Gesloten
1
Sinds kort heb ik een heel vervelend probleem. Iedere installatie van W7 of W10 heeft het resultaat dat de draadloze verbinding op "openbaar netwerk" staat. Hier door is inloggen op de wifi niet mogelijk.
Als de netwerkkabel wordt aangesloten is er internet en switched het netwerk naar "particulier". Tot op heden is het mij niet gelukt om de wifi in de firewall op particulier te zetten.
Groot probleem voor de laptops.
Is er een tool om dit te verhelpen! Je zou toch zeggen dat je dit in de firewall moet kunnen corrigeren? Ik heb overigens zonder resultaat al het één en ander geprobeerd zoals beschreven op internet.
Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
2
Iedere installatie van W7 of W10
Op dezelfde pc of laptop of bedoel je meerdere apparaten?

Er is voor zover mij bekend geen tool voor en ik weet zo ook niet wat je al geprobeerd hebt en welke firewall je draait wat misschien nog zaken tegen houdt.
Maar 1 oplossing werkt normaliter eigenlijk altijd en dat is als je een share maakt, dus iets deelt. Al is het maar een map. Normaliter kan de zaak dan overgezet worden of gebeurt dat al automatisch naar particulier netwerk.
Als dat niet helpt, dan helpt het normaliter om een "thuisgroep" aan te maken.
Greetings, Black Tiger.
3
Meerdere laptops. De firewall van windows. Met de netwerkkabel zit ik in de thuisgroep en staat deze op share. Ik kan dus ook alle apparaten zien in mijn netwerk.
Overigens hebben veel eerder geïnstalleerde PC's en laptops geen probleem. Alleen met nieuwe installaties o.a. met een W7 dell oem en verschillende W10 versies.
Overigens tijdens een nieuwe installatie kan ik al niet op de wifi inloggen en moet ik deze overslaan en de netwerkkabel gebruiken. 
4
Alleen nieuwe installaties, vreemd. Staat er misschien een beperking aan in de router v.w.b. het aantal pc's of het aantal wifi verbindingen?
Of staat misschien de dhcp lease op oneindig?
Misschien kun je ook nog even hier (klik) kijken en dan met name bij "change network location" hetgeen zowel bij wifi alsook bij LAN zo ingesteld moet worden als dat nog niet gebeurd is.

Vreemd probleem. Moet eerlijk zeggen dit nog niet tegen gekomen te zijn dat alleen bij nieuwe installaties, zelfs bij W7 de boel op openbaar gaat.
Greetings, Black Tiger.
6
Ik heb nu een w8 installatie(officiële) met hetzelfde probleem op de zelfde machine. Normaal gesproken kan je tijdens de installatie al je draadloze netwerk activeren.
Gaat dus niet omdat deze ook op openbaar staat en dit wordt geblokkeerd. Zit dus nog niet eens op internet! Met het insteken van de netwerkkabel krijg ik keurig de keuze om delen met apparaten in te schakelen(voor thuis of bedrijfsnetwerken). Via de netwerkkabel verbonden! Deze verwijderd en het Particuliere netwerk staat weer op niet verbonden en openbaar verbonden. Lijkt wel of de boel gehackt is. Wifi adapter gewisseld en het werkt. weer. Deze machine doet het weer. Nu nog twee andere machines met hetzelfde probleem.
De adapters zijn niet stuk en geven gewoon alle verbindingen weer. Adapter lijkt wel gehackt. Wat mij overigens ook opvalt dat na installeren van de "makers update"  al meerdere machine vast hebben gestaan met een blauw scherm! Misschien zit hier wel de narigheid in!
7
Nou ik verwacht niet dat er malware in de creators update van W10 zit. Maar wel dat deze lang niet overal lekker draait. Heb al op enkele machines deze terug moeten zetten naar "vorige versie" dus de build voor de creators update, omdat die creators update vage problemen veroorzaakte.

Dat gezegd hebbende... dat zou dan niet het probleem in W7 en W8 verklaren.
Of ze gehackt zijn? Lijkt me stug, dan zou je definitief iets in de adapters moeten kunnen wijzigen. Het enige wat met de wpa2 hack mogelijk is, is dat ze het wachtwoord vervangen en je verkeer afluisteren. En dan moeten ze al in de buurt zijn.

Maar begrijp ik het nu goed? Je zet er een andere wifi adapter op en het probleem is over, dan doet ie het wel via wifi zoals het hoort?
Greetings, Black Tiger.
8
Ja met een andere wifi adapter werkt het weer. Ik heb overigens dit ook geprobeerd met een externe wifi adapter met een niet werkende interne adapter.
Ook met  de externe was geen verbinding mogelijk. Lijkt er dus op dat de wifi adapter alles tegenhoud.
Overigens lijkt mij een WPA2 hack niet het geval te zijn , aangezien mijn Asus router ook net een update heeft gekregen.
Het probleem ontstaat dus alleen met een nieuwe installatie nadat de oude instabiel is of gecrasht is.
Ik verdenk nu Microsoft ervan dat er narigheid zit in de laatste update. Er waren ook al problemen met webcams. Wifi adapters welke de boel blokkeren is veel ernstiger!
Ik ga morgen de wifi adapter in een andere werkende laptop met werkende wifi adapter zetten. Als deze dan hetzelfde probleem geeft dan weet ik het zeker dat de adapter firmware gewijzigd is. Ik heb al eerder zoiets gehad met een moderne machine welke stond te schakelen tussen de wifi en vliegtuidmodus. Na het verwijderen werkte de laptop weer en de adapter geeft maar weinig netwerken weer! De machine stond via de wifi op halve internetsnelheid te draaien.
Wie weet kan Microsoft met de laatste update van alles zien en beïnvloeden. Ik gebruik niet altijd een legale versie en vaak een OEM versie.
9
Ik blijf het vreemd vinden. Want die update die het wpa2 probleem fixed zit nog niet in nieuwe installaties. Updates worden nadien pas binnen gehaald. Dat W10 vaker wifi issues heeft is wel bekend. Maar ik blijf het van W7 en W8 vreemd vinden.
Niet altijd een legale versie kan ook een oorzaak zijn, de tool om de boel te activeren bevat ook vaker malware. OEM is echter wel legaal (of grijs gebied).

Heb hier ook geen oplossing voor dus ik volg met interesse je testen en ervaringen hiermee.
Greetings, Black Tiger.
10
Toon#+ schreef:Ik gebruik niet altijd een legale versie en vaak een OEM versie.
Een OEM-versie is een uitgeklede versie, wordt verkocht in combinatie met een apparaat en is legitiem op het systeem waar je het de eerste keer op installeert.
Installeer je een OEM versie daarna op een ander apparaat dan is het niet legaal.
Bij gebruikt van niet legale OS-versies mogen/kunnen we geen hulp bieden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Dan moeten ze in de winkel ook geen OEM versies als installatieversies verkopen, want dat mag ook niet maar gebeurt vaak genoeg, althans met XP en W7 was dat wel het geval.
Greetings, Black Tiger.
12
Verkopen mag, dat wordt meestal verkocht aan pc bouwers/bedrijven en ze weten dat een OEM versie legitiem is op het systeem waar ze het de eerste keer op installeert.
TS weet dat ook hoor . . .
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
Ik bedoelde verkopen door winkels aan eindgebruikers zonder dus een systeem erbij, gebeurt vaak genoeg.
Greetings, Black Tiger.
14
Black Tiger schreef:Ik bedoelde verkopen door winkels aan eindgebruikers zonder dus een systeem erbij, gebeurt vaak genoeg.
Ja . . . zeker, als ik een eigen pc in elkaar zet (bijvoorbeeld bij Azerty of andere computer zaak de onderdelen koop) dan mag ik een OEM versie kopen.
De OEM licentie is na installatie gekoppeld aan de pc waarop men hebt geinstalleerd. De retail versie mag men meenemen naar een andere pc op voorwaarde dat die retail versie maar op één pc tegelijkertijd is geinstalleerd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Ik weet exact wat je bedoeld en wat het licentiebeleid van MS is, maar zie mijn vorige reactie. Het gebeurt of gebeurde vaak genoeg en veel mensen (TS is dan een van de uitzonderingen) weten niet dat ze dan eigenlijk een illegale versie hebben. Vandaar dat ik dat een grijs gebied noem, veroorzaakt door winkeliers.
Greetings, Black Tiger.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”