Gesloten
1
Hai mensen van PC Web Plus

Ik weet dat er al meerderen onderwerpen hierover gemaakt zijn maar daar kon ik geen antwoorden vinden dus besloot ik zelf een thread aan te maken.
Ik gebruik sinds kort een PowerLine adapater om gebruik te maken van LAN internet. Maar nu krijg ik dat ik geen geldige IP-Configuratie heb en dus verbind die niet met internet. Ik heb ook al getest zonder Powerline, werkt ook niet. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Hierbij stuur ik ook het tekstbestand van MTB
2
Hmmz...
Als je inderdaad in die andere onderwerpen goed gekeken had, dan had je eigenlijk moeten zien dat er nogal wat mist in je logje, o.a. de geinstalleerde programma's en nog wel meer.;)
Ik kan helaas niets met deze log gezien er te weinig informatie in aanwezig is.

Graag de computer rechtstreeks aansluiten, zonder Powerline dus. Geen wifi gebruiken wat je nu gedaan hebt, maar aansluiten zoals je hem graag werkend zou willen hebben, met LAN dus als ik het goed begrijp.
Het is geen probleem dat er dan ook geen geldig ip adres komt en er geen internet is, want het beste is het om de log te bekijken wanneer het niet werkt, vaak is dan de probleem oorzaak wat beter te vinden.

In deze situatie a.u.b. de log opnieuw uitvoeren en dan graag ook onderstaande zaken aanvinken, daarna kun je weer de wifi aanzetten en de log hier plaatsen.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
4
Is niet zo erg hoor, kan gebeuren. ;)

Er zijn een paar dingetjes die niet lekker werken, maar op zich mag dat het verkrijgen van een ip adres niet in de weg zitten.
Wel zou ik sowieso hier mee beginnen deze te updaten als je weer internet hebt:
Java 8 Update 101
Java is heel gevoelig voor hacks en zit vol met gaten en we zitten inmiddels aan update 121 dus dat is wel even een verschil.

De rest ziet er zo gezegd niet slecht uit dus e.e.a. zou moeten werken, het zou kunnen duiden op spy/malware of een kabel die niet lekker is.

Kun je het volgende eens proberen.
1.) Een andere UTP netwerkkabel gebruiken om echt uit te sluiten dat een plugje of kabel niet meer 100% is.
2.) Een command prompt openen als administrator en dan de volgende commando's uitvoeren, na elk commando op enter drukken.
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Daarna de computer herstarten en kijken of je dan wel internet hebt.

Enig idee wanneer het euvel begonnen is overigens?
Greetings, Black Tiger.
6
Graag gedaan! Fijn te horen dat het weer werkt.
Aangezien het tweede commando werkte, kan dat wijzen op de aanwezigheid van spyware/malware. Het is dan misschien wel verstandig de pc even te laten scannen bij de collega's van de anti-malware sectie hier op het forum!
Fijn weekend!
Greetings, Black Tiger.
8
waarschijnlijk wat verouderd maar wilde even laten weten dat 1ste al werkte na restart van pc dan wel (netsh winsock reset).

Enorm bedankt hiervoor! zoek straks nog even op wat het juist doet :p
9
Beter laat dan nooit zeg ik altijd maar. :) En het is altijd fijn een terugkoppeling te zien, dat die wat later is maakt niet zoveel uit. Waarvoor dank dus! :good:
Misschien kun je onze optie uitproberen, de kleine icoontjes rechts boven het antwoord wat geholpen heeft, dat groene vinkje "Accepteer dit antwoord" kun je daar op klikken a.u.b.?

Het commando net winsock reset, herstelt de winsock. Dat is een stukje software wat de toegang regelt tussen toepassingen en netwerk, dat kan zich wel eens verslikken of corrupt raken door bijv. malware.
Greetings, Black Tiger.
10
vind voorlopig het groene vinkje niet :s

Maar denk dat men probleem wat complexer is. Heeft even geholpen maar nu niet meer. Ik zit namelijk met 2 routers thuis op 1 modem. Heb het IP-adressen van mijn router buiten het bereik geplaatst van de andere. Dit gaat goed. Geen problemen mee. Elke router heeft zijn eigen wifi netwerk. Maar men wifi is lang niet sterk genoeg om te gamen. Dus gebruik ik liever een netwerk adapter. Wanneer ik deze insteek heeft hij op de lan connectie dus de foutmelding geen geldig IP-adres. Ik ken er bitter weinig van maar denk dat het komt omdat beide routers ook via een netwerk adaptor zijn aangesloten en ze dus beide een IP sturen naar mijn laptop?

Ik probeer nog eerst even alle oplossingen van hierboven voor ik een eigen post maak. Gelijk hoe. Soms werkt de adaptor voor een paar weken en dan weer een paar weken niet.
Ik houd u op de hoogte! alvast bedankt!
11
Ja da's prima, maar graag mij op de hoogte houden in een eigen post. Valt me nu pas op dat je reageert in een bericht van iemand anders en dat is niet de bedoeling.
Dan raken problemen en mogelijke oplossingen door elkaar. En dan raak ik zelf ook verward. ;)
Greetings, Black Tiger.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”