Gesloten
1
goeieavond,

zonet na 2 dagen zelf rommelen geregistreerd op dit forum.
laptop is met ukash politievirus besmet. ik heb gisteren proberen te scannen met avg rescue usb geprobeerd. toen worm-virus gedetecteerd en schijnbaar ook verwijderd, maar bij heropstart stond het politievirus er nog op.
nu al een paar uur bezig om een hitmanpro.kickstart usb aan te maken en via deze usb op te starten, maar ik kom niet verder dan een zwart scherm.
paar problemen om de aangegeven werkwijze te volgen:

F8 (of gelijk welk andere sneltoets) om in boot-menu te geraken werkt niet.
mijn oplossing: via F2 in BIOS geprobeerd om bootvolgorde aan te passen

daar de hitmanpro.kickstart usb als eerste aangegeven. verder de volgorde van een zekere edwin in gelijkaardig topic hier op dit forum aangehouden.

de laptop start wel degelijk via de usb, maar als ik in bootmenu van de hitmanpro 1 of 2 selecteer (zelf 1 selecteren - zelf 2 selecteren - wachten tot systeem automatisch 1 selecteert) kom ik op een zwart scherm terecht zonder enige melding en zonder cursor die knippert.

enige optie is dan nog de laptop gewoon via de startknop uit te schakelen en herop te starten.

iemand enig idee hoe dit te verhelpen???
alvast bedankt.
gr.
steph
3
dank voor snelle reactie.
ik kreeg echter vanuit verschillende hoeken de opmerking dat dergelijke virussen meer schade kunnen aanrichten als ze langer op je pc staan.
kreeg gisteravond laat ook al blauw scherm met een hele uitleg waar ik niets meer van verstond.
blauwe schermen give me the creeps.
beslist om het hele boeltje binnen te steken bij een computerwinkel. kwestie dat ik zelf het probleem niet alleen maar groter maak.

btw, CD-rom drive werkte al niet voor de hele virustoestand, dus het opstarten via die CD zou waarschijnlijk niet gelukt zijn.
toch welbedankt hoor!

gr.
5
Alhoewel het hier niet meer van toepassing is, zet ik deze informatie hier toch even neer voor de volgende persoon die hetzelfde probleem heeft.

Als je bij het gebruik van HitmanPro.Kickstart direct na het kiezen van optie '1' of '2' in het Kickstart boot menu tegen een van de volgende situaties aanloopt:

- een zwart scherm
- een knipperende cursor
- een 'hangende' / 'vast zittende' computer als de Windows-bolletjes tijden het opstarten verschijnen

dan is dit mogelijk de oplossing:

Zet in het BIOS de boot volgorde zodanig dat de USB stick NIET als eerste komt, maar zorg dat de HDD als EERSTE staat. Dit lijkt misschien tegenstrijdig, maar het moet echt zo.
Als je nu de PC zou opstarten en je doet verder niets, dan start Windows vanaf de harde schijf.

Wat je nu moet doen om HitmanPro.Kickstart vanaf de USB stick op te starten is het volgende. Druk tijdens het opstarten van de computer, tijdens de BIOS initialisatie de toets in die een boot-menu tevoorschijn haalt. Welke toets dat is, is afhankelijk van het type BIOS. Veel voorkomende toetsen zijn F12/F11/F8 of ESC.

Zodra het boot-menu verschijnt, kies daar dan de USB stick om van op te starten. In de meeste gevallen zal het nu wel lukken om via HitmanPro.Kickstart je eigen Windows te starten.
6
Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.

Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.


Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”