Gesloten
1
Hallo,

Mijn zoon heeft een PC gebouw. Alles gaat goed t/m de Windows10 installatie. Alleen het lukt niet om een internet verbinding te krijgen. Zie onderwerp. Ik heb al heel veel stappen doorlopen die ik op Google heb gevonden. Van ipconfig/release en renew, drivers opnieuw geïnstalleerd etc etc. Ook een andere PC aan de kabel gehangen, router gereset ed. Het lukt maar niet. 

Ik heb nu met MiniToolBox en log gemaakt in de bijlage. Ik hoop dat iemand hier wat uit kan halen.

Groet, Remco
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hmmz... hier staan codes in die ik nog nooit gezien heb.
En zo te zien is het een compleet verse installatie want er is vrijwel niets van software geinstalleerd.
Het is wel duidelijk dat doordat er geen verbinding is, de licentie van W10 ook niet geactiveerd kan worden.
Ook een andere PC aan de kabel gehangen, router gereset ed. Het lukt maar niet.
Wat lukt er dan niet? Wil de andere pc ook niet werken met die kabel of wat bedoel je hier precies?

Heb je ook geprobeerd een andere kabel tussen router en pc te hangen?

Eventueel kun je dit nog proberen, het hele rijtje afwerken ongeacht wat ie vraagt en daarna pas herstarten.

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Greetings, Black Tiger.
3
Dank voor je reactie. Het is inderdaad een nieuwe installatie op een net gebouwde PC.

De internet verbinding lukt niet. Met een andere kabel ook niet. Elke andere computer heeft wel direct verbinding. Ook zie ik vanuit het modem-portaal wel het MAC adres van de nieuwe PC. Maar toch een onbekend netwerk... op de PC.

De acties die je hebt omschreven heb ik al meerdere keren geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Ik zag dat jij veel oplossingen hebt aangedragen, dus als er codes in staan die jij nog nooit hebt gezien beloofd dat weinig goeds :-(

Ik hoop dat je nog iets weet. Groet, Remco
4
Ik heb toch ook de commando's in de opdrachtprompt (als admin) gedaan. 

Bij netsh int ip reset wordt er 1x 'resetting, failed.' en 'toegang geweigerd.' weergegeven.

Bij ipconfig /renew krijg ik deze melding: 'An error occurred while renewing interface Ethernet : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.'

In de bijlage heb ik de hele tekst van alle commando's toegevoegd.

Groet, Remco
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Dus ook dat hele rijtje geprobeerd?
De codes die ik gezien heb,  hoef je jezelf niet te ongerust over te maken.
Dat betreft dit soort rare tekens:

Code: Selecteer alles

mlns:q1="http://schemas.xmlsoap.org/ws/2004/04/security/trust" soapenc:arrayType="q1:TokenEntry[1]"><TokenEntry><Name>PublishLicense</Name><Value>f6T+FINa8HnETx/x7G84kEuQwPVevSglT1IGLjnU9OEgkTGK2Z16UROQZLT3QOaJHuNXDn3qclNPSYmRxqO3eWmYEoIVOQh42LUBJYem8vBsAPrdCyU1YaZGVMZcCFmOsa0xEjCkQChlavuVcV5mzJk40uLZKq/s+r6CnLqg50Micy/l3iIF
Zoals je misschien kunt zien heeft dat te maken met licentie activering. Het vreemde is dat dit onder "microsoft office sessions" staat vermeld terwijl er geen Office geinstalleerd is. Of W10 moet onedrive zien als een Office onderdeel.

Aangezien het om een compleet nieuwe installatie op een nieuwe pc is durf ik het zo snel niet te zeggen.
Over het algemeen helpen deze commando's, of wat je al gedaan hebt, het verwijderen en opnieuw installeren van de drivers van de netwerk kaart en de chipset drivers van het moederbord. Ik ga er daarbij van uit dat de juist zaken in de bios ook geactiveerd zijn.

Het hoeft natuurlijk niet maar ik krijg gezien wat er tot nu toe al gedaan is, voorzichtig het idee dat die Realtek netwerk kaart wel eens kuren zou kunnen hebben. Dat zou niet de eerste keer zijn. Ik ga er van uit dat het hier om een onboard kaart gaat.
Misschien kun je uit een oudere computer een PCI netwerkkaartje tijdelijk even halen en deze in de nieuwe pc stoppen of ergens een kaartje lenen of kopen (kosten maar iets van 10 euro nieuw)?
Een reserve kaartje is nooit weg. Maar ik wil je niet op kosten jagen.
Recent in een van de topics had iemand een soortgelijk probleem, zelfde commando's ingevoerd en geen resultaat en plots na enkele herstarts deed ie het wel.

Dus mijn advies:
1.) SFC /scannow uitvoeren als je dat nog niet gedaan zou hebben.
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

2.) Andere netwerkkaart proberen.

Andere ideeën schieten me zo vlug niet te binnen, temeer daar het een nieuwe installatie op nieuwe pc is.
Greetings, Black Tiger.
6
In de BIOS kwam ik een update tegen. deze is keurig gedownload...(???)! wilde een foto bijvoegen, maar dat lukt zo niet.
De verbinding werkt daar dus wel. 
7
Top. Ik ga je nieuwe commando's invoeren. Nieuw netwerkkaartje ga ik bestellen. Zat er ook aan te denken of dat het misschien is. Om nou het moederbord 9waar de realtek op zit) weer te retourneren is ook een hele klus. 
Ik laat de resultaten weten.
Groet, Remco
8
Hierbij nog het sfcdetails.txt bestand. Het lijkt erop dat er hier niets aan de hand is.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Ook op het netwerk van de buren geprobeerd. Zelfde verhaal. Wat wel opvalt is dat je bij Windows Firewall ziet dat de computer op een gast of openbaar netwerk zit. Dit hoort niet. Dit moet op een particulier netwerk. Enig idee ho dat kan?Afbeelding
10
Nog geprobeerd om via thuisgroep de verbinding naar een particulier netwerk om te zetten. Zie bijlage de meldingen. Wellicht dat hier wat uit te halen is? 
PS: ik heb al wel een nieuw netwerkkaartje besteld.

Groet, Remco
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
In de BIOS kwam ik een update tegen. deze is keurig gedownload...(???)!
Hee da's vreemd. Mooi dat je vanuit de bios kunt downloaden, maar dan lijkt het inderdaad eerder een Windows probleem.
De combinatie Firewall en gast netwerk zou daar zonder meer een oorzaak van kunnen zijn. Jammer dat ik dat niet eerder wist.
Er zijn een paar oorzaken wat hiertoe geleid kunnen hebben, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Normaliter gaat het vanzelf al van openbaar naar thuisnetwerk als je bestanden gaat delen of een thuisgroep aanmaakt.
Heb je hier al gekeken?
http://blog.pcwebplus.nl/thuisnetwerk-instellen/
Hier is nog een mooie om het om te zetten, maar dan wel in het Engels, maar wel met afbeeldingen.
https://photosync-app.com/photosync/en/ ... ivate.html
Greetings, Black Tiger.
12
Vandaag een nieuw netwerkkaartje besteld en hiermee is het probleem verholpen!!

Bedankt voor je hulp Black Tiger!
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”