Gesloten
16
Ik neem aan dat je de tool ook geprobeerd hebt als administrator uit te voeren? Rechter muisknop op de tool en dan "Als administrator uitvoeren".
Begin langzaam aan het eind van m'n ideeën te komen eigenlijk.
Ik weet niet of je nog ergens een netwerk kaartje hebt liggen om eens te testen of dat wel werkt.
Greetings, Black Tiger.
17
Ja klopt, de tool ook uitgevoerd als administrator. Ik heb nog oude laptop met windows xp geprobeerd met de kabel. Dat werkt gewoon. Dus het lijkt me aan de netwerkkaart of windows 10 te liggen. Ik zal windows 10 opnieuw installeren en kijken of het resultaat levert.
18
Als het met de XP laptop goed gaat kunnen we router en kabel inderdaad uitsluiten.
Als je het gaat proberen met een nieuwe installatie van W10, dan let even op de builds. Als het eerst wel goed gaat en je krijgt daarna updates en het gaat daarna verkeerd (of daarna) dat je ook weet of het gewoon in zijn geheel mis is, of vanaf een bepaalde build (bijv. 1706 of 1709).
Ben echter bang dat het voor die kaart een beetje een algemeen W10 probleem is, maar wie weet, hoop doet leven.
Greetings, Black Tiger.
19
Ik heb nog even gekeken naar de netwerkkabel. Mijn nieuwe netwerkkabel heeft cat 6. Ik heb ook een netwerkkabel van mijn modem naar de tv, dit is er een met cat 5e. Ik heb deze uitgeprobeerd en hiermee kwam ik op hetzelfde probleem, dus een half uur internet daarna viel het weg. Ondertussen kwam ik dit forum tegen:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1588841

Hierbij las ik wat over speed en duplex. Ik heb dit voor de grap eens uitgetest. Dus bij mijn netwerkopties en dan speed & duplex de waarde veranderd van "auto negotiation" naar "10 mbps half duplex". Ik heb nu al meer dan 3 uur internetverbinding. Zou het dan toch hiermee te maken kunnen hebben en dat mijn ingebouwde netwerkkaart simpelweg te oud is?
20
Een Cat6 zou backwards compatible moeten zijn dus het verbaast me niet zo dat je het zelfde euvel tegen komt als je het met de Cat5e gaat proberen.
Wat me wel verbaast is dat zo'n trage negotiatie een oplossing biedt.

Ingebouwde netwerkkaart te oud? Kan ik me niet voorstellen wat het is immers al een Gigabit netwerkkaart. Deze kunnen wel oud zijn, maar kunnen zeker wel Gigabit aan en gezien deze sowieso met Cat5e moeten kunnen werken, geeft al aan dat het geen leeftijds issue kan zijn, gezien het met zo'n kabel ook mis gaat.
Tenzij het te oud slaat op de kaart i.c.m. Windows 10. Zou niet moeten kunnen maar W10 doet wel meer rare dingen.

Wat je wel eens kunt proberen is om de snelheid eens naar 100 mbps half duplex te zetten. Gaat dat goed, zet hem dan eens naar 100 mbit full duplex. Ben benieuwd waar het mis gaat. Of als het een typefout was en je hebt al 100 mbit half duplex, test dan eens met 100 mbit full duples en daarna 1 gbit half duplex.
Greetings, Black Tiger.
21
Ik heb de verschillende opties geprobeerd, dus 1 mbps half duplex tot 100 mbps full duplex. Heeft helaas niet geholpen. Waarom die het die ene keer 3 uur deed is voor mij een raadsel. Ik heb ook even geprobeerd zonder antivirus programma, die heb ik eraf gehaald.

Ik krijg morgen een usb-stick binnen voor een back-up, dan kan ik morgen Windows 10 pro opnieuw installeren. Laat het weten.
23
Windows 10 pro opnieuw geïnstalleerd. De verbinding heeft het 3 kwartier volgehouden.

Ik heb bij internetadapters weer de opties van speed & duplex veranderd van "auto nagotiation" naar "100 mbps half duplex". Nu heb ik wel weer verbinding, maar ik kan hier geen logica in vinden. Ik heb trouwens vanaf volgende maand een nieuwe internetprovider en dus een nieuw modem+router. Wellicht dat dit nog iets positiefs kan opleveren ;)
24
Aangezien de modem en/of router het met de MAC wel goed met dezelfde kabel met andere apparatuur twijfel ik er zwaar aan of dat nog soelaas gaat bieden.
Het enige wat ik nog kan bedenken (als dat al niet geprobeerd was) is om te kijken welk ip hij krijgt als hij werkt.
Dan snel dat ip adres als vast ip adres instellen in de laptop.

Ben bij HP 1 klacht tegen gekomen met hetzelfde probleem in 2016 maar daar is nooit antwoord op gekomen. Het zou me niet verbazen als er een of andere update in Windows 10 de boel vernaggeld heeft en het gewoon weer perfect zou werken onder Windows 7. Zou niet de eerste keer zijn.
En dat zou ook deze vaagheid verklaren. Tenzij de kaart toch een defect heeft, maar dat is weer niet te vervangen in een laptop. Of ja... kostentechnisch niet interessant.
Greetings, Black Tiger.
25
Bedankt voor de tip. Ik heb deze ondertussen uitgevoerd, dus ik heb nu een vast ip adres. Ik heb sinds mijn laatste bericht nog steeds internet.

Ik heb nog even gekeken naar ipconfig in CMD. Hierbij viel me op dat er bij de verbinding van ethernet "lease expires" en "lease obtained". Dit had een duur van precies 1 dag. Dus zou morgenmiddag komen te vervallen. Maar dit is er nu niet meer, omdat ik dus het ip adres heb veranderd naar vast.

Ik denk dat het een fout van Windows 10 pro is. Ben benieuwd of het na een paar uur nog werkt. 
26
Een lease van 1 dag? Ben ik ook benieuwd. Zou met vast ip eigenlijk niets mogen uitmaken maar wie weet. Hopelijk blijft het zo anders hoor ik 't graag.
Greetings, Black Tiger.
27
Helaas viel gister de verbinding alweer weg. Is een externe netwerkkaart een optie ook al heb ik een laptop?
28
Het is wel een optie, er bestaan externe netwerkkaarten voor laptop. Dat gaat dan via USB3 naar utp of usb2 naar utp. Ik zal ze liggen voor rond 22 a 23 euro.
Maar ik durf echt niet te garanderen of dat goed werkt en durf ook geen uitspraken te doen over welke snelheid je daarmee kunt behalen. Heb geen ervaring mee moet ik eerlijk zeggen. Gaat de wifi dan zo traag?
Greetings, Black Tiger.
30
Mijn wifi-versterker werkt niet goed, nu krijg ik een nieuwe provider inclusief nieuwe versterker volgende maand. Daar wacht ik even op en anders probeer ik eens een externe netwerkkaart.

Bedankt Peter voor de tip! Ik zal eens kijken wat ze hebben. Ik zal sowieso voor usb 3.0 gaan.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”