nu even niet dus...




Hallo Jaqueline,

Ik ben een van de ontwikkelaars van HitmanPro.Kickstart en ben erg geinteresseerd in jouw situatie. Zou je een paar vragen voor me willen beantwoorden zodat ik misschien een oplossing voor je kan vinden?

1. Als je opstart via optie '2', zie je dan hetzelfde als wanneer je opstart via optie '1' in het Kickstart boot menu? bij optie 1: HitmanPro.Kickstart booting MBR Read Non-NTFS partition or encrypted disk detected. Failed to Boot! bij optie 2: HitmanPro.Kickstart booting HitmanPro.Kickstart booting HitmanPro.kickstart booting MBR Read - Starting bootcode

2. Het scherm is helemaal zwart? Er staat geen tekst meer op? als ik de optie Veilge modus met netwerkmogelijkheden pak dan komt er een compleet zwart scherm zonder enige tekst, zelfs geen knipperend streepje...

3. Weet je welke Windows versie er op je PC die nu geblokkeerd is staat? (WindowsXP, Vista of Windows 7) Er staat windows xp op

4. Welk merk PC heb je? merk Acer Aspire 5610

5. Dit is een technische vraag, als je die niet kunt beantwoorden, dan is dat uiteraard geen probleem. Maar als je er wel achter kunt komen, wat voor BIOS heb je? (AMI / Phoenix of iets anders) En wat is de ingestelde bootvolgorde in het BIOS? Phoenix BIOS, dan menu Boot volgorde: (ik heb de usb stick waar Hitman Pro op staat op 1 gezet.
1: USB HDD: Generic Flah disk-(USB 2.
2: USB KEY:
3: IDE 0: ST96812A- (PM)
4: IDE 1: HL-DT-ST DVDRAM GSA-4082N-
5: USB FDD:
6: Network Boot: Broadcom MBA
7: USB CDROM:







Ik hoop dat je me op weg kunt helpen, want ik heb het ook al met een recovery disk geprobeerd en dit lukte niet, de hele middag gedraaid, toen ie klaar was, was het politie/Ukash virus er nog...dus nu met Hitman Pro gaan proberen...

Alvast bedankt voor je reactie!
4
nee dit heeft er niks mee te maken verder, ik was aan het zoeken op internet naar een oplossing, en toen kwam ik dit topic tegen en ben er op ingehaakt....of had ik beter een apart topic kunnen aanmaken?

gr. Monique
7
Hallo Monique,

Dank voor je uitgebreide antwoorden. Als de suggestie die Maxstar opperde, booten en even rustig afwachten of HitmanPro tevoorschijn komt, niet het gewenste resultaat oplevert dan zou ik je nog een paar dingen willen vragen.

Je zegt dat optie '1' de melding "MBR Read Non-NTFS partition or encrypted disk detected" geeft. Het is zeker niet zo dat het daadwerkelijk een encrypted disk is? (Ik vraag het voor de zekerheid even)

Zou je de bootvolgorde in de BIOS zo kunnen aanpassen dat de gewone harde schijf (hier de ST96812A) als eerste staat en de USB HDD aan het eind? Dit lijkt misschien tegenstrijdig, maar ik heb dit met een Phoenix BIOS al eens eerder meegemaakt. Start dan de PC op en boot dan met behulp van het bootmenu, meestal via F12 of F11 toch vanaf de stick. Kies dan voor gewoon Windows en niet voor een veilige mode. Ik ben benieuwd of dit ander gedrag oplevert.

Nog een laatste vraag, als je opstart zonder de USB stick, is er dan een veilige mode bereikbaar?

Alvast bedankt voor je reactie,
Edwin
8
optie maxstar werkte helaas niet, hij kiest dan vanzelf optie 1 en daarna gebeurt er niks meer...

Veilige modus kan ik kiezen, kan er via F8 naar toe, selecteer en enter, dan kom ik in het windows xp scherm en kan kiezen voor Administrator of account van de gebruiker, dan krijg ik een dialoogscherm of ik in veilige modus wil doorgaan (ja) of een systeemherstel wil uitvoeren (annuleren), ik had niks aangeklikt en hij ging van daaruit vanzelf verder en het scherm van de politie-hijack komt weer in beeld

ik ga nu de boot aanpassen zoals edwin opperde, laat het zo weten wat dit wordt

Encrypted of niet, dat weet ik dan weer niet helaas, hoe kom ik daarachter?
9
Hoi,
Monique1976 schreef:Encrypted of niet, dat weet ik dan weer niet helaas, hoe kom ik daarachter?
Bijvoorbeeld bitlocker van Windows zelf is een mogelijkheid om een harde schijf al dan niet partitie te encrypten, maar er zijn natuurlijk ook "third party" tools waarmee dit mogelijk is.
Als je van dit soort programma's en mogelijkheden geen gebruik maakt is dit verder niet van toepassing.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
pff bitlocker ik denk het niet, deze laptop is van een vriendin en die zijn helemaal computerleek.....dus ik denk third party ook niet....
kan ik hier niet via het F2 set-up menu achter komen of dit zo is?
12
ik heb de boot-volgorde aangepast, met de stick erin normaal laten opstarten en kom nu ineens gewoon op het bureaublad en kan overal komen, zonder dat het politiebericht komt......snappen jullie het nog??? Ik heb nu de virusscanner die erop staat aangezet en laat hem even scannen......
13
Of kan ik hem beter via een online tool laten scannen en het desbetreffende virus opsporen, lijkt me het belangrijkste dat deze er nu eerst vanaf komt en dan komt de rest, als er nog andere gekke dingen op zitten, later wel
14
even voor de duidelijkheid, hitmanpro heeft dus niet gedraaid.....daarom vind ik het ook zo vreemd....maar goed we wachten dit maar eens af, zal nog wel uren duren voor de scan klaar is ben ik bang.....en als alles eraf is van deze laptop zal ik hem eens flink gaan opschonen want dat is wel nodig vlg mij....pfff
15
Hoi Monique,

Even voor mijn informatie, ben je nu opgestart via de stick? Dus via optie '2'?

In ieder geval zou ik je adviseren om je PC ook even te scannen met HitmanPro. Ik ben erg benieuwd of je een rootkit op je PC hebt of niet.
Als je geen internet verbinding hebt, gebruik dan de EWS mode van HitmanPro, dit kun je aanzetten in het tabje 'Geavanceerd'.

Met vriendelijke groet,
Edwin
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”