Vanmiddag wilde mijn zoon voor zijn school iets regelen op ff computer. We zijn inmiddels al een hele tijd bezig en de eerste irritaties over en weer hebben we al gehad.
Je snapt het al; de computer doet niet wat wij willen. We kunnen de internet instelling niet aanzetten. We kunnen het internet niet op. De computer herkent geen enkele verbinding. Het ligt niet aan onze internet verbinding want op onze iPhones hebben we keurig WiFi.
2
Da's niet zo mooi. Helaas kunnen we met alleen een melding niet veel.
Misschien kun je even met een usb stick het volgende programma op de probleempc plaatsen, een logje maken als aangegeven en dat logje dan weer (evt. weer via usb stick) op een werkende pc zetten en als bijlage aan je volgende antwoord hechten.
Dan kunnen we eens kijken of we kunnen ontdekken wat de oorzaak is van het euvel.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
Misschien kun je even met een usb stick het volgende programma op de probleempc plaatsen, een logje maken als aangegeven en dat logje dan weer (evt. weer via usb stick) op een werkende pc zetten en als bijlage aan je volgende antwoord hechten.
Dan kunnen we eens kijken of we kunnen ontdekken wat de oorzaak is van het euvel.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
- Report IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- List content of hosts
- List IP Configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed programs
- List Devices
- Klik vervolgens op de knop Go.
- Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
- Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.