Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Ik heb altijd mijn wifi via Ziggo gehad en de laatste tijd heb ik alleen nog maar verbinding op mijn
laptop in de keuken en niet in de rest van het huis. Het heeft het altijd goed gedaan. Ziggo is al 3 x hier
geweest en die blijven zeggen dat het niet bij hun ligt.
Heeft iemand hier een idee waar het door kan komen.
Laptop stuk bijvoorbeeld? Hij werkt prima trouwens, maar ja, ik ben maar een digibeet.

Bij  voorbaat dank.
2
Tja dat is moeilijk te zeggen. Die wifi wat je in de keuken hebt is die wel van Ziggo?
En welke wifi ben je aan het gebruiken? De wifi die ZIGGO heet (Ziggo hotspot dus?) of de wifi die Ziggo-xxxxxx heet waarbij op de plek van de kruisjes enkele cijfers staan en de wifi van je eigen Ziggo verbinding is?

Hoe zit het als je ergens anders bent, heb je dan geen wifi omdat er te weinig signaal is? In dat geval kun je proberen de wifi een ander kanaal te geven, goede kans dat het dan te druk is in de buurt bij jou met wifi en daarom jouw wifi signaal wordt weggedrukt.

Het standaard Wifi signaal van de Ziggo modems is trouwens hoe dan ook relatief slecht te noemen. Aangezien je laptop wel in de keuken werkt, kun je er van uit gaan dat ie niet stuk is.

Kijk eens naar de signaal sterkte en op welk wifi netwerk dat hij ingelogt is. ;)
Greetings, Black Tiger.
3
Hij is gewoon op mijn eigen Ziggo netwerk ingelogd. En in de huiskamer, 4 meter verder zijn er dan maar 2/3 streepjes bereik of klein geel kruisje.
Dan openen de pagina's dus niet.
4
Dus het Ziggo-xxxx netwerk. Tja het beste wat je dan kunt doen is in de modem inloggen en een ander Wifi kanaal kiezen.
Een andere mogelijkheid is een homeplug plaatsen in de kamer, je weet wel zo'n wifi extender voor in het stopcontact. Of een eigen router met wifi aan de modem koppelen en gebruik maken van die wifi. Nog een optie is (indien je modem dat heeft) de 5Ghz verbinding uit te schakelen en alleen op 2.4Ghz te werken. Dat signaal is iets minder snel maar draagt wel wat verder.

Het is zo goed als niet mogelijk het wifi signaal van de modem zelf te verbeteren.
Weet je toevallig welk merk/type je Ziggo modem is?
Greetings, Black Tiger.
5
Ik sluit het Ziggo signaal niet uit. Zelf, evenals een kennis, problemen met wegvallende verbindingen. Terwijl ik mijn eigen laptop regelmatig naast de router moet zetten voor een betrouwbare verbinding, kan ik wel goed inloggen op het netwerk van de buren (andere provider en duidelijk grotere afstand). Ik heb de adapter al gewisseld maar geen resultaat.
Ik ga op korte termijn eens met Ziggo bellen of mijn Cisco modem nog wel goed is. Het lijkt op een signaalprobleem door combinatie van laptopmodem met wifi adapter, want met desktop geen problemen. Mede ook omdat ik de problemen het beste merk in het weekend.
(Niet bedoeld om dit toppic te kapen maar slechts om aan te geven dat het m.i. toch Ziggo zou kunnen zijn.)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
6
@Veng: Het is bekend dat Ziggo slechte signaalsterkte heeft op zijn modem, maar die zijn over het algemeen wel stabiel. Dus als je een probleem hebt kun je het toch het beste een eigen topic maken want als er met de desktop geen problemen zijn, lijkt het me toch veel eerder aan de laptop te liggen, of evt. tussenliggende apparatuur zoals router.
Ik ken de nodige gevallen waarbij laptops niet wilden werken met bijv. WPA2 op de router (terwijl ze dat wel aan konden) en wel met WPA terwijl met een andere laptop het net omgekeerd was. En dat staat weer totaal los van Ziggo.

Elk probleem heeft zijn eigen oorzaken en die zijn zelden hetzelfde en je kunt hieruit dus niet concluderen dat het aan Ziggo ligt. Heb jij goed signaal op je Desktop met wifi dan ligt het probleem duidelijk niet aan je Cisco modem. ;)
Behalve dan dat bekend is dat 't wifi bereik van die Ziggo modems (ook Ubee) gewoon slecht is te noemen.
Greetings, Black Tiger.
7
@Black Tiger: Bedankt voor je reactie. Die neem ik ter harte. Ik heb op een ander forum al een topic lopen dus hier een zelfde topic aanmaken kan even niet.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
8
Graag gedaan. Overigens als je een nieuw modem krijgt van Ziggo wordt het waarschijnlijk een Connectbox, die is qua mogelijkheden beperkter dan de Cisco, dat even terzijde.
Succes en mocht je willen dat ik mee kijk naar je probleem kun je me altijd even een pm sturen met de link naar je topic of later een topic aanmaken!
Greetings, Black Tiger.
9
Ik weet niet eens hoe ik moet inloggen op het modem. Ik zie ook geen merk op het modem staan.
Misschien moet ik maar een andere provider gaan nemen, kijken of dat helpt.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
10
Normaliter kun je dit in je browser ingeven:
http://192.168.178.1 en dan kom je in de login pagina van je modem
Maar zonder merk of type kun je daar beter uit blijven. Het beste is dan misschien even de helpdesk bellen of zij samen met jou willen proberen het wifi kanaal te wijzigen.

Een andere providers is mogelijk, die halen (m.u.v. glasvezel) niet de snelheid van Ziggo maar hebben wel vaak modems met veel beter wifi signaal. Ik zou wel goed kijken v.w.b. mogelijkheden qua t.v. en kosten als dat op meerdere kamers moet. Of TV van Ziggo houden en internet van een ander nemen.

De meest eenvoudige optie is extenders of homeplugen hangen. Maar dat kan dan wel het beste iemand doen die er verstand van heeft.

V.w.b. de antwoorden graag gedaan, jammer dat ik je niet echt verder kon helpen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”