Plaats reactie
1
hi , ik heb plotseling vanaf gisteren geen internet meer op mijn pc. alles is en was up to date en bijgewerkt. hier bij een log van de minitoolbox van farbar. ik hoop dat jullie iets kunnen doen. bij voorbaat dank voor info en hulp.
mvg , cormar.
MTB.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
krijg telkens bericht *ethernet heeft geen geldige IP configuratie* . ergens heb ik ook tijdens reparatiepogingen menen te hebben gezien , dat de dhcp server niet was te bereiken .
mvg , cormar.

heb geprobeerd met 

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

kom niet verder dan renew. daar krijg ik bericht dat - niet bereikbaar , media is uitgeschakeld. dhcp server niet bereikbaar-
mvg.
3
Ik heb even gekeken naar je logfile.
Voor zover ik het kan zien heb je de kabel op de verkeerde netwerk adapter aangesloten.

Kun je hem eens op de andere aansluiten en kijken of het dan wel werkt?
Zonee, dan even een nieuwe log plaatsen (zelde manier) maar dan dus met de kabel op die andere netwerk adapter (Realtek, zal vermoedelijk de onboard kaart zijn) aangesloten.
Greetings, Black Tiger.
4
hi , bedankt voor je reactie. realtek is inderdaad de netwerkadapter onboard. ipvanish is de adapter van de vpn-dienst. hoe en waar kan ik de kabel  een andere aansluiting geven?
mvg , cormar.
5
hi , ik hoop dat het zo goed is gedaan. weer iedere keer geen internet .
realtek.txt
ipvanish.txt
mvg, cormar.

ik heb nog de realtek pcie gbe family controller adapter opnieuw geinstalleerd.
Realtek PCIe GBE Family Controller.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hmmz... irritant probleem.

Je probeert genoeg maar het wil niet lukken. Als er een probleem is, dan is het 't beste allereerst te testen op de originele adapter. De Realtek dus.
Inmiddels heb je deze ook al opnieuw geinstalleerd dus dat is ook al een optie die we kunnen vergeten.

Kun je deze nog eens proberen maar dan met de netwerkkabel op de Realtek adapter?

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Eens kijken wat ie dan doet omdat hij eerst aangaf dat het media disconnected was. Deze geeft wel connected aan dus wie weet.

Mocht het niet lukken dan kun je deze nog proberen:

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Als dat ook niet lukt, kun je aangeven hoe je e.e.a. hebt aangesloten en of het mogelijk is een andere netwerkkabel te proberen? Want ik krijg de gedachte dat er iets met de kabel is. Als ik het goed zie gebruik je de firewall van Windows dus een aparte firewall lijkt me ook niet het probleem.
Ik ga er van uit dat alle benodigde lampjes op je modem branden?
Greetings, Black Tiger.
7
hi , plotseling weer internet. ik heb de actie met ipconfig/renew (incl de rest) uitgevoerd bij renew kreeg ik bericht dat actie niet kon , i.v.m. error de dhcp-server was niet te bereiken. pc herstart , na alle acties, geen internet. de systeem-scan gaf aan alles in orde. daarna is mijn pc gestopt. na enkele uren weer opgestart en ik was weer op internet. ik weet werkelijk niet hoe e.e.a. is gegaan. maar ik hoop dat alles blijft werken (cross my fingers).
je wordt in ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp en info.
mvg , cormar.
8
Inderdaad vreemd om te lezen dat ie het opeens weer doet. Wellicht hebben die commando's toch hier of daar iets teweeg gebracht, of een of andere update van Windows die er opeens was, bij W10 is dat ook niet altijd meer zichtbaar.
Een kennis van me had ook zoiets raars maar daar bleek het een knik in de kabel te zijn (kabelbreukje) die dan los contact maakt hopelijk is dat niet ook bij jou 't geval.

V.w.b. mijn hulp graag gedaan!
Het zou misschien geen gek idee zijn om voor alle zekerheid eens met adwcleaner en daarna Malware bytes het systeem te scannen. Just to be sure. ;)
Greetings, Black Tiger.
9
ok , de kabel is volgens mij goed , omdat hij het zonder problemen doet als ik hem aansluit op mijn laptop. ja onbegrijpelijk wat er kan gebeuren in windows 10. met 7 heb ik 2 jaar geen centje pijn gehad. maar hij doet het weer , dat is het belangrijkste.
nog een prettig weekend en groeten , cormar.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”