Plaats reactie
1
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn desktop is bekabeld aangesloten op een ziggo modem Ubee EVW 3226 maar ik kom het internet niet op.
Windows geeft na zoeken naar verbindingsproblemen het volgende aan:
Afbeelding Ik heb het modem al enkele keren opnieuw gereset zonder resultaat. Ook contact met Ziggo gehad en die zeiden dat modem normaal online is.


Via een omweg kom ik echter wel het internet op op mijn desktop:
Mijn horizonbox van Ziggo is ook aangesloten via een switch en ik verbind dan mijn smartphone via wifi met de Horizonbox en via USB thetering van mijn smartphone met mijn desktop heb ik wel internet.

Minitoolbox uitgevoerd zonder de omweg van de smartphone om een verbinding met internet te krijgen.

Alvast dank voor de hulp,

Jack
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Het ziet er uit als een DNS probleem maar ik vraag me af of het niets anders is.

Ik lees het volgende in de logs:
Error: (12/28/2015 01:20:08 PM) (Source: Dhcp) (User: )
Description: De IP-adreslease 192.168.192.50 voor de netwerkkaart met netwerkadres 00248C16EB30 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.0.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht verzonden.
en
Error: (12/28/2015 08:05:30 AM) (Source: Dhcp) (User: )
Description: De IP-adreslease 192.168.0.4 voor de netwerkkaart met netwerkadres 00248C16EB30 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.192.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht verzonden.
Dit soort meldingen zie ik meer dan 1x voorbij komen. Toch krijgt hij 192.168.168.50 toebedeeld.

Het lijkt er op alsof de DNS niet op automatisch staat want ik zie DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingesteld staan dus DNS staat handmatig ingesteld.

Kun je eens alles op automatisch zetten, ook DNS en dan tevens ipv6 uitschakelen?
Kijken of het dan beter werkt. Ik heb een vaag idee dat het met ipv6 te maken heeft.
Greetings, Black Tiger.
4
Hallo,

Bedankt voor je hulp.

Ik heb alles weer op automatisch gezet op het netwerk dat in gebruik is en ik heb IPV6 uitgeschakeld.
Overigens de Ziggo medewerker adviseerde mij vorige week om de dns servers handmatig in te stellen om te kijken of het probleem daarmee verholpen zou worden.

Ik heb ook de switch verwijderd die tussen de desktop en de horizonbox zat. Zou die ook voor problemen kunnen zorgen of kan dat geen kwaad en mag ik die terugplaatsen? Wifi via
de horizonbox is wel fijn ivm mijn smartphone.

Ik heb nu weer internet en ik hou je op de hoogte of er nog problemen zijn.
Is er eventueel nog iets wat ik moet doen zodat jij meer info krijgt, een nieuwe log van minitoolbox plaatsen bijv.? Ik hoor het graag,

Grtz, Jack
5
Hallo Jack.

V.w.b. mijn hulp graag gedaan hoor, daar zijn we hier immers voor op zo'n forum. ;)
De tip van de Ziggo medewerker was in principe niet slecht. Andere DNS servers kunnen wel eens helpen bij problemen. Toen de Ziggo DNS servers met een DDOS aanval te maken kregen, kon men alleen internetten op dat moment als men andere naamservers instelde.
Dat kan dus wel. Mijns inziens lag het gehele probleem ook aan ipv6.
Naar ik begrepen heb is het zelfs zo dat nieuwe abonnee's van Ziggo nu standaard ook een ipv6 ip adres krijgen toebedeeld. Het zou kunnen dat de interne conversie naar ipv4 dan daar een beetje problemen mee krijgt. In Windows loopt dat nog niet allemaal zo lekker soepel als het zou moeten lopen, vandaar dat uitschakelen van ipv6 vooralsnog regelmatig een oplossing kan bieden.

Een tussenliggende switch kan normaliter niet gauw problemen geven op DNS gebied zolang hij verkeer naar buiten toe door laat. Kun je dus de modem goed bereiken, zal een switch geen kwaad kunnen. Toch kan soms een switch stuk gaan, maar dan heb me meer problemen. Een switch met een defecte voeding of een voeding met te lage spanning kan ook aparte problemen teweeg brengen.

Op dit moment heb ik niet meer info nodig. Mochten problemen zich weer voor doen of nieuwe problemen, is het beste om alles zo standaard mogelijk te hebben staan en dan weer een nieuwe log te plaatsen net zoals je nu ook gedaan hebt met dezelfde opties.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”