Plaats reactie
1
MTB.txt
Sinds ik een nieuwe router van Ziggo (Horizon box) heb, valt de verbinding van mijn laptop met internet (via wifi) steeds weg.
De andere laptop en apparaten hebben er geen last van. Het moet dus een issue met de laptop zelf zijn.
Heb van alles geprobeerd aan opschonen registers etc. maar niets lijkt te helpen...
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo.

Is niet helemaal een minidump zoals wij die graag zien, maar nooit geschoten is altijd mis, toch? Maar dat komt wel goed.
Je schrijft dat het probleem zich voordoet sinds je een nieuwe router hebt, de Horizon box? Welk modem heb je? Want het lijkt me handig om de wifi van de Horizonbox uit te zetten en eens te kijken als je laptop alleen verbinding heeft met het modem, het euvel zich dan ook nog voor doet.
Hier (klik) kun je vinden hoe je de wifi in de Horizonbox uitschakeld als je weet hoe je in het menu van de box kunt komen via de browser.

Het kan ook helpen om eens de netwerken van Windows 10 te resetten.

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Als dat allemaal niet helpt, dan kun je misschien een nieuwe log plaatsen, maar dan met wat meer info, zoals hieronder beschreven.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo,
Dank voor de reactie. De Horizon box (van ziggo) is momenteel de router die we gebruiken. Eerder had ik naast de Horizon box een externe router staan (Realtek PCIe family) maar deze weg gehaald op advies van Ziggo omdat ze bij elkaar stonden en het wifi signaal dan verzwakt omdat het conflict kan geven.
Ik heb nu wel de reset opdrachten uitgevoerd welke je aangeeft en zal een dagje testen hoe dat gaat. Mocht het niet werken dan kan ik mogelijk de eerste stap alsnog uitvoeren en de Realtek router terugzetten en Wifi op de horizon uitschakelen om te zien of dat helpt.
Mocht dat niet lukken dan zal ik de Minitoolbox doorlopen als omschreven.
Dank voor nu. Wordt vervolgd
5
MTB2.txt
Virusscanner en Firewall van Windows en System Mechanic Pro van IOLO.
Eerdere stap (reset) bleek het helaas ook niet te zijn. Nu de andere router weer neergezet, maar mijn laptop kan daar niet mee verbinden (terwijl mijn telefoon dat wel kan).

Heb de toolbox optie ook gelijk nog even toegepast, document bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
wellicht zal het al helpen als je die system mechanic eens uitzet...... (als dat al mogelijk is bij dat programma; zo niet: ik zou het deïnstalleren!)
 
7
Kan zo vlug niets vreemds vinden in de log. Maar even een aantal tips en test opties zodat je vooruit kan.

1.) System Mechanic beter (al dan niet tijdelijk) deinstalleren. De ervaring is dat zelfs uitgeschakelde firewall's toch nog vaak roet in het eten gooien en derhalve deinstalleren beter is.

2.) Verder een tip die hier niets mee te maken heeft: Java 8 Update 73. Deze is al antiek te noemen. We zitten aan update 144.
Java is normaliter niet meer nodig met uitzondering van enkele specifieke applicaties en misschien nog 1 spelletjes site. Het beste kun je die deinstalleren. Heb je hem wel nodig, is het verstandig deze zo snel mogelijk te deinstalleren en dan Java 8 update 144 te installeren.

3.) Windows defender als virusscanner? Ik zou zeker er over denken om een fatsoenelijke virusscanner er op te zetten, mag ook gratis zoals AVG, Avast, Avira of Kasparsky.

4.) Ik zie ook de unity web player en die kom ik vaker tegen op systemen waar malware op draait, kan verstandig zijn het systeem eens te laten nakijken door onze anti-malware collega's/specialisten hier op het forum.

5.) Het wegvallen van de verbinding zou ook nog kunnen liggen aan vele wifi netwerken in de buurt. Het kan dan helpen het kanaal te wijzigen waarop je wifi werkt.

6.) Check voor de zekerheid of niet misschien energiebeheer je netwerkkaart uit zet.
Via configuratiescherp -> Apparaatbeheer -> je netwerkkaart -> Eigenschappen -> Energiebeheer, als daar een vinkje staat bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen?" dan dit vinkje weghalen.

7.) Schakel bij de eigenschappen van de wifi adapter ook even ipv6 uit.

8.) Heb je de laatste nieuwe Windows 10 drivers voor de netwerk adapter?

Alvast succes, ik hoop dat het na het proberen van de hier genoemde mogelijkheden al stabieler is.
Greetings, Black Tiger.
8
Dank je wel.
Heb system Mechanic er tijdelijk afgehaald, alle overige tips doorlopen en ingesteld.
Nog een virusscanner installeren en nu even aankijken of het werkt.
Dank voor nu en ik laat de uitkomst weten.
Ziggo had het nog over de ingebouwde antenne van de laptop... daar wel eens van gehoord dat die niet zou werken?
9
Ja daar heb ik wel eens van gehoord. Meestal zie je dan echter ook geen wifi netwerken. Maar hij kan ook wel eens haperen, gebeurt normaliter echter niet zo heel vaak.
Greetings, Black Tiger.
10
Helaas, ook nu de System Mechanic er af is werkt het niet.
Het is ook alleen bij 1 laptop, de telefoons en andere laptop hebben er geen last van.
Hebben jullie mogelijk nog een idee over?
11
Heb je ook de andere tips geprobeerd? Met name 6, 7 en 8?
Juist omdat het alleen bij deze ene laptop gebeurt zoeken we daar ook naar mogelijke oorzaken van het probleem.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”