Plaats reactie
1
Op mijn laptop heb ik sinds kort geen internet meer, noch via wifi noch via ethernet.
Ik heb de MiniToolbox geïnstalleerd en uitgevoerd (zie bijlage).
Kan iemand me helpen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ik wil wel een poging wagen want met Windows 10 wil het nog wel eens raar lopen.

Wat me allereerst op valt is dat je geen ip adres krijgt van de modem, maar dat wel de juiste DNS adressen in het overzicht staan. Dat is vreemd te noemen. Ik neem aan dat wifi op je Ziggo modem nog altijd geactiveerd staat. Kun je wel de wifi netwerken zien maar komt er geen verbinding? Of zie je met de laptop ook geen wifi netwerken?

Kun je hetzelfde nog eens proberen maar dan via ethernet? Dus met een kabel? Moet je wel eerst even de ethernet adapter inschakelen want die staat nu uitgeschakeld.
Dat kan via het configuratiescherm -> Netwerkwerkcentrum -> adapter instellingen wijzigen (staat ergens links apart waarschijnlijk).
Dan met de rechter muisknop op de LAN adapter klikken en dan inschakelen kiezen.

Eens kijken of het dan wel goed gaat.
Valt me trouwens ook op dat er nogal wat services niet laden vanwege een fout.
Enkelen waar ik me wel ietwat zorgen over maak:
backgroundTaskHost
en nog twee andere DCOM meldingen.

Wanneer is het probleem precies begonnen, heb je daar nog een idee van?
Greetings, Black Tiger.
3
Ik zie de WiFi wel. De laptop geeft aan verbonden te zijn, maar kan geen pagina's openen.
Als ik het netwerkcentrum open, dan is de LAN adapter niet zichtbaar. Het scherm blijft langdurig staan op 'Identificeren...'Wanneer dit is begonnen weet ik niet exact. Wel heb ik de afgelopen 2 maanden een netwerkprinter geïnstalleerd en een LAN.
4
Ik geef even wat meer dingen om te proberen, dat is vaak handiger dan steeds maar 1 ding om te proberen.

De Lan adapter niet zichtbaar? Dat is wel vreemd, misschien is er iets met de driver gebeurt.
een netwerkprinter geïnstalleerd en een LAN.
Hoe bedoel je "en een LAN" een LAN adapter? Of wat precies? Want LAN betekent alleen maar lokaal netwerk.

Wat je ook nog kunt proberen is naar het configuratiescherm te gaan en dan naar apparatenbeheer, staan daar ergens uitroeptekens?
Ga evt. ook naar netwerk adapters in apparatenbeheer en kijk eens of je hem daar kunt aan zetten, het kan namelijk zijn dat de LAN adapter bij het apparatenbeheer uitgeschakeld is en dan moet hij daar ook weer ingeschakeld worden.

Je kunt daar als het goed is ook de wifi adapter verwijderen (installatie ongedaan maken), dan pc opnieuw starten dan wordt deze opnieuw geinstalleerd en misschien lukt het dan wel weer.

En dit is ook nog een mogelijkheid:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Als je dit dan toch open hebt, type dan nog even het volgende commando:

Code: Selecteer alles

netsh winsock reset
Dan doet windows even iets en moet daarna herstart worden. Werkt de wifi daarna wel?
Greetings, Black Tiger.
5
Sorry voor de verwarring. Ik bedoelde een NAS van WesternDigital.
In apparaatbeheer staan geen uitroeptekens. De netwerkadaptor voor ethernet en wireless staan beide aan.
Beide adaptors hem ik verwijderd en opnieuw opgestart. Dit verhelpt het probleem niet.
Hierna heb ik bovenstaande opdrachten utigevoerd. Zie het txt-bestand in de bijlage.

Ik heb bij netwerinstellingen daarna de WiFi weer aangezet. . Ik blijf de volgende status zien voor netwerkverbindingen:
Ethernet: Identificeren... - Geen internet
Wi-Fi: Uitgeschakeld

In het netwerkcentrum bij netwerkverbindingen zie ik dat beide adaptors zijn ingeschakeld.

Ik zie nu trouwens dat in de geavanceerde instellingen voor delen dat de laptop is aangemeld als 'Gast of Openbaar (huidige profiel)' terwijl mijn desktop dit 'Particulier netwerk' is.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Ik kan verder geen vreemde dingen ontdekken. Maar het is niet de bedoeling dat de laptop is aangemeld als Gast of Openbaar. Je moet net als de desktop in particulier netwerk zitten.
Wat ik ook vreemd vind is dat bij de status voor netwerken de wifi is uitgeschakeld maar in het netwerkcentrum de adapter als ingeschakeld staat. Ik neem aan dat dit bij "adapterinstellingen" is.

Er is een goede kans dat het probleem opgelost is als we van Openbaar naar Particulier netwerk kunnen wisselen.

Dat zou op te lossen moeten zijn. Doe dit zowel voor je LAN verbinding alsook voor je Wifi verbinding.
https://tinkertry.com/how-to-change-win ... to-private
er zijn ook nog andere mogelijkheden, die worden in deze handleiding ook genoemd.

Er waren ook nog andere handleidingen. Eentje heb ik min of meer voor je vertaald.
Settings (instellingen) openen, dat kan vanuit het menu of je kunt ook de windows toets + i indrukken,
Kies voor "netwerk en ethernet" (dus niet configuratiescherm -> netwerkcentrum!)
Bovenaan staat de naam van de verbinding, zal bij jou misschien ook nog op identificeren staan i.p.v. op "verbonden".
Klik daarop, kan zijn dat het dubbelklik moet zijn.
Dat staat er een schakelaar, apparaten vinden, als deze uit staat, moet hij op aan gezet worden. Dan zou het goed moeten zijn.
Doe hetzelfde voor je Wifi verbinding als deze ook op openbaar staat.
Dit is de vertaalde handleiding.
https://photosync-app.com/photosync/en/ ... ivate.html

en nog eentje:
https://www.tenforums.com/tutorials/681 ... -10-a.html
Greetings, Black Tiger.
7
Ik heb nog van alles geprobeerd en uiteindelijk lijkt het nu weer te werken. Het probleem was weg nadat ik de stappen van Microsoft support heb doorlopen, m.n. in de opdrachtprompt (als administrator):
Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
[*]Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
[*]Typ ipconfig /release en druk op Enter.
[*]Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
[*]Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
[*]( https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues )
[*]Het enige dat me nu nog een beetje zorgen baart is de melding 'Media disconnected', maar zolang het werkt maak ik me daar niet al te veel zorgen over.

[*]Bedankt voor de hulp.
8
lnteressant. Vaak is dit probleem ook vaak al over na het ingeven van de "netsh winsock reset" wat we al geprobeerd hebben.
Hier waren de andere stappen dus ook nodig.

Als een en ander werkt nadat je dit soort stappen hebt ondernomen, dan duidt dit vaak op de aanwezigheid van malware.
Het zou daarom misschien niet onverstandig zijn om bij de collega's van het anti malware gebeuren hier op het forum een draadje te openen met de vraag een check te doen voor de zekerheid.
Kost niks en dan weet je in elk geval dat er niets raars meer is.

In elk geval fijn te horen dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”