Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een laptop die een draadloze verbinding heeft en een desktop via powerline adapters (bedraad via stopcontact).
Ineens heb ik geen verbinding meer via de kabel op de desktop, maar via draadloze verbinding heb ik nog wel verbinding (laptop en desktop).
Router opnieuw opgestart, helpt niks.
IP adres vernieuwen helpt ook niks.
Andere kabel werkt ook niet.
Op desktop systeemkopie terug gezet (toen werkte het wel, maar nu niet meer....).

Hierbij als bijlage aanvullende info.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Met vriendelijke groet,
NadaNoppes
2
Hierbij als bijlage aanvullende info.
Helaas ben je de bijlage vergeten. Maar is niet zo erg hoor. :)

Je schrijft dat je werkt via Powerline adapters. Deze willen ook wel eens kuren hebben. Gelukkig heb je een laptop schrijf je, dan kun je makkelijk testen.

Schakel de wifi op je laptop eens uit. En dan sluit je die eens aan op de Powerline adapters met de utp kabel van de desktop. Werkt de laptop dan wel?
Zonee, dan ligt het probleem bij de Powerline adapters.

Werkt je laptop -wel- via LAN (niet vergeten wifi even uit te schakelen van tevoren), dan kun je op de desktop eens het volgende doen:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Inderdaad werkt bekabelde verbinding niet op de laptop. Krijg dan net zoals op de desktop te zien 'onbekend netwerk' geen netwerktoegang in het Netwerkcentrum.
Bestand alsnog toegevoegd. 
MTB.txt
Netwerkadapters zijn een paar maanden oud.
Hoe nu verder?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Er staan 3 vermeldingen in je hosts file van iana.org (2x iana.org en 1x http://www.iana.org) die zou ik verwijderen.
Iana.org is de organisatie die de dns root records en domeinnamen bij houdt, er is dus geen enkele reden om die te blokkeren. Als er requests naar gedaan worden zou het zelfs tot problemen kunnen leiden. Iana.org is geen deel van spyware of software die evt. geinstalleerd is.

Hoe nu verder? Dat ligt er een beetje aan.
Ik kan helaas niet veel meer uit dat bestandje opmaken. Het is belangrijk zo'n test te doen op pc of laptop op het moment dat hij niet werkt.
Dit testbestand is gemaakt in een werkende situatie met de draadloze verbinding actief en niet alle vinkjes zijn gezet zoals aangegeven, ik kan hier verder dus niets mee. ;)

Maar dat is op zich niet erg aangezien het probleem duidelijk aan de powerline adapters ligt.

Ik zie nu dat er dus wel een draadloze verbinding is. Wat ik me nu afvraag is of die tot stand wordt gebracht via een powerline adapter of rechtstreeks vanaf de Fritzbox.
Want als je signaal van de Fritzbox rechtstreeks komt, dan kan het zijn dat er helemaal geen verbinding is met die powerline adapters.

Soms kan het eens goed zijn die Powerlines te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te initialiseren, alhoewel het eigenlijk goed zou moeten gaan zolang er eentje maar continue met de Fritzbox verbonden is.

Misschien dat de volgende vragen wat meer licht op de zaak kunnen werpen.
1.) Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
2.) Is er iets verandert? Andere kabels, ander modem, modem gereset?
3.) Hangt er zo'n powerline op een verlengsnoer of stekkerdoos?
4.) Welk merk/type powerlines heb je?
5.) Welke internet provider heb je?
Greetings, Black Tiger.
5
Beste Black Tiger,

Hierbij alsnog het juiste bestandje zonder internetverbinding.
Het lijkt er inderdaad op dat het aan de Netgear adapters ligt.
Eentje is rechtstreeks met de Fritzbox verbonden en de ander zit op zolder rechtstreeks in een stopcontact.
Zoals gezegd hebben ze wel goed gewerkt en heb ik zelfs een backup terug gezet toen het wel allemaal werkte, dus logischerwijs kan het niet aan de software liggen.
Ook heb ik niks gewijzigd aan de hardware, misschien heb ik een keertje de modem gerest maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Enig idee hoe ik de adapters reset?
Hoe verwijder ik die 3 vermeldingen in de hostfile?

Bedankt,
NadaNoppes
7
Hoe verwijder ik die 3 vermeldingen in de hostfile?
Met de verkenner naar C:\windows\system32\drivers\etc daar staat het hosts bestand. Openen. Je kunt daar kladblok of wordpad voor gebruiken.
De 3 vermeldingen verwijderen en dan weer opslaan. Maar dat is nog het eenvoudigst.

Ik zou je willen adviseren om eerst langs de collega's van de anti malware te gaan hier.
Want ik zie dat er verschillende crashdumps niet gemaakt kunnen worden.
Verder is er geen virusscanner aanwezig op je systeem.
Er is wel die rommel van IObit Malware fighter, maar dat is geen echte virusscanner. Ik heb laatst een systeem onder handen gehad met niets als problemen. Toen wilde ik die IObit er af halen en dat bleek totaal niet te willen. Verschrikkelijk moeilijk, heb hele trukendozen en adwcleaner er op los moeten laten om het weg te krijgen.
Ik weet dus niet wat de malware collega's er hier van vinden, maar ik vind 't persoonlijk eersteklas rommel.

Mijn advies is er af kiepen en een andere goede gratis virusscanner er op zetten, zoals triple A, Avira, Avast of AVG. Er zijn ook nog anderen zoals Panda die gratis zijn.

Hoe je die adapters reset? Nee geen idee. Ik had 5 vragen gesteld en eigenlijk heb je alleen min of meer vraag 1 t/m 3 beantwoord.
Dus ik kan 't ook niet voor je opzoeken. Het zou wel in de handleiding moeten staan.

Ik zou sowieso eerst die  op zolder eens uittrekken en bijv. in de keuken of ergens anders in steken en kijken of het daar wel wenst te werken.
Greetings, Black Tiger.
8
Beste Black Tiger,

Hosts verwijderen is gelukt, dat is inderdaad niet moeilijk.

Ik heb de adapters omgewisseld en de internetverbinding werkt weer....(?!)
Bedankt voor je advies omtrent veiligheid, het beschermen van m'n PC en IObit.
Is alles van IObit rommel? Ik gebruik namelijk ook ASC.
Begrijp ik uit jouw reactie dat ik mijn PC bij jullie om mailware kan laten controleren?

Wederom bedankt,
NadaNoppes
9
Fijn te horen dat de internet verbinding nu weer werkt.
Ik weet niet of alles van Iobit rommel is, kijk het is mijn persoonlijke mening gezien de ervaringen die ik had met wat een doodnormale verwijdering had moeten zijn.
Dus eerlijk gezegd vertrouw ik dat ASC ook niet helemaal, het beste kun je dat bij onze anti malware collega's navragen.

Inderdaad kun je jouw pc (via het forum) laten controleren. Je krijgt dan net als nu het advies wat tooltjes te draaien en met de logjes kan men je verder helpen.
Ik zal hieronder de link plaatsen, als je daarop klikt en dan in dat forum onderdeel een verzoek doet de pc na te kijken en op te schonen dan zal men je graag helpen:
viewforum.php?f=206

Je kunt daar dan ook navraag doen over die IObit software.

Succes!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”